2019-06-16, 14:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen bör uppmanas att under eget namn delta i en tråd där man är omskriven eller där någon närstående är omskriven.

Under alla år på Flashback har jag aldrig sett att någon har blivit mindre omskriven eller kritiserad när de själva väljer att delta i tråden under sitt riktiga namn.

De som har blivit kritiserade drabbas många gånger mer om de själva börjar delta för att de vill ge rätt information.

Dessutom råkar de hela tiden ut för ifrågasättanden och avkrävs bevis på att de verkligen är den de uppger sig för att vara.

Därför vill jag uppmana alla som tänker tanken att skriva under eget namn att de för sin egen skull absolut ska låta bli det.

Där kan jag nog hålla med dig. Det blir ofta en absurd excercis som kostar energi till ingen nytta alls när man sett exempel på där det inträffat.
Citera
2019-06-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag skrev "eventuell" MH skrev väl i ett inlägg att hon tagit UWs *löfte* om att ta alla konsekvenser av skilsmässan till god för att det skulle innefatta att han skulle stå för de kostnaderna.

Uppfattar du det som att MH helt hittat på ur det blå? Och kanske *lurat* vårdgivaren att skicka räkningen till UW? Att hon skulle vara så förslagen trots att du menar att hon så tydligt är labil? 🤔

Kan det inte vara så att UW raljerat om att han skulle stå för "allt", kanske också han som bett/krävt att hon ska söka vård men sedan när räkningen faktiskt landar i brevlådan så passar det inte längre och han gör en tramsanmälan om bedrägeri mot vårdgivaren? Ungefär som LWs anmälan om misshandel när hon befogat tvingas ur bilen?

Jag har redan diskuterat detta tidigare och klargjort för hur jag tror detta, om löfte, å stå för allt, möjligtvis kan förklaras på ett förnuftigt vis.
Citera
2019-06-16, 15:00
Medlem
Citat:
Vad dillardu om? Vi vet inte om hon ens önskat ta LWs plats. Att MH skriver att hon inte tycker föräldrarna tog sitt ansvar betyder inte att hon själv vill ha mammarollen. Om jag anmäler grannen till soc ifall det kommer till min kännedom att hen lämnar sin femåring ensam så betyder det inte att jag lämnat in en ansökan om att adoptera ungen. Men det är väl rimligt att påtala ett missförhållande om minderåriga om man uppfattar det, sedan kan det förstås visa sig fel.
Konflikterna som det beskrevs verkar ju närmast röra det motsatta, om man stört sig må att LW plötsligt inte kunde ha barnen de helger hon skulle ha dem. Skulle MH velat "ta över" barnen borde det väl inte något att klaga över?

Du vet inte...vi är flera som tänker så av flera anledningar. Vad DU dillar om nu är bara uppenbart.
Citera
2019-06-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ser det som fullkomligt ointressant det du skrev nu. Huruvida hennes arbete som pastor eller hennes privata liv måste samklanga här. Det är ett mord som ska lösas, inte vad du eller andra har för moralisk åsikter.

LWs "moraliska åsikter" har antagligen rätt stor inverkan på vad som hände henne. Jag är inte präst, jag viger inte folk och avkräver dem inte att respektera sin tillkommande med trohet inom äktenskapet. Dina och mina moraliska åsikter är förmodligen av nada relevans för varför hon dödades. Det har antagligt med LW och någon hon hade en relation med attgöra.

Om du gör en statistisk "guesstimatation", hur ofta tror du människor dödas för att de är så förbannat trevliga, visar hänsyn och inte sårar andra? Om du får tillåtelse att gissa fritt,vad gissar du?

Hur är det med din egen verklighetsuppfattning, du verkar fått för dig att diskussionstråden är kommensurabel med själva polisutredningen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 15:05.
Citera
2019-06-16, 15:06
Medlem
Citat:
LWs "moraliska åsikter" har antagligen rätt stor inverkan påvad som hände henne. Jag är inte präst, jag viger inte folk och avkräver dem inte att respektera sin tillkommande med trohet inom äktenskapet. Dina och mina moraliska åsikter är förmodligen av nada relevans för varför hon dödades. Det har antagligt med LW och någon hon hade en relation med attgöra.

Om du gör en statistisk "guesstimatation", hur ofta tror du människor dödas för att de är så förbannat trevliga, visar hänsyn och inte sårar andra? Om du får tillåtelse att gissa fritt,vad gissar du?

Ja se det kan du verkligen ha rätt i när det gäller MH. Men förövrigt så spelar inte dina eller andras moral någon viktig skillnad alls.
Citera
2019-06-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ja se det kan du verkligen ha rätt i när det gäller MH. Men förövrigt så spelar inte dina eller andras moral någon viktig skillnad alls.

