2019-06-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Förlåt men trådar som denna får mig att dra på läpparna.

Jag har personlig erfarenhet av doping och att då läsa saker som som "skarpare humör, tuffare attityd, kraftigare benstomme/kropp, mörkare röst" gör det hela bara komiskt. Det finns inga testoboosters på marknaden som gör något som helst av detta och det är bara en liten del av folk som dopar sig som ens kan relatera till något av det skrivna förutom möjligtvis lite skarpare humör och sexdriften.

Du upplever placebo.

Vet du skillnaden på testot i folk som dopar sig jämfört med de som ökar det naturligt?
Det är skillnader på testo och testo. Just an FYI
Citera
2019-06-15, 22:52
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techd
Vad fan tror du elektroder fästa med gummiband kan mäta? Dina midichlorianer?

Lägg ned..
Citera
2019-06-16, 00:09
Avslutad
Just när det kommer till naturliga kosttillskott så är jag ganska säker på att Tongkat Ali/Longjack-extrakt är det bästa för libido/testo. Dock är det väldigt dyrt då det utvinns ifrån roten av ett spciellt asiatskt träd som måste bli fullvuxet innan det kan extraheras.

Det förekommer även vädigt mycket fake-tongkat på nätet så se till att göra din research innan och köp från ett legitimt ställe.

Edit: Självklart kommer det ju ej i närheten av sterioider men för att vara naturligt ska det faktiskt ha bra effekt jämfört med annat som t.ex. tribulus.

Edit igen: Pine Pollen extract innehåller rent testo och är också naturligt. Kan vara ännu bättre än Tongkat faktiskt, så står väl mellan dessa två.
Senast redigerad av Utspilld 2019-06-16 kl. 00:18.
Citera
2019-06-16, 00:10
Medlem
Finns naturmedel men det är en riktig djungel. Det som funkar kan funka så bra att Du även får mer DHT och kanske tål inte ditt hår det.

Hårbotten kan bli fetare och klogga igen med flass och mjällrester och hårväxten försämras. Jag har studerat ämnet länge men kommer inte fram till något att predika här just nu.
Citera
2019-06-16, 00:46
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Edit:
- Skippa socker! Det är döden för testonivåerna
- Drick vatten! Var aldrig uttorkad.
- Skippa konserver, BPA är ett hormonstörande ämne och östrogenframkallande.
Det finns vissa som hävdar att man INTE ska dricka vatten, eller åtminstone inte stora mängder vatten. Att detta späder ut mineralerna och näringsämnena i din kropp och försämrar funktionen av dina celler och därmed kroppens förmåga att producera testosteron.

Nu jag dricker vatten, men jag försöker hålla nere på det.

Ett annat tips är att äta rått, så att kroppen lättare kan absorbera det cholesterol man äter eftersom om man tillagar animaliskt fett ändras strukturen och gör den mindre absorberbar av kroppen.

Har kört detta senaste 3 veckorna, steker ytan några minuter oftast men rått i mitten. Dricker även råa ägg utan problem som INTE skall läggas i kylen då även detta kan försämra näringsvärdena av äggen (de håller sig ändå flera veckor i rumstemperatur).
Senast redigerad av MaxDL 2019-06-16 kl. 00:50.
Citera
2019-06-16, 01:41
Medlem
Var hittar man marknadens bästa Ashawagandha? Har detta ämne några bieffekter? Hur många mg-g bör man ta dagligen för effekt? Vad bör man kombinera det med för maximal effekt?
Citera
2019-06-16, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Jag testar mig regelbundet med frekvensmedicin. Det visar bättre på helheten testo/östrogen, dopamin/serotonin osv.
Så med andra ord vet du inte själv hur mycket dessa tillskott förändrat dina testonivåer, eller om de gjort det öht.
Citera
2019-06-16, 06:27
Medlem
UndeadNinjas avatar
Högintensiv intervallträning är det bästa du kan göra träningsmässigt för testosteronet.

Nmda som nämns är detsamma som Daa bara det att den är modifierad för att vara mer dospotent så att medan man behöver ta 3g Daa så räcker det med 300mg Nmda.

Vad studier visar så är Daa det som fungerar, i princip allt annat saknar vettigt underlag men precis som också nämnts i tråden så är det totalt meningslöst överhuvudtaget om man redan har normala nivåer av testosteron.

Inget preparat höjer ens testosteron utöver sitt tak utan det kan hjälpa en att producera normala nivåer om man har låg produktion, om man exempelvis missbrukat mycket roider eller av andra anledningar har mer soja i kroppen än testosteron.

Tribulus terrestris är dock också lite intressant, det finns studier som visat positiva resultat men det verkar som att testosteronet ökar under två veckor för att sedan stanna av så här kan det vara bra att köra i cykler då med uppehåll, kanske att man kör med två veckor på följt av en eller två veckor av.

Även Daa bör man köra antingen två veckor på och en av eller tre veckor på och två veckor av, för att kroppen inte ska vänja sig.

Rent praktiskt för muskelbygget kommer det förmodligen inte att göra underverk men rent allmänt så sänks livskvaliten och välmåendet mycket av att ha för lågt testo och det är verkligen inte bra varken på kort eller på lång sikt så lider man av för lågt testo så kan det absolut vara värt att testa alla möjliga vägar för att förbättra men man bör kanske inte slösa en massa dyra pengar på supermarknadsföringspreparat som helt saknar stöd för att det fungerar.
Citera
2019-06-16, 08:33
Medlem
Medelmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Bortsett från kost, träning och sömn tycker jag spermieretention är intressant. Att ta en nofap kanske funkar för vissa men bara att hålla sig i en vecka inför ett ragg gör mig otroligt energisk på ett positivt naturligt sätt. Inget slår den energin och auran man får. Det gäller dock att kunna kanalisera energin och inte gå runt störtkåt hela tiden för då kommer det inte fungera. Tänk på att det är vår livskraft. Den kan skapa ett liv. Kanalisera energin inom dig och du kan mycket väl ha hittat ett life hack!

Citat:
Ursprungligen postat av RorschachWolffgang
Bra sömn är viktigt om man vill bibehålla höga nivåer av testosteron.

Nyttiga fettsyror.

Kalla duschar?

Avstå från alkohol, narkotika och rökning.

Nofap.

"Men who masturbated had higher levels of both T and BioT."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19684340
Citera
2019-06-16, 09:16
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Var hittar man marknadens bästa Ashawagandha? Har detta ämne några bieffekter? Hur många mg-g bör man ta dagligen för effekt? Vad bör man kombinera det med för maximal effekt?

Jag köper KSM-66 (Ashwagandha) på Life (haha). Den funkar jättebra, minskat kortisol bland annat. Känner att stressen avtagit som jag hade innan. Tog olika doser, först högsta rek dos, sedan dubbelt den dosen. Kombinerade med zink, selen, magnesium, men har inget bakom att det skulle vara rekommenderat att kombinera just dessa tillskott. Dock så gör ju zink/selen att du får större volym sperma, haha.
Citera
2019-06-16, 09:33
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Rättelse;

Jag skrev tidigare om vilka livsmedel som sänker östrogen, det ska vara granatäpple juice och inte tranbärs juice såklart!

Ett till livsmedel, som är ett utav de mest potenta enligt mig;

Pumpakärna olja
Citera
2019-06-16, 10:01
Medlem
jpettersson1991s avatar
Min gissning är att ligger man inom normalintervallet när det gäller testosteronnivåer så finns det förmodligen inget man kan göra för att öka dessa, åtminstone inget som har praktiskt betydelse, på naturlig väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in