2019-06-16, 12:40
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag har träffat två män som var riktigt snygga/bra och ingen av dessa har sagt till mig att jag är söt/snygg/fin eller liknande. Inte för jag måste höra det men jag jämför med mindre attraktiva som ofta öser ur sig vad fin man är. Sant eller inte?? Varför är det så!

Den supersnygga mannen behöver inte fjäska för att få det han vill ha...
Citera
2019-06-16, 12:41
Medlem
Citat:
Jag har träffat två män som var riktigt snygga/bra och ingen av dessa har sagt till mig att jag är söt/snygg/fin eller liknande. Inte för jag måste höra det men jag jämför med mindre attraktiva som ofta öser ur sig vad fin man är.
Sant eller inte??
Varför är det så!

Gissningsvis ligger du under dem i “utseende hierarkin”. De som ger dig komplimanger ligger antingen under eller i nivå med dig.

Snyggare människor dras till snyggare människor... fula tar vad de får.
Citera
2019-06-16, 12:43
Medlem
Citat:
Det är egentligen inte så stor skillnad på oss. Båda är snygga, båda är smarta. Gillar man varandra så är det inget fel. Det är mer som att killar som är sämre än mig vill försöka.
Om båda får ut något av det har ingen utnyttjat någon. Jag väljer bara de få % jag är intresserad av och inte sämre män. De bästa männen är även de som anstränger sig mest i livet så de förtjänar mest. De har även bättre gener.

Du är inte smart. Vill bara påpeka det efter att ha läst din historik.
Citera
2019-06-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Gissningsvis ligger du under dem i “utseende hierarkin”. De som ger dig komplimanger ligger antingen under eller i nivå med dig.

Snyggare människor dras till snyggare människor... fula tar vad de får.

Vad ni tjatar om nivåer. Jag kan se om en man är attraktiv, men är han inte min typ så fungerar det inte ändå. Detta gäller sannolikt även män även om ni kanske är lite mindre kräsna generellt. Det är enbart om en man är löjligt vacker eller är överdrivet fåfäng som jag kan fundera lite, men det som avgör om jag tittar lite längre är utstrålningen.

Man vet aldrig vad som försiggår i andras huvuden och vad dom söker. Har fått positiva blickar av alla typer av män, och dom som har kommit fram, även om det har skett rätt sällan, har i dom flesta fall varit trevliga att vila ögonen på.

Jag tror att TS bara har råkat dejta ett par trista snyggingar som är mer intresserade av sig själva än av henne. Att kunna ge komplimanger är nog bara ett personlighetsdrag som iaf jag tror är helt oberoende av personens egen skönhet.

Edit. Få människor är fula. Med träning och rätt kost kan i princip alla se bra ut.
Senast redigerad av marangzviss 2019-06-16 kl. 13:44.
Citera
2019-06-16, 14:07
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Jag har träffat två män som var riktigt snygga/bra och ingen av dessa har sagt till mig att jag är söt/snygg/fin eller liknande. Inte för jag måste höra det men jag jämför med mindre attraktiva som ofta öser ur sig vad fin man är.
Sant eller inte??
Varför är det så!

Jag har en karl som är så in i helvete läcker, och många gånger per dag får jag höra att jag är snygg och sexig osv, du har nog bara träffat fel.
Jag verkar dessutom uppfattas som "attraktiv" av en del.

Så nej, håller inte med din trådstart.
Citera
2019-06-16, 14:09
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Vad ni tjatar om nivåer. Jag kan se om en man är attraktiv, men är han inte min typ så fungerar det inte ändå. Detta gäller sannolikt även män även om ni kanske är lite mindre kräsna generellt. Det är enbart om en man är löjligt vacker eller är överdrivet fåfäng som jag kan fundera lite, men det som avgör om jag tittar lite längre är utstrålningen.

Man vet aldrig vad som försiggår i andras huvuden och vad dom söker. Har fått positiva blickar av alla typer av män, och dom som har kommit fram, även om det har skett rätt sällan, har i dom flesta fall varit trevliga att vila ögonen på.

