2019-06-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Märkligt att så många som vill tro och ha rätt sinnesinställning aldrig lyckas med det. Handlar det kanske bara om tur?

Märkligt också att folk inom helt andra religioner har denna tur och lyckas få kontakt med sina respektive gudar.
Fast alla andra har ju fel ....
Citera
2019-06-16, 13:25
Medlem
Citat:
Märkligt att så många som vill tro och ha rätt sinnesinställning aldrig lyckas med det. Handlar det kanske bara om tur?

Märkligt också att folk inom helt andra religioner har denna tur och lyckas få kontakt med sina respektive gudar.
Märkligt att du som kräver bevis av mig inte har nåt bättre att komma med än påståenden.
Citera
2019-06-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är i så fall inte medvetet, då jag inte kan välja vad jag ska tro på.
Att inte dräpa har jag tyckt varit ganska lätt att följa (hittills.... )
När jag läser dina svar börjar jag nästan tro att orden kiss74 och tanklös är synonymer.

Jesaja profeterade rätt om dig.

Matt 13:15
Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig.
Citera
2019-06-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Märkligt att du som kräver bevis av mig inte har nåt bättre att komma med än påståenden.
Tror du inte att det jag skriver stämmer? Tror du att alla troende kristna känner att de får kontakt med Gud? Tror du att folk från andra religioner aldrig har känt att de fått kontakt med sina gudar?

Jag kräver inga bevis från dig för jag vet att du inte har några.
Citera
2019-06-16, 13:33
Medlem
Citat:
Mitt s.k. val är informerat. Lika som de gudar du inte tror på. Men jag kallar det inte val, då det indikerar att jag kunnat valt annorlunda. Skillnaden på dig och mig är att jag inte kan tro på något jag inte tror är sant, Du påstår dig kunna välja, oavsett belägg.
Vad du kallar det har ingen som helst betydelse. Du gör ett val oavsett.

Syr 15
14Han skapade människan i begynnelsen
och överlämnade henne åt hennes eget val.
15Om du vill kan du hålla buden.
Du bestämmer själv om du skall vara trogen.
16Eld och vatten (två val) har han lagt framför dig:
räck ut din hand efter vilket du vill.
17Framför människan ligger livet och döden (två val),
och hon får det hon väljer.
Citera
2019-06-16, 13:35
Medlem
Citat:
När jag läser dina svar börjar jag nästan tro att orden kiss74 och tanklös är synonymer.

Jesaja profeterade rätt om dig.

Matt 13:15
Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig.
Nu är det ju en ganska vanlig syn att det inte går att välja vad man ska tro. Många är överens på den punkten. De flesta är överens om att det behövs argument, belägg, bevis, m.m.

Är ditt hjärta förstockat angående de gudar du inte tror på? Eller gäller dina citat endast en specifik tro?
Citera
2019-06-16, 13:36
Medlem
Citat:
Vad du kallar det har ingen som helst betydelse. Du gör ett val oavsett.

Syr 15
14Han skapade människan i begynnelsen
och överlämnade henne åt hennes eget val.
15Om du vill kan du hålla buden.
Du bestämmer själv om du skall vara trogen.
16Eld och vatten (två val) har han lagt framför dig:
räck ut din hand efter vilket du vill.
17Framför människan ligger livet och döden (två val),
och hon får det hon väljer.
Om jag bara kan ”välja” det ena så är det inget val. Det krävs minst två alternativ.
Citera
2019-06-16, 13:39
Medlem
Citat:
Tror du inte att det jag skriver stämmer? Tror du att alla troende kristna känner att de får kontakt med Gud? Tror du att folk från andra religioner aldrig har känt att de fått kontakt med sina gudar?

Jag kräver inga bevis från dig för jag vet att du inte har några.
Varför skulle jag göra det? Du är väl ingen profet? Jag kan bara utgå från mig själv och mina upplevelser. Men det finns många kristna vittnesbörd som talar emot dina påståenden. När de ber om en god skörd ja, men det är för att det står i bibeln att Gud låter sin sol gå upp över både onda och goda människor. Att de sedan tror att det är deras livlösa gudar som gjort det har ingen betydelse. Det blir livsfarligt när de vägrar tro att det är den Högsta Guden som gett de en god skörd, för det kan leda till en fällande dom, för att vägrar tro.
Citera
2019-06-16, 13:41
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Om jag bara kan ”välja” det ena så är det inget val. Det krävs minst två alternativ.
Ska det mycket till för dig att släppa gudarna från Romersk mytologi som vi alla blivit indoktrinerade i? Litar du på det bibliska Vilddjurets vetenskapsmän som råkade döpa ”planeterna” efter deras Gudar? Hur hårt håller du t.ex. i Jupiter? Vågar du gå på fler än en väg för att förstå att du blivit indoktrinerad i Gudsförnekelse?

Ateister <3 RKK
Citera
2019-06-16, 13:49
Medlem
Citat:
Varför skulle jag göra det? Du är väl ingen profet? Jag kan bara utgå från mig själv och mina upplevelser. Men det finns många kristna vittnesbörd som talar emot dina påståenden. När de ber om en god skörd ja, men det är för att det står i bibeln att Gud låter sin sol gå upp över både onda och goda människor. Att de sedan tror att det är deras livlösa gudar som gjort det har ingen betydelse. Det blir livsfarligt när de vägrar tro att det är den Högsta Guden som gett de en god skörd, för det kan leda till en fällande dom, för att vägrar tro.
Om hinduer upplever att deras böner fungerar så är det väl fullt rimligt att de fortsätter att tillbe sina gudar? Du kan ju liksom aldrig bevisa för dem att det är din gud och inte deras som gett dem framgång.

Lika rimligt är det väl att kristna som aldrig får svar på sina böner (vilket det också finns många vittnesuppgifter om) börjar tvivla? Du kan ju inte bevisa för dem att Gud verkligen finns och hör deras böner.
Citera
2019-06-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Så du är helt säker på att Yahusha blev korsfäst på ett latinskt kors? Du tror inte det kan vara en efterhandskonstruktion för att smyga in satanism i skriften?

Problematiken ligger i att historiskt sätt så var korsfästelse metoden som användes av romarna så korsfästelse blir korrekt i en historisk kontext.
Citera
2019-06-16, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Det ligger inte hos "oss" att fördöma, däremot kan man bedöma.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in