2019-06-16, 09:26
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag har träffat två män som var riktigt snygga/bra och ingen av dessa har sagt till mig att jag är söt/snygg/fin eller liknande. Inte för jag måste höra det men jag jämför med mindre attraktiva som ofta öser ur sig vad fin man är.
Sant eller inte??
Varför är det så!

Kan vara för att de får höra de är snygga men tror inte så mycket på det själv, man känner sig själv bäst ju och sina avvikelser andra kanske inte ser. Så man vill inte vara oärlig - även om de tycker du är snygg känner de varje gång någon säger de till dem att det inte är sant för dem själva.
Citera
2019-06-16, 09:36
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Varför är det så!
Jag kan ju bara svara för mig själv, men det är ganska generellt inbillar jag mig och har två orsaker.

A. När man ofta umgås med andra vackra människor så blir det inte någon "stor sak" att kvinnan man träffar är vacker, helt enkelt därför att det inte är ovanligt.

B. Även som man får man en hel del komplimanger för sitt utseende och dessa komplimanger känns inte sällan innehållslösa och tomma och då är det förstås mycket enkelt att föreställa sig hur det är för en kvinna, varför man mer eller mindre omedvetet inte vill bli en i raden som slänger ur sig självklarheter.

Med det sagt så är det inte så att man inte komplimangerar sin dejt, partner, kvinna, flickvän alls – det är bara att komplimangerna ges då de kan vara mer specifika och med lite mer djup än de hon får en vanlig junidag av okända när hon går fram genom stan, sitter på ett fik eller en skön sommarnatt blir bjuden på en drink av någon ny förmåga på valfri bar.
Senast redigerad av Jenny.Haniver 2019-06-16 kl. 09:38.
Citera
2019-06-16, 09:42
Medlem
tilsammansnus avatar
Jag tror inte beteende är ett direkt resultat av hur man ser ut i andras ögon, hur skall man ens veta var står på nån annans skala ?

Nej jag tror det att ge/inte ge komplimanger har att göra med vilken social miljö man växt upp i, dvs personlighet (nåt som inte går att förutsäga på utseendet).
Citera
2019-06-16, 09:43
Medlem
Kryddmangos avatar
Absolut ingen korrelation enligt mig. Det där med att ge komplimanger har med personlighet att göra - vissa har helt enkelt lättare för att göra det än andra.

Jämför med sådana som säger ”jag älskar dig” en enda gång och sedan inte vill säga det igen. (”Du vet ju redan vad jag känner, jag kommer säga till om det förändras.”)
Medan andra inte alls har något emot att bekänna och bekräfta sina känslor gång på gång.
Citera
2019-06-16, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Vi män bryr oss inte så mycket om utseende, kolla på denna bilden. en hane och en hona. Hanen är mycket vackrare än honan.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Common_Peafowl_(Pavo_cristatus)_RWD2.jpg
Överdrivet, han har varit på LIDL och handlat.
Citera
2019-06-16, 10:40
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Du verkar besatt av att träffa och ligga med män som är snyggare än dig.

Haha ja. Och ni som inte sett mig många i sidan verkar ha en besatthet av att få mig att tro att jag är ful/kass.
Men det är ju roligast att ta de bästa männen som man är mest intresserad av. Någon måste ju ta dem också... 😛

Tycker en del bra förklaringar kommit fram i tråden t.ex att det kan vara mer normalt att se bra ut bland dem. Även att jag kan ha andra egenskaper som de gillar. Visst det kanske stämmer. Är inte det snyggaste tjejen av alla men jag tycker ändå jag ser bra ut. Men det beror ju på vad man gillar.
Citera
2019-06-16, 10:50
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Vi män bryr oss inte så mycket om utseende, kolla på denna bilden. en hane och en hona. Hanen är mycket vackrare än honan.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Common_Peafowl_(Pavo_cristatus)_RWD2.jpg

Jag trodde utseende var nästan det enda ni brydde er om. Det och att ha en personlighet som passar en fru.
Stor skillnad på påfåglar och människor!
Citera
2019-06-16, 11:34
Avslutad
Citat:
Haha ja. Och ni som inte sett mig många i sidan verkar ha en besatthet av att få mig att tro att jag är ful/kass.
Men det är ju roligast att ta de bästa männen som man är mest intresserad av. Någon måste ju ta dem också... 😛

Tycker en del bra förklaringar kommit fram i tråden t.ex att det kan vara mer normalt att se bra ut bland dem. Även att jag kan ha andra egenskaper som de gillar. Visst det kanske stämmer. Är inte det snyggaste tjejen av alla men jag tycker ändå jag ser bra ut. Men det beror ju på vad man gillar.

