2019-06-16, 16:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om du gör en statistisk "guesstimatation", hur ofta tror du människor dödas för att de är så förbannat trevliga, visar hänsyn och inte sårar andra? Om du får tillåtelse att gissa fritt,vad gissar du?
Ungefär lika ofta som de dödas för att de är otrevliga, inte visar hänsyn och hela tiden sårar andra!

Med andra ord tror jag inte att människor mördas beroende på om de är trevliga eller inte.
Det är andra saker som leder till mord.

Det har skrivits rätt mycket i tråden om vad orsaken är när kvinnor mördas av män de har eller har haft förhållande med. Vill du att jag ska utveckla mer?
Citera
2019-06-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
MH ville ju inte skiljas och hon verkar ha haft oerhört svårt att ta in att UW ville skiljas.
Kanske gick UW med på betänketid för att lugna ner MH lite.

Så har inte jag tolkat snacket om detta. Om jag förstått rätt så var det bara UW som skickade in ansökan och han valde då betänketid helt utan MHs vetskap.
Citera
2019-06-16, 16:22
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
MH ville ju inte skiljas och hon verkar ha haft oerhört svårt att ta in att UW ville skiljas.
Kanske gick UW med på betänketid för att lugna ner MH lite.

Ja, så kan det ha varit. Undrar om de även först hade en överenskommelse angående UW:s betalning av MH:s ”hälsokostnader” som UW sedan inte ansåg sig ansvarig för och därför avslutade betänketiden?
Citera
2019-06-16, 16:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ungefär lika ofta som de dödas för att de är otrevliga, inte visar hänsyn och hela tiden sårar andra!

Med andra ord tror jag inte att människor mördas beroende på om de är trevliga eller inte.
Det är andra saker som leder till mord.

Det har skrivits rätt mycket i tråden om vad orsaken är när kvinnor mördas av män de har eller har haft förhållande med. Vill du att jag ska utveckla mer?

Ibland, om än inte alltid, är det väl så att det är en destruktiv dans där parterna triggar varandras sämsta sidor. Detta kan givetvis variera från fall till fall men traditionell media har ju tyvärr då och då framställt saker på ett rent felaktigt sätt. I fallet med Lotta Rudholm verkar det som att kvällstidningarna mer ägnat sig åt ren propaganda för att anhöriga ska kunna tjäna en hyfsad hacka på att Lotta hade sällsynt dålig smak och omdöme och staten *misslyckats* att skydda henne från konsekvenser av sitt eget dåliga omdöme.

Om du vill jämföra med det "utmärkande" med flashback.

Men återigen, vänd på situationen och tänk dig LW som man och SD som kvinna. Jag tror inte många skulle varit lika toleranta i sin syn på LW.

För övrigt är väl rena relationsmord ganska fåtaliga i jämförelse med totalt antal mord? Ett relationsmord är ju inte givet alltid heller helt oprovocerat.

Martin Jonsson och hans lika dräggiga psykfall till bror blev väl uppfostrade av en ensamstående mamma.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-16 kl. 16:29.
Citera
2019-06-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, föräldrarna är gifta och heter båda endast D*vidsson i efternamn.

Jag har också funderat på om sonens namnbyte från faderns efternamn till moderns tidigare (D*vidsson till A*dersson) grundar sig på någon form av osämja eller liknande med fadern. Varför annars byta från ett vanligt sonnamn till ett annat, tänker jag? Denna broder är och har inte varit gift och har inga barn.

Kan det vara så att det är en halvbror? Dvs namnbytet är pga att herr D inte är far till den som bytt namn? Spekulation från min sida. Är denne A*dersson äldst i syskonskaran?
Citera
2019-06-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Så har inte jag tolkat snacket om detta. Om jag förstått rätt så var det bara UW som skickade in ansökan och han valde då betänketid helt utan MHs vetskap.

På så vis. Om detta stämmer tolkar jag det som om UW medvetet försökte mildra ett i mjugg taget beslut om skilsmässa med betänketid. Den halvårslånga betänketiden avslutar han dessutom i förtid. Aningen kallt beteende från UW:s sida, kan jag tycka.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-06-16 kl. 16:50.
Citera
2019-06-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Kan det vara så att det är en halvbror? Dvs namnbytet är pga att herr D inte är far till den som bytt namn? Spekulation från min sida. Är denne A*dersson äldst i syskonskaran?

SD har bara helsyskon, en syster och två bröder.

Äldsta brodern är född 1971.
SD föddes 1974.
Yngsta brodern (A*dersson) är född 1976.
Systern föddes 1977.

Föräldrarna samt alla barnen utom SD bor i Västerås.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-06-16 kl. 17:00.
Citera
2019-06-16, 16:57
Medlem
Citat:

Det var alltså ingen gemensam ansökan utan UW sökte ensidigt genom stämning?
Citera
2019-06-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Antingen så är kanske UW övertygad om att SD är oskyldig, eller möjligtvis så vill han bo kvar för att ha koll på honom??
Samtidigt tror jag största anledningen, att han inte vill rycka upp barnen från deras rötter, det räcker nog med kaoset som varit och han gör nog klokt i att bo kvar, då visar han barnen att han är stabil.

Ja, någon av dessa förklaringar kan säkert stämma. Eller en blandning av dem kanske?
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-06-16 kl. 17:15.
Citera
2019-06-16, 17:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Din tolkning är antagligen bättre än min.

Kontentan av det jag skrev var mer att han kanske valde/gick med på betänketid för att han trodde att det skulle vara lättare för MH.

Enligt bloggen så var det ju ingen diskussion om att försöka lappa ihop någonting så det är lite motstridigt att då begära betänketid.
Citera
2019-06-16, 17:17
Medlem
Citat:
Din tolkning är antagligen bättre än min.

Kontentan av det jag skrev var mer att han kanske valde/gick med på betänketid för att han trodde att det skulle vara lättare för MH.

Enligt bloggen så var det ju ingen diskussion om att försöka lappa ihop någonting så det är lite motstridigt att då begära betänketid.

Kanske för att slippa kritiseras för om någon påstår det skulle vara förhastat?
Citera
2019-06-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Kan du förklara det fetade för jag förstår verkligen inte?

Det är ett mord som begåtts av en människa hon öppet visat sin uppenbara avsky till, och det många ggr.

Ja det kan förstås tolkas på olika sätt.
Det är ett mord som begåtts av en människa (LW), som hon öppet visat sin uppenbara avsky till, och det många ggr.

Det skrev som svar på varför hon är intressant för många, eftersom det är några som inte tycks förstå kopplingen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in