So what, jag diskuterar BOs moral, inte min eller din. LW kan väl i högsta grad ses som en "knasig präst" om hon inleder ett förhållande med en gift man hon själv har vigt. Hon sviker ju de värderingar som gäller i det sammanhang hon själv ville tillhöra (vilket inte nödvändigtvis är desamma som mina värderingar). Skulle hon nu inte ha dödats så skulle hon väl lätt kunnat bli en driftkucku som är tacksam att häckla.

Varför tjatar du om min moraliska åsikt när du inte tycker den är intressant? Jag har inte diskuterat mina moraliska åsikter.

Den vanligaste GM är en som är hyfsat nära bekant med BO.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 15:18.
Citera
2019-06-16, 15:24
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
I Äktenskapsbalken regleras bl.a. hur räkningar ska betalas innan äktenskapsskillnaden trätt i kraft. Under betänketiden är parterna fortfarande gifta och de ska gemensamt bidra till kostnader och gemensamma behov utefter sin förmåga och de ska båda leva på samma standard. Det kan t.ex. innebära att personen med högst inkomst får ansvara för en större del av utgifterna, även om paret bor åtskilda. Innan äktenskapsskillnaden gått igenom är man även skyldig att hjälpa sin make/maka med kostnader den eventuellt inte har råd att betala.

Under betänketiden kan dock bodelning begäras för att undslippa vissa betalningar av de som ovan beskrivs.

Varför hade MH och UW betänketid överhuvudtaget? De har ju inga gemensamma barn. Innan betänketiden avslutades av UW kan han ju eventuellt ha varit ålagd att betala MH:s vårdkostnader, om hans inkomst översteg hennes.
Citera
2019-06-16, 15:25
Medlem
Citat:
Jag har redan diskuterat detta tidigare och klargjort för hur jag tror detta, om löfte, å stå för allt, möjligtvis kan förklaras på ett förnuftigt vis.

Ja, du tror. Och fullt möjligt är att diskussionen mellan UW och MH eventuellt har givit fog för MH att tro det fanns en överenskommelse om att UW avsåg att betala för vårdkostnader.
Av någon anledning kan jag gott tänka mig att UW kläckt ur sig något dylikt för att avsluta en tjatig diskussion men sedan surnat till när räkningarna kom. Och gjorde en tramsanmälan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 15:49.
Citera
2019-06-16, 15:29
Medlem
Citat:
Du vet inte...vi är flera som tänker så av flera anledningar. Vad DU dillar om nu är bara uppenbart.

Och ni tänker så på grund av skvaller bland "riktigt religiösa" om jag minns rätt?
Vad tänker du om begreppet "källkritik"?

Att flera vittnade om häxeri under 1500- och 1600-talet bevisar ju inte att häxeri faktiskt förekommit.
Att ni är "flera som tänker så" betyder ju inte att ni nödvändigt har faktisk vetskap. Det kan ju i värsta fall betyda att idioti expanderas i form av falsk ryktesspridning.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 15:32.
Citera
2019-06-16, 15:40
Medlem
Över ett år sedan detta hände, har det kommit något nytt öht? Känns mer och mer som ett fall som inte kommer klaras upp tack vare inkompetent polis.
Citera
2019-06-16, 16:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
I Äktenskapsbalken regleras bl.a. hur räkningar ska betalas innan äktenskapsskillnaden trätt i kraft. Under betänketiden är parterna fortfarande gifta och de ska gemensamt bidra till kostnader och gemensamma behov utefter sin förmåga och de ska båda leva på samma standard. Det kan t.ex. innebära att personen med högst inkomst får ansvara för en större del av utgifterna, även om paret bor åtskilda. Innan äktenskapsskillnaden gått igenom är man även skyldig att hjälpa sin make/maka med kostnader den eventuellt inte har råd att betala.

Under betänketiden kan dock bodelning begäras för att undslippa vissa betalningar av de som ovan beskrivs.

Varför hade MH och UW betänketid överhuvudtaget? De har ju inga gemensamma barn. Innan betänketiden avslutades av UW kan han ju eventuellt ha varit ålagd att betala MH:s vårdkostnader, om hans inkomst översteg hennes.
MH ville ju inte skiljas och hon verkar ha haft oerhört svårt att ta in att UW ville skiljas.
Kanske gick UW med på betänketid för att lugna ner MH lite.
Citera
2019-06-16, 16:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ja sanningen måste fram och har hon valt att utelämna familjen W och sig själv så får hon ju räkna med detta. Det är ett mord som begåtts av en människa hon öppet visat sin uppenbara avsky till, och det många ggr.
Sanningen segrar alltid, vare sig det är MH eller någon annan som är skyldig till mord.

Kan du förklara det fetade för jag förstår verkligen inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in