Citat:
Ursprungligen postat av
L-P-I
Personligen så struntar jag i hans utseende, det om något spelar ingen större roll i slutändan. Om något så borde man snarare se till att hans ansikte knappt syns.
Korrekt att vi lever till stora delar i en lögn men den är enkel att gå igenom, verktygen finns öppna för alla att använda. Det är inte direkt så att makten faktiskt ens försöker. Kolla på adlibris

Ja, det är hobby-kristna som bevarar och försvarar lögnen som kyrkan serverar. Ateisterna med sina Romerska gudar har tydligt tagit ställning att RKK har serverat dem den ultimata och obestridliga sanningen. En så kallad troende vågar inte ens grotta ned sig om vem mannen på korset är en avbildning av och vem som ligger bakom installationen. För det spelar en
jävla roll vilka det är som gett oss bilden av Messias om de menar att kyrkan representerar Guds ord. Tycker du att troende bör dyrka korset och mannen på det om de på fullaste allvar menar att de följer Guds ord?
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Alla jag känner förnekar någon annans gud. Jag känner ingen som tror på alla påstådda gudar.
Och jag är inte indoktrinerad åt ”något håll”. Varken familj, vänner eller skola har påstått ”Gud finns” eller ”Gud finns inte” under min uppväxt.
Jag undrar varför ingen påstått det när du indoktrineras i planeter, evolutionsteorier och ett sfäriskt jordklot vid två års ålder. Alla är indoktrinerade, din uppgift är att försöka hitta ut ur lögnen.. du är fri att strunta i den uppgiften dock. Gud har dock fortfarande ett rike inom dig och talar till dig genom intuition.
Mitt minne sviker mig, visst var det
23 graders lutning på klotet och att slumpen har gjort att solen och månen uppfattas som lika stora då solen råkar vara
400 gånger större än månen men befinner sig
400 ggr längre bort. Det finns ingen religiös symbolism alls i detta. Att Antarktis ser ut som
Horus Öga är givetvis även det en slump.