Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Kan det vara så jävligt att det är israeliska soldater, eller Mossad som klätt ut sig i filmen för att få USA att anfalla Iran?
Jag tänker att Israels största hot är ju Iran och själva är de nog inte mäktiga nog att slå ut dem.
Bara en spekulation från min sida.
Nu är det ju inte säkert det här kommer leda till krig. Tror snarare det här är till för att isolera Iran ännu mer. Netanyahu varnade tex Abe om att deala med Iran bara några dagar innan detta skedde.
Jag tror inte det kommer bli ett fullskaligt krig med Iran inom kort. På sin höjd "regime change" eller ett Syrien-liknande scenario. Det är i och för sig illa nog. Och ju fler sanktioner Trump och gänget slänger på Iran, desto mer kommer mullorna att ta ut det på sin egna befolkning. Vem skulle egentligen sakna ayatollorna om de försvann? Totalt genomruttna. Det ironiska är ju att det var CIA som hjälpte Khomeini till makten en gång i tiden. Precis som väst hjälpte familjen Assad till makten i Syrien. Och Saddam i Irak.
Det där med kontrollerad opposition kanske inte är en konspirationsteori trots allt.
Vi får se vart detta leder nu. Själv tror jag inte någon är redo att riskera ett fullskaligt krig ännu. Men det finns krigshökar på båda sidor. Står väl inte på förens det kommer något nytt hjärndött uttalande från en krigskåt iransk general eller nåt sånt. Ayatollorna har sina egna hökar att handskas med precis som Trump har problem med gubbar som Bolton.