2019-06-14, 08:24
Medlem
BonitaPietilas avatar
Många länkar till sputnik och rt i tråden, totalt värdelösa källor.
Ni som tvärsäkert pratar om false flag, vilka är era konkreta bevis?
Citera
2019-06-14, 08:34
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Ser väldigt mörkt ut för iran.

Efter att ha läst lite mer så är de solklart att USA kommer ge sig på iran och ta över iran på ett eller annat sätt,... Om de inte gör det så kommer kina kunna fortsätta investera i iran för vrakpriser pga omvärlden inte vill investera i iran pga påtryckningar, plus att iran upphör att vara en sista oljegarant för kina ifall usa slutar leverera olja till kina.

Usa får ett vinnande drag mot kina om.de tar över iran, annars flyttar kina fram sina positioner. Usas enda tradeoff är sämre relationer till västvärlden.

Kina väljer att sitta och betrakta på spektaklet, då usa
ger kina en mumsbit i form av taiwan och haven där.

Ger mig fan på att usa installerade mullorna i iran på 80 talet, bara för att ta över iran lite längre fram, och kunna göra så och få lite skit då iran styrs av mullor och islam samt försvagat innan usa sätter sista dolken i den stora bjässen i mellanöstern. The grand plan of USA

att "ta över iran" är inte gjort i en handvändning. det är mer än dubbelt så stort som irak i såväl landyta som befolkning. och till skillnad från irak så är iran inte etniskt eller religiöst splittrat. shiamuslimerna är inga loose cannons som sunnimuslimerna, de är disciplinerade och toppstyrda. ayatollan vinkar och de lyder, en masse. till det kommer att halva befolkningen i irak, jemen och bahrain lyder samma vink. USA kommer inte "ta över iran".
Citera
2019-06-14, 08:43
Medlem
StillaHavets avatar
Att Iran skulle genomföra en attack som ger USA en förevändning att bomba landet sönder och samman tror jag inte ett ögonblick på.
Citera
2019-06-14, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Att Iran skulle genomföra en attack som ger USA en förevändning att bomba landet sönder och samman tror jag inte ett ögonblick på.

"Men såg du inte den där videon med båten? Håll käften med dig foliehatt."

Typ så kommer det låta nu från alla shills här i tråden.
Citera
2019-06-14, 08:52
Medlem
Känns som en false flag operation... lite snarlik "Tonkin bay" ala Vietnam.
Israel har ju dessutom varnat omvärlden att Iran "bara är veckor från att utveckla kärnvapen" sedan början på 80-talet...

Satanyahu's våta dröm om ett krig med Iran kanske har gått i uppfyllelse
Citera
2019-06-14, 08:52
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila

precis, kan vi hålla oss till CNN eller åtminstone DN? och eftersom USA aldrig tidigare använt falska förevändningar för anfallskrig, varför skulle de göra det nu?
Citera
2019-06-14, 08:55
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
"Men såg du inte den där videon med båten? Håll käften med dig foliehatt."

Typ så kommer det låta nu från alla shills här i tråden.

Jag ser oljetanker. Jag ser män. Jag ser de plocka bort något. Jag ser en båt. Det kommer snart komma bevis genom satelit bilder där båten lämnar hamn i Iran och återvänder.
Citera
2019-06-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
att "ta över iran" är inte gjort i en handvändning. det är mer än dubbelt så stort som irak i såväl landyta som befolkning. och till skillnad från irak så är iran inte etniskt eller religiöst splittrat. shiamuslimerna är inga loose cannons som sunnimuslimerna, de är disciplinerade och toppstyrda. ayatollan vinkar och de lyder, en masse. till det kommer att halva befolkningen i irak, jemen och bahrain lyder samma vink. USA kommer inte "ta över iran".

Ta över va fel ordval om vi ska märka ord.. Samtidens Krigsföring är inte som flörr då mna tog över. Idag är det regimbyten,kupper och ekonomisk krigsföring, alternativt bombningar på viktiga mål. Enda sättet att ta över idag är en extremt dyr långsam utdragen bemannad militärinvention med tvivekmlaktiga resultat eller att atombomba sönder hela landet. Kommer ju naturligrvis inte ske, men om vi ska titta på att ta över i detta årtal..

På tal om atombomb. Man undrar vad som skulle hända om USA la en atombomb över tehran där säkert merparten av mullorna sitter? Förutom att man får västvärlden emot sig? Iran har käftat sig länge som en nagel i ögat. En väl placerad bomb för hålla tyst och visa vem som bestämmer. Världen har förlåtit nagasaki och hiroshima och lär väl förlåta detta också.
Senast redigerad av stroganof 2019-06-14 kl. 09:04.
Citera
2019-06-14, 09:00
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila

Som vanligt finns inga källor. Ingen vet alltså finns inga källor. Deras argument är helt styrda av deras patetiska konspirationsteorier och politiska tillhörighet.

Det sämsta med FB är att så många(inte alla) är oförmögna(ovilliga) att förhålla sig objektiva och bilda sig en rimlig uppfattning.
Citera
2019-06-14, 09:07
Medlem
Bra! Bra! False flag eller inte, mina pengar satsar jag på USA! Kriiiiig!
Citera
2019-06-14, 09:11
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Ta över va fel ordval. Samtidens Krigsföring är inte som flörr då mna tog över. Idag är det regimbyten,kupper och ekonomisk krigsföring, alternativt bomvningar på viktiga mål. Enda sättet att ta över idag äb en extremt dyr långsam utdragen bemannad militärinvention ned tvivekmlaktiga resultat är att atombomba sönder hela landet. Kommer ju naturligrvis inte ske, men om vi ska titta på att ta över i detta årtal..

På tal atombomb. Man undrar vad som skulle hända om USA la en atombomb över tehran där säkert merparten av mullorna sitter? Förutom att man får västvärlden emot sig?

en kupp eller regimbyte i iran är omöjligt utan bemannad invasion. och även då vore det extremt svårt.

vad som skulle hända om man droppade en atombomb är, förutom livslångt förakt från omvärlden, att alla andra kärnvapenländer skulle få moraliska och politiska hinder undanröjda för att själva använda kärnvapen i sina respektive konflikter. pakistan, indien, kina, ryssland, etc. det kommer med andra ord inte att ske.
Citera
2019-06-14, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag ser oljetanker. Jag ser män. Jag ser de plocka bort något. Jag ser en båt. Det kommer snart komma bevis genom satelit bilder där båten lämnar hamn i Iran och återvänder.

Så klart. "Bevis". Det hade ju Colin Powell 2003 också med den där jävla silen eller vad det nu var. Den här gången är CIA-äcklena lite mer övertygande och har blivit bättre på att "debunka foliehattarna" med åren. De är ju inte dumma. De kan konsten att variera sig i falsk flaggandet. De är kreativa inom detta område. Det är ju deras specialitet detta. Psyops. Det är ju klart mer "bevis" kommer. Nu för tiden går det ju att "bevisa" vad fan som helst med all äcklig deep fake teknologi och fan vet vad.

Mike Pompeo är en djupt störd människa. En iskallt beräknande och manipulativ sociopat. En riktigt giftig ormjävel det där. Och det sjuka är att människor som han, Bolton, Netanyahu och Trump är stolta över att vara det de är. De är stolta över att ljuga och bedra. Då mår de allt, dessa psykopater.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-14 kl. 09:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in