2019-06-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
De som du väljer att inte tro på.
Jag kan tro på de om de kan visa mig att de är verkliga.
Citera
2019-06-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Av den anledningen står det att både Jesus och vi leds som slaktfår till slakten. Därför sa Jesus också:

Matteusevangeliet 10:16 SFB98
Se, jag sänder ut er som får mitt ibland vargar. Var därför listiga som ormar och oskyldiga som duvor.

De flesta misslyckas med att vara oskyldiga när de utsätter andra för bedrägeri.
Och att utsätta sig själv för bedrägeri, kanske? Själv kan jag inte göra det (medvetet).
Citera
2019-06-16, 13:04
Medlem
Citat:
Jag kan tro på de om de kan visa mig att de är verkliga.
Samma här. Jag kan inte välja, jag behöver belägg.
Citera
2019-06-16, 13:06
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Självfallet att det är ett latinskt kors, han blev korsfäst av romarna som faktiskt använde latin. Det är inget konstigt.

Inte bara perfektion utan även vägen som måste vandras både internt och externt för att finna Gud. Det är inte bara en väg med njutning utan även lidande.
Helt korrekt att vägen till Gud finns inom oss men vi behöver inte hålla på och öppna något tredje öga utan bara stoppa vårat tänkande och varande och öppna vårat sinne för det som ligger bortom. Media och yttre makter saknar kontroll och det är egentligen ointressant i slutändan ty den kamp vi hava att utkämpa är en kamp icke mot kött och blod, utan mot furstar och väldigheter och världshärskare, som råda här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarymderna. (Efesierbrevet 6:12)
Så du är helt säker på att Yahusha blev korsfäst på ett latinskt kors? Du tror inte det kan vara en efterhandskonstruktion för att smyga in satanism i skriften?
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-16 kl. 13:45.
Citera
2019-06-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Så du är helt säker på att Yahusha blev korsfäst på ett latinskt kors? Du tror inte det kan vara en efterhandskonstruktion för att smyga in satanism i skriften?
Skulle Gud tillåta det?
Citera
2019-06-16, 13:12
Medlem
Citat:
Och att utsätta sig själv för bedrägeri, kanske? Själv kan jag inte göra det (medvetet).
Jodå, du gör det hela tiden när du förnekar att Gud skapade oss. Det du inte fattar är att din tro tillräknas dig som rättfärdighet. Problemet med det är förstås att även jihadister tror sig handla rätt. Men Jesus varnade för det och fördömde det. Varför det är fel? Du skall icke dräpa...
Citera
2019-06-16, 13:17
Medlem
Citat:
Samma här. Jag kan inte välja, jag behöver belägg.
Du måste välja. Antingen gör du ett informerat val, eller så tror du utan att förstå exakt. Hur som måste du göra ett val någon gång. Du kan också vänta med att fälla en dom tills du har fått mer information, men jag uppfattar det som att du redan gjort ett informerat val. Du har fått relevant information om evangeliet, och valt att inte tro på det. Då har du alltså dömt dig själv, för ingen annan har gjort valet åt dig och ingen har tvingat dig att göra ett val.
Citera
2019-06-16, 13:18
Medlem
Citat:
Skulle Gud tillåta det?
Nej, den som är ansvarig för det blir dömd.
Citera
2019-06-16, 13:21
Medlem
Citat:
Jodå, du gör det hela tiden när du förnekar att Gud skapade oss. Det du inte fattar är att din tro tillräknas dig som rättfärdighet. Problemet med det är förstås att även jihadister tror sig handla rätt. Men Jesus varnade för det och fördömde det. Varför det är fel? Du skall icke dräpa...
Det är i så fall inte medvetet, då jag inte kan välja vad jag ska tro på.
Att inte dräpa har jag tyckt varit ganska lätt att följa (hittills.... )
Citera
2019-06-16, 13:21
Medlem
Citat:
Brist på tro brukar vara en orsak. Inte rätt sinnesinställning en annan.
Märkligt att så många som vill tro och ha rätt sinnesinställning aldrig lyckas med det. Handlar det kanske bara om tur?

Märkligt också att folk inom helt andra religioner har denna tur och lyckas få kontakt med sina respektive gudar.
Citera
2019-06-16, 13:23
Medlem
Citat:
Du måste välja. Antingen gör du ett informerat val, eller så tror du utan att förstå exakt. Hur som måste du göra ett val någon gång. Du kan också vänta med att fälla en dom tills du har fått mer information, men jag uppfattar det som att du redan gjort ett informerat val. Du har fått relevant information om evangeliet, och valt att inte tro på det. Då har du alltså dömt dig själv, för ingen annan har gjort valet åt dig och ingen har tvingat dig att göra ett val.
Mitt s.k. val är informerat. Lika som de gudar du inte tror på. Men jag kallar det inte val, då det indikerar att jag kunnat valt annorlunda. Skillnaden på dig och mig är att jag inte kan tro på något jag inte tror är sant, Du påstår dig kunna välja, oavsett belägg.
Citera
2019-06-16, 13:24
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Skulle Gud tillåta det?
Nja, texten skrevs på hebreiska och i dessa Tredje Tempel-tider så måste vi utgå från att hela världen är vilseledd, vänt Gud ryggen och har normaliserat satanism. Klart du kan se RKK (’Vilddjuret’) som något Gud är ansvarig för, detta är en del av spelet. Sanningen har blivit lögn och vice versa, människor kan slåss för att behålla den satanism vi har normaliserat. Själv vågar jag knappt nämna abort, könskorsning, vaccin, skilsmässor, HBTQ, människors underkastelse av auktoriteter med mera med risk för varningar.. så jävla illa är det just nu. Jag står för det biblisk rättfärdiga dock och viker inte en jävla tum privat när det kommer till denna satanism.

Gud finns fortfarande inom människan. Din intuition strävar efter sanningen, att bara ’köpa’ att Messias blev korsfäst på ett hedniskt kors som en troende även ska dyrka säger en del om människans sökande efter sanningen. Att mannen de dyrkar är Cesare Borgia verkar inte beskymra de låtsas-kristna alls.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-16 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in