Jag tror att TS bara har råkat dejta ett par trista snyggingar som är mer intresserade av sig själva än av henne. Att kunna ge komplimanger är nog bara ett personlighetsdrag som iaf jag tror är helt oberoende av personens egen skönhet.

Edit. Få människor är fula. Med träning och rätt kost kan i princip alla se bra ut.

Personligheten spelar stor roll dessutom. Många sliddjur tror att de är världens gåva, men har en usel jävla personlighet, vilket gör dem "fula".
Citera
2019-06-16, 14:44
Medlem
Citat:

Håller inte alls med. De flesta är fula eller alldagliga och därmed ointressanta. Otäckt många är dessutom lågintelligenta och/eller obildade.

Träning och bra kost är en självklarhet och hjälper alla att se bättre ut men förändrar inte benstruktur eller tänder.

...därmed inte sagt att det endast är ytan som skapar attraktion.
Citera
2019-06-16, 16:07
Medlem
MAX-HIMs avatar
Kan nog vara sant att snyggare killar ger mindre positiva kommentarer. Skulle tror att mindre snygga killar kanske är van att försöka vinna fördelar på annat sätt (komplimanger, pengar, märkeskläder, status..etc.), så de använder nog säkert lite klurighet för att överbrygga sin visuella "svaghet".

Citat:

Delvis sant, men en del är ju taktiska också, de förstår att tjejer kan bli påverkade av positiva kommentarer. Titta på alla blattar så förstår du vad jag menar...hahaha.... Sedan att de menar varje ord de säger, det tror jag inte alls på, men de brukar ju tyvärr ibland nå framgång (och vi vet väl alla vad det är).

Citat:

Jag tycker det stämmer, man kan alltid förbättra sitt läge genom att vara skötsam (utan att för den delen vara fåfäng).

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Personligheten spelar stor roll dessutom. Många sliddjur tror att de är världens gåva, men har en usel jävla personlighet, vilket gör dem "fula".

Ja det är tyvärr sant idag bland ganska många bortskämda tjejer och kvinnor, speciellt här i västvärlden med alla bilder och texter som talar ett språk..."du är speciell" (utan prestation givetvis), och i synnerhet om du ser bra ut också. De blir som bortskämda narcissister av det hela, odrägliga typer är orden jag letar efter. Varför inte bara vara sig själv, en vanlig människa med hederlig artighet? Tycker det duger fint.
Citera
2019-06-16, 17:04
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Du är inte smart. Vill bara påpeka det efter att ha läst din historik.

Kommer från vem? Lol.

Iaf tack för svaren. Lite olika.
Kan vara så att jag inte är lika snygg som de snygga männen men det är lite jobbigt att ta in! Kan också vara något annat. Jag tänker att de mindre snygga männen försöker få en kvinna genom att smickra henne och att hon ska känna sig fin. (Fungerrar inte på mig iaf). Men en snyggare kan gå mer på attraktion.
Citera
2019-06-16, 17:38
Avslutad
Att konstant ge komplimanger eller ge komplimanger till folk man inte har haft någon kontakt med ser bara så desperat ut och dessutom blir komplimangerna snart urvattnade och tråkiga.
Har aldrig riktigt sett poängen med det, tar oftast illa upp - speciellt när det kommer från folk jag inte känner.
I just don't give a shit och har bättre saker att göra med min tid än att lyssna på när någon halvdesperat brud försöker mata mitt ego för att slinka in, som att fortsätta min konversation med vännerna/kollegorna/njuta av min drink eller vad det än nu må vara.
Citera
2019-06-16, 17:53
Medlem
Stalinfuhrers avatar
För de fula männen är mycket mer desperata eftersom de har svårare att få till det med kvinnor och därav känner att de måste fjäska mer för att få en chans/uppmärksamhet.
Citera
2019-06-16, 17:55
Medlem
Jag upplever att män med bättre utseende oftare ger komplimanger. Kanske för att jag själv har lättare för att ge sådana till män utan att nödvändigtvis vara intresserad. Ger du själv män komplimanger under samtal? Syftar såklart på mer ytliga kontakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in