Citat:
Ursprungligen postat av
ZNUTEN
Bara idioter som tror på slumpen.
I princip håller jag med, slumpen känns iallafall alltid som det minst osannolika alternativet.
Jag hatar slumpen, men tyvärr händer det att det är just slumpen som är orsaken. Hänvisar ännu en gång till Mantorpmorden för två år sedan.
Detta borde ju i och för sig tala för att detta inte har med slumpen att göra. Vad är sannolikheten för att slumpen ska slå så geografiskt nära två gånger på så kort tid kan man ju tänka. Tyvärr funkar ju varken sannolikhetsteorier eller slumpen så.
Jag har i och för sig väldigt svårt att se att detta är en slump. Explosionen må ha skett för tidigt eller för sent eller på fel plats. Eller exakt rätt tid på rätt plats, det vet jag inte. Men någon slump tror jag inte på.
Citat:
Ursprungligen postat av
ghostedbyme
allt för att inte sprida oro i samhället , tystas det ner
mer och oftare än du tror .
Jag tycker tvärt om, att saker blåses upp och att det därför skapar en massa obefogad oro i samhället.
Jag hoppas polisen i Linköping har kommet mycket längre i utredningen än vad som läkt ut. Jag tycker Linköpingspolisen har en tradition av att inte släppa något. De prioriterar inte direkt information till orolig allmänhet speciellt högt.