2019-06-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Om jag får gissa så har det med killen/killarna i huset att göra. En drogaffär som gick fel, att han är skyldig någon pengar eller att han har andra kriminella aktiviteter för sig.

Ska inte säga att du har fel men känns lite väl overkill om det bara är nån knarkare som gjort sig ovän med fel folk, brukar på sin höjd vara handgranater isådanafall.

Kanske är nån som jobbar på bygge dagtid dock och snott nån skit därifrån men känns lite väl korkat.

Intressant att det är såna affärer i området med tanke på att det verkar bo både åklagare och polis i husen dock.
Citera
2019-06-13, 23:05
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Bli inte arg för en teori som inte stämmer med din förutfattade mening. Polisen famlar i blindo och har noll koll. I Linköping provkör man JAS Gripen

Ja, men aldrig på fredagar.
Citera
2019-06-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reelian
Ska inte säga att du har fel men känns lite väl overkill om det bara är nån knarkare som gjort sig ovän med fel folk, brukar på sin höjd vara handgranater isådanafall.

Kanske är nån som jobbar på bygge dagtid dock och snott nån skit därifrån men känns lite väl korkat.

Intressant att det är såna affärer i området med tanke på att det verkar bo både åklagare och polis i husen dock.

Menar inte att det bara är knark inblandat, men kanske att snubben är skyldig någon en jävla massa pengar? Med knark kommer ju dock ofta även annan kriminalitet, men av det jag har sett/förstått så är det droghandel. För några månader sen såg jag en polis stå med draget vapen bakom myrornas klädcontainer. Som att han väntade på någon och gömde sig. Efter en stund kom också en annan polis fram från sitt gömställe, bakom stadsmissionen. Fan, hoppas att de tar fast aset som sprängde. Ett trauma för många, inklusive mig.
Citera
2019-06-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kanske det de har gjort. Locket på.

Men ge dig och läs avhandlingen...
Citera
2019-06-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Många olika teorier i den här tråden... kan säga att många av er (om inte alla, har inte läst allt) är helt fel ute. Jag bor precis där bomben small och har sett mycket konstigt i huset som var värst drabbat. Bland annat män som möter upp folk mitt i natten utanför för att springa upp och ner i källaren och ut igen 10-15 gånger. Män i bilar mitt i natten och någon som springer ut snabbt och möter dem och sen in igen. Har även hittat en ziplock-påse med vitt pulver i. Det händer mycket skit i huset som var värst drabbat och mycket konstigt folk som brukade springa där om nätterna. Om jag får gissa så har det med killen/killarna i huset att göra. En drogaffär som gick fel, att han är skyldig någon pengar eller att han har andra kriminella aktiviteter för sig. Rent mjöl i påsen har han då inte. Ändå sitter han och leker cool i sin bil med en redbull som om ingenting har hänt när hans dåliga vanor försatte många liv på spel.

Ja det är ungefär det jag misstänker men frågan är väl vems folk som säljer o vems folk som är konkurrenter? Jag påstår att det är den som förut tillhörde BC som klivit in på serb maffians område...
Citera
2019-06-14, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Ja det är ungefär det jag misstänker men frågan är väl vems folk som säljer o vems folk som är konkurrenter? Jag påstår att det är den som förut tillhörde BC som klivit in på serb maffians område...

Känns inte som BC dock. Dem brukar vara bättre på att inte dra in utomstående. Möjligt att det är serb maffian men känns lite olikt dem också.

Då tror jag mer på Daesh hora som klantat sig. Dock är ganska många av dem involverade i droger med så är ju inte helt omöjligt att killen han andra sett är inblandad ändå.
Senast redigerad av Reelian 2019-06-14 kl. 07:48.
Citera
2019-06-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reelian
Känns inte som BC dock. Dem brukar vara bättre på att inte dra in utomstående. Möjligt att det är serb maffian men känns lite olikt dem också.

Då tror jag mer på Daesh hora som klantat sig. Dock är ganska många av dem involverade i droger med så är ju inte helt omöjligt att killen han andra sett är inblandad ändå.

Om du tillhör daesh o bor där utan att synas så är det vån 3 du har sekretessen på. "hora" ?antingen menar du bara att det är en brud som säljer droger (statistiken talar emot - brukar vara killar) eller en sexsäljare (vittnesuppgifter talar emot - det verkar vara drogförsäljning) eller en kille som är med i sekten och well kan väl vara så. Anledningen att jag sa kanske BC är polisens tjat om MC spåret samt att hans folk hade varit o tjafsat i norrköping. anledningen att det inte är han i trean är att vittnet säger det säljs i ettan. anledningen att jag tror det är serbmaffian är att alla andra grupper skulle sikta på målet och inte spränga ett helt kvarter men serbmaffian brände ut en hel industribyggnad bara för att binda fast en kille i den när de bara kunde skjutit honom. de bränner hellre bilen med nån i än att pricka honom. deras grej är att de snackar om "lemlästa så du blir paket på sängen" "vi bryr oss inte om lagen" = de skiter i målet i sig de bara "markerar" - skickar nån rumän vars lillasyster de säljer. Men jag tror också det kan ha varit markering mot albanien som land (k*str*ti namnet) eller att de är ute efter att se till att brudarna som rymt håller käften nu när ena bossen är häktad m restriktioner sen april - första gången på 13 år polisen tagit nån "högre" i det gänget (danska polisen tog honom).
Citera
2019-06-14, 08:50
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng
Nej iof, men hade en grön raggarbil stått kvar utanför pensionärsparet med halva bilen bortsprängd så kanske det hade nåt med saken att göra?

Eller så är ägaren av lådbilen helt enkelt rädd för att bli oskyldigt utpekad som sprängaren, och hör därför inte av sig? Eller så införskaffade han den genom att stjäla den från Socialdemokraterna, varpå han inte vill bli påkommen som tjuv och därmed inte hör av sig.

Det finns en hel del möjliga förklaringar till varför ägaren av lådcykeln inte skulle höra av sig, även om lådcykeln inte hade något med sprängdådet att göra.
Citera
2019-06-14, 10:01
Medlem
Stones avatar
Inringare till Ring P1 beklagar sig över att kostnaden för sprängdåd som i Linköping, inte kan läggas på försäkringstagare som han själv. Han vill att staten skall ta på sig kostnaden. Det betyder att Svensson nu ser kostnader med denna gängkriminalitet slå direkt mot dem. Det betyder att Svensson ifrågasätter vad detta kaos kostar.
Citera
2019-06-14, 10:45
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slug2
Det hörs över hela staden när de flyger med JAS-planen. Inga plan hördes varken före eller efter smällen.

Likaså skulle man inte provflyga på en röd dag. Då är ju alla på Saab lediga.
Citera
2019-06-14, 10:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Likaså skulle man inte provflyga på en röd dag. Då är ju alla på Saab lediga.
Den 7 juni var ingen röd dag. För övrigt är det Försvarsmakten som flyger för det mesta.
Citera
2019-06-14, 10:52
Avslutad
Klämdag för oss, men inom Islam är fredagen ledig dag. Vänligen notera antalet synliggjorda muslimer på gatorna fredagar i svenska städer, till och från den lokala källarmoskén och i övrigt lediga på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in