2019-06-14, 22:57
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
När reaktorn går på uran som är så höganrikat att det går att använda direkt i en bomb är steget inte så långt, vilket du borde inse. Jag antar att USA hade några säkerhetsrutiner för att det höganrikade uran de levererade också skulle stoppas in i reaktorn, men sådana är aldrig perfekta. (Jämför med hur Israel byggde ett helt falskt kontrollrum i Dimona för att lura utländska inspektörer att reaktorn bara var civil).

Steget är jävligt långt, vilket du vet om eftersom du inte är en korkad WT.
Det är däremot rätt tragiskt att du fortsätter att försöka påskina att det inte skulle vara det.

Kan du släppa det hela nu?
Citera
2019-06-14, 22:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Steget är jävligt långt, vilket du vet om eftersom du inte är en korkad WT.
Det är däremot rätt tragiskt att du fortsätter att försöka påskina att det inte skulle vara det.
Vari ligger det svåra? Att bygga en uranbomb hör till det lättaste som finns om man bara har det höganrikade uranet, vilket alltså Iran fick av USA.
Citera
2019-06-14, 23:02
Avslutad
Citat:
Uppenbarligen är deras starka sida att tillsätta lydiga regeringar och avsätta motsvarigheten och inte att provocera fram krigshandlingar då det tydligen tagit 30+ år för dom och de har fram till dags datum uppenbarligen misslyckats när det gäller IRI.
Man kan ju tycka att det ena borde vara lättare än det andra men som du vet, de där rymdödlorna är ju redigt luriga

Där kom det. "Rymdödlorna". Nej. Jag tror inte "rymdödlor" styr världen. Jag tror inte jorden är platt. Jag tror inte Saddam Hussein hade en stargate.

Grejen är dock den att psykstörda narcissister och gangstrar ändå styr världen alternativt bråkar med varandra om hur den ska styras. Vanligt folk skiter de dock alla i så länge de bara fortsätter hålla käft, betalar skatt, konsumerar samt går ut och dör för deras affärsintressen i onödiga krig och konflikter världen över då och då. Och dessa maktmänniskor som har sina små turf wars mellan varandra är inga rymdödlor. De är människor som dig och mig. Skrupelfria och hänsynslöst giriga, bedrägliga, manipulativa och subversiva människor, men ändå människor.

Mycket tyder på att Iran enbart är kontrollerad oppostion åt city of London maffian i alla fall. Nyttiga idioter. Ayatollorna är miljonärer med bank-konton på Rothschild-banker i Schweiz och Tyskland. Samma sak med Assad. Han har också London-kopplingar. Och det behöver han inte vara en ujtomjording för att ha heller.

Kontrollerad opposition är bara ett finare ord för nyttig idiot. Och det är precis vad Iran är. CIA pyntar bara om fassaden (läs avsätter landets ledare) då och då när den nyttiga idioten börjar nyktra till lite och inse hur jävla blåst den är.

För övrigt anser jag att detta var en false flag inte för att invadera eller destabilisera Iran utan istället att isolera Iran och skrämma handelspartners så som Japan till att avbryta förbindelser med landet.

https://www.youtube.com/watch?v=iXt1HbkSWXI
https://www.youtube.com/watch?v=0CfZOr6bPrY
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-14 kl. 23:20.
Citera
2019-06-14, 23:04
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vari ligger det svåra? Att bygga en uranbomb hör till det lättaste som finns om man bara har det höganrikade uranet, vilket alltså Iran fick av USA.
Nog för att det är inte är rätt fora men påstår du att "det är lätt" att bygga en fungerande kärnvapenuranbomb om man bara har ev tillgång till materiel?
Skärp dig.
Får nog sluta svara på liknande småidiotiska inlägg om inte topic ska spåra ur totalt
Senast redigerad av Wishie 2019-06-14 kl. 23:12.
Citera
2019-06-14, 23:11
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand

För övrigt anser jag att detta var en false flag inte för att invadera eller destabilisera Iran utan istället att isolera Iran och skrämma handelspartners så som Japan till att avbryta förbindelser med landet.
Väljer att inte kommentera den ociterade ranten i ditt förra inlägg utan bara bemöter det jag citerat, du har naturligtvis rätt till din åsikt, även fast jag inte delar den.

Men för att svara på det citerade, varför skulle US skrämma partners de redan gett undantag från sanktionerna till? Som just Japan? Vore det inte enklare att säga att Japan får köpa produktions- och exportöverskottet av råolja som US redan har i dagsläget?
Citera
2019-06-14, 23:17
Avslutad
Citat:
Väljer att inte kommentera den ociterade ranten i ditt förra inlägg utan bara bemöter det jag citerat, du har naturligtvis rätt till din åsikt, även fast jag inte delar den.

