Citat:
Ursprungligen postat av
LA2.0
Absolut, jag håller med, speciellt när det gäller flickor som blir stympade för livet.
Men nu är det inte fråga om könsstympning.
åter igen går du vilse... man kan inte blanda apelsiner och tomater. I en sexuell relation krävs ett medgivande vilket per definition alltså inte leder till en anmälan. Däremot är jag inte övertygad om att sexuellt våld är tillåtet ifall det anmäls. Naturligtvis en bevisfråga för åklagaren men inte helt ok om det anmäls...
nu gick du vilse igen men jag vet inte om jag orkar förklara. En person under psykisk påfrestning kan ”frivilligt” gå med på mycket. Tänk bara på alla kvinnor i sjuka förhålanden... det friskriver emellertid inte förövaren eftersom brottsoffret var i en beroendeställning.
För övrigt tror jag att du trollar så jag bemöter inte flera inlägg i denna fråga.
Nej, jag menar givetvis allvar. De här människorna sysslade med gemensamt religionsutövande och det är viktigt av många orsaker att bevaka rätten att frivilligt göra det, även om det sker under former som verkar underliga för oss som står utanför.
Att det finns beroendeställningar här i världen, att det finns sekter som utövar stark kontroll och att det finns falsk frivillighet är jag helt enig om, men det luktar riktigt mycket efterhandskonstruktion att tjänandet, späkningen och det milda våldet som förekom inte var frivilligt.