2019-06-16, 10:02
Medlem
Varför ens försöka med att försöka boosta testosteronet med naturliga grejer? Är så lite som hjälper så kommer inte påverka träningen ett skit.

En enda stor placebo möjligtvis
Citera
2019-06-16, 10:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Varför ens försöka med att försöka boosta testosteronet med naturliga grejer? Är så lite som hjälper så kommer inte påverka träningen ett skit.

En enda stor placebo möjligtvis
Precis! Testosteron produceras i överflöd hos en frisk man, det finns inget behov av tillskott.
Citera
2019-06-16, 10:22
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Precis! Testosteron produceras i överflöd hos en frisk man, det finns inget behov av tillskott.

Tänk på att många föds med hormonella obalanser, bland annat låga nivåer av testosteron. Då kan det vara fördelaktigt att höja nivåerna.
Citera
2019-06-16, 10:22
Medlem
Härligt att se all broscience! Ingen här som har koll på vad forskningen säger? Ingen enskild hype-studie ala HMB tack!
Citera
2019-06-16, 10:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Tänk på att många föds med hormonella obalanser, bland annat låga nivåer av testosteron. Då kan det vara fördelaktigt att höja nivåerna.
Fast då har man en störning som är diagnostiserad. Då är det istället bra att få tillskott. Men är du frisk och har en normal produktion så är det inget problem.
Citera
2019-06-16, 10:41
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast då har man en störning som är diagnostiserad. Då är det istället bra att få tillskott. Men är du frisk och har en normal produktion så är det inget problem.

Att ha låga nivåer av testo är knappast en diagnos? Du kanske går efter statens "RDI" också? Helt lurad..

Sedan har jag redan påpekat att bäst effekt får man om man har låga nivåer sedan tidigare.
Citera
2019-06-16, 10:45
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Att ha låga nivåer av testo är knappast en diagnos? Du kanske går efter statens "RDI" också? Helt lurad..

Sedan har jag redan påpekat att bäst effekt får man om man har låga nivåer sedan tidigare.
Jo, faktiskt. Testosteronbrist är en endokrin sjukdom som heter hypogonadism.

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2306
Citat:
Diagnosen testosteronbrist ställs genom att mäta halten testosteron i blodet, som då skall vara låg, samtidigt som man finner symtom förenliga med testosteronbrist. Det räcker således inte med att testosteronnivåerna är lägre än normalt, det måste också föreligga symtom som kan bero på testosteronbrist.
Citera
2019-06-16, 10:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Testosteron produceras i övermått hos en frisk man.
Tillskott är placebo som bäst och helt onödigt.
Citera
2019-06-16, 10:54
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Jo, faktiskt. Testosteronbrist är en endokrin sjukdom som heter hypogonadism.

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2306

Okej, det finns en diagnos (på det också, suck..). Blir bara helt trött på att allt som avviker ses som sjukdomar. Jag är ju mer åt alternativ medicin hållet, haha.
Citera
2019-06-16, 10:57
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Okej, det finns en diagnos (på det också, suck..). Blir bara helt trött på att allt som avviker ses som sjukdomar. Jag är ju mer åt alternativ medicin hållet, haha.
Okej. Fortfarande så att ligger man inom normalintervallet av testosteronnivåer så kommer eventuella tillskott på naturlig väg ha föga betydelse rent praktiskt. Misstänker man låga nivåer så bör man kolla upp detta. Sköta kost och träning bör man göra oavsett.
Citera
2019-06-16, 11:23
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Vet du skillnaden på testot i folk som dopar sig jämfört med de som ökar det naturligt?
Det är skillnader på testo och testo. Just an FYI

Skillnaden på testosteron? Hormon som hormon.

Men vet du, upplys mig. När ”frekvensmedicin” dök upp i tråden blev det bara ännu ett bevis för placebo och kvacksalveri.

Kom tillbaka när ni gjort ett riktigt test, dvs testo, fritt testo och östrogen. Då kan vi prata om era ”boosters” fungerar eller inte. Fram tills dess är detta bara ännu ett ”silvervatten”.
Citera
2019-06-16, 11:28
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Skillnaden på testosteron? Hormon som hormon.

Men vet du, upplys mig. När ”frekvensmedicin” dök upp i tråden blev det bara ännu ett bevis för placebo och kvacksalveri.

Kom tillbaka när ni gjort ett riktigt test, dvs testo, fritt testo och östrogen. Då kan vi prata om era ”boosters” fungerar eller inte. Fram tills dess är detta bara ännu ett ”silvervatten”.

Alltså nu blir jag nyfiken. Vad har du som bevisar att Frekvensmedicin inte är pålitligt?

Senast jag var där var det 10 av 10 träffar rätt! Alla symptom av allergi osv jag haft visades, hormonella obalanser som jag tom fått bekräftat av sjukvården visades. Vad finns det för anledning till att tvivla på om frekvensmedicin fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in