Men för att svara på det citerade, varför skulle US skrämma partners de redan gett undantag från sanktionerna till? Som just Japan? Vore det inte enklare att säga att Japan får köpa produktions- och exportöverskottet av råolja som US redan har i dagsläget?

För att de börja bli desperata kanske? Det verkar skita sig med Venezuela och Saudi-oljan börjar sina.

https://www.reuters.com/article/us-iran-japan-usa/japans-abe-warns-of-armed-conflict-amid-soaring-u-s-iran-tension-idUSKCN1TD0RJ
Citera
2019-06-14, 23:25
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
För att de börja bli desperata kanske? Det verkar skita sig med Venezuela och Saudi-oljan börjar sina.

https://www.reuters.com/article/us-iran-japan-usa/japans-abe-warns-of-armed-conflict-amid-soaring-u-s-iran-tension-idUSKCN1TD0RJ
På vilket sätt "skiter det sig" med Venezuela oljan?
KSA har oljedepåer som räcker inom överskådlig framtid och troligtvis längre än så när ny teknologi gör det ekonomiskt försvarbart att utvinna nya oljefält. KSA satsar dessutom rätt stora summor i förnybar energi numera eftersom man vet att oljan inte räcker förevigt.

USA "desperation" i form av oljebrist har förövrigt resulterat i att de numera är nettoexportörer av råolja så vad du syftar på är rätt oklart faktiskt. Upplys mig gärna.
Senast redigerad av Wishie 2019-06-14 kl. 23:30.
Citera
2019-06-14, 23:32
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Uppenbarligen är deras starka sida att tillsätta lydiga regeringar och avsätta motsvarigheten och inte att provocera fram krigshandlingar då det tydligen tagit 30+ år för dom och de har fram till dags datum uppenbarligen misslyckats när det gäller IRI.
Man kan ju tycka att det ena borde vara lättare än det andra men som du vet, de där rymdödlorna är ju redigt luriga
9

Hur många gånger har du tänkt skriva om rymdödlor? Till och med DNs ledarsida (som hejade på en irakinvasion) anar ugglor i mossen.
Citera
2019-06-14, 23:37
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
9

Hur många gånger har du tänkt skriva om rymdödlor? Till och med DNs ledarsida (som hejade på en irakinvasion) anar ugglor i mossen.
Exakt lika många ggr som du och andra påstår att Mossad, CIA, Israel, USA eller Judar är roten till allt ont.
Lägger ni av så lägger jag av. Deal?
Citera
2019-06-14, 23:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Säg så här: Skulle det bli ett krig mellan USA och Iran så vet jag ju var jag har min sympati.

- Antingen ett kvinnohatande patriarkalt samhälle, med mullor och män som styr allt och avrättar dig om om du har någon annan åsikt än Allahs rätta.

- Eller det mest frihetliga samhället någonsin, som står för alla våra dagliga uppfinningar, de du och jag använder för att skriva dessa ord.

Du väljer.
Citera
2019-06-14, 23:41
Avslutad
Citat:
På vilket sätt "skiter det sig" med Venezuela oljan?
KSA har oljedepåer som räcker inom överskådlig framtid och troligtvis längre än så när nu teknologi gör det ekonomiskt försvarbart att utvinna nya oljefält. KSA satsar dessutom rätt stora summor i förnybar energi numera eftersom man vet att oljan inte räcker förevigt.

USA "desperation" i form av oljebrist har förövrigt resulterat i att de numera är nettoexportörer av råolja så vad du syftar på är rätt oklart faktiskt. Upplys mig gärna.

Säger de ja. Fattar du inte att de ändå vill hålla oss lugna. Och jag menar ju inte att oljan kommer ta slut i morgon.

https://www.gsb.stanford.edu/insights/its-about-forty-years-until-oil-runs-out

Och förnybar energi kommer inte att rädda dem. Den kommer också ta slut. Så pass "förnybar" är den inte.

https://blogs.wsj.com/experts/2013/09/23/why-most-renewable-energy-sources-arent-really-renewable/

Det riktiga kalaset kommer dock dra igång när alla sällsynta jordartsmetaller som USA och Kina bråkar så mycket om hela tiden (5G) börjar sina även de.

https://www.mining-technology.com/features/featuremined-into-extinction-is-the-world-running-out-of-critical-minerals-5776166/

Men on topic så står jag fast vid handlar nog den här mer eller mindre uppenbara false flag attacken om att markera mot både Japan och Iran att sluta deala med varandra, ditt bludder om "undantag" ovidkommandes. Som sagt var så tror jag Rockefellers och gänget börjar bli desperata nu.
Citera
2019-06-14, 23:42
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Eftersom jag inte påstått det ännu så kommer du heller inte i fortsättningen se såna inlägg.
Det är du som projicerar det på mig.
Skyller DN på juden indirekt de med?
Inte en aning om vad DN skiver eftersom du inte citerat deras inlägg, om det är en ledare eller något annat så jag har ingen åsikt om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in