Det finns flera goda anledningar att fnysa åt det. För det första skadar det ekosystemet. Om alla tjejer tänker som du så blir det svårare för oss till utseendet vanliga killar (vilket är de flesta av oss) att hitta tjejer som passar oss.

Om alla tjejer jagar de snyggaste männen på Tinder blir det ju ingen kvar för oss att gifta oss med. Skapar generellt högre ohälsa bland yngre män som mår bra av att vara i stadiga relationer. Män som inte är i relationer är mer destruktiva. Inte bra för samhället. Inte bra heller om endast ett fåtal män är far till alla barnen. Barn behöver växa upp i trygga familjer.

Dessutom är det korkat. Snyggare män utnyttjar er. Är ingen hycklare. Själv undviker jag tjejer som är i en helt annan liga än mig för jag har inget att hämta i sådan relation.
Citera
2019-06-16, 11:40
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Det finns flera goda anledningar att fnysa åt det. För det första skadar det ekosystemet. Om alla tjejer tänker som du så blir det svårare för oss till utseendet vanliga killar (vilket är de flesta av oss) att hitta tjejer som passar oss.

Om alla tjejer jagar de snyggaste männen på Tinder blir det ju ingen kvar för oss att gifta oss med. Skapar generellt högre ohälsa bland yngre män som mår bra av att vara i stadiga relationer. Män som inte är i relationer är mer destruktiva. Inte bra för samhället. Inte bra heller om endast ett fåtal män är far till alla barnen. Barn behöver växa upp i trygga familjer.

Dessutom är det korkat. Snyggare män utnyttjar er. Är ingen hycklare. Själv undviker jag tjejer som är i en helt annan liga än mig för jag har inget att hämta i sådan relation.

Det är egentligen inte så stor skillnad på oss. Båda är snygga, båda är smarta. Gillar man varandra så är det inget fel. Det är mer som att killar som är sämre än mig vill försöka.
Om båda får ut något av det har ingen utnyttjat någon. Jag väljer bara de få % jag är intresserad av och inte sämre män. De bästa männen är även de som anstränger sig mest i livet så de förtjänar mest. De har även bättre gener.
Citera
2019-06-16, 11:44
Avslutad
Citat:
Det är egentligen inte så stor skillnad på oss. Båda är snygga, båda är smarta. Gillar man varandra så är det inget fel. Det är mer som att killar som är sämre än mig vill försöka.
Om båda får ut något av det har ingen utnyttjat någon. Jag väljer bara de få % jag är intresserad av och inte sämre män. De bästa männen är även de som anstränger sig mest i livet så de förtjänar mest. De har även bättre gener.

Så klart, om man nu har vett att avgöra det. De flesta tjejer har en väldigt skev bild av män och utseende. Sedan är de vissa som inte fastnar så bra på bild. Man kan faktiskt se bättre ut i verkligheten.
Citera
2019-06-16, 12:15
Medlem
För att det funkar bäst för dem att bete sig så för att kvinnor skall gilla dem. Precis som det funkar bäst att ge mer komplimanger om man inte är snygg.

Vi är heriarkiska, dominanta eller undergivna. Beter sig någon undergiven fast du placerat honom "högre" än dig kommer du tycka att det är obehagligt och vice versa. Tänk tillbaks till högstadieåldern, de coola killarna kunde du gilla trots (pga) att de tryckte ner dig. För att du skulle gilla någon som inte var cool så behövde han lyfta upp dig istället för att trycka ner. Gör en man tvärtom blir det obehagligt.
Citera
2019-06-16, 12:36
Medlem
Citat:
Jaså? Borde inte alla tycka ungefär lika?
Menar om de är intresserade som de visat borde de inte tycka att man är ful. Men är det kanske så att det är mer normalt för dem att se bra ut.

Nej, bedömning av attraktivitet görs relativt ett sammanhang, det är ett skillnad att vara snyggast i byn eller snyggast i storstaden.

Sen har man ju alla personliga preferenser. Så för vissa är du attraktiv trots att många skulle anse att han ligger ovanför dig i nivå.

Att han inte ständigt ger dig komplimanger innebär att han ligger på en sund nivå känslomässigt. Han är inte tokförälskad i dig. Han kan även vara en sådan som helt enkelt är dålig på att ge denna typ av återkoppling.

I dina tidigare trådar finns ju ett mönster av hur du tappar intresset för män som är förälskade i dig så det kanske är bra att du inte får så mycket komplimanger. Förhållandet håller kanske längre
Senast redigerad av obisvenkanobi 2019-06-16 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in