2019-06-13, 21:31
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Skönt att läsa vettiga inlägg ifrån folk som vet hur spelet spelas. Ja det är enligt mig med genomskinligt det som pågår nu. Sen så glömmer folk bort att man skulle spara Iran till sist. Vår ärlige general Wesley Clark avslöjade planerna redan 2001. Allt han sa stämde. Bara Iran kvar.

För er som inte har hört talas om general Wesley Clark, så avslöjade han 2001 att man hade planer på att inta Irak, Libyen, Syrien Somalia, Sudan, Libanon och Iran sist. Man har kanske inte riktigt lyckats än med planerna, mem man är på väg dit.
Jag är, efter ditt sätt att skriva, lite undrande om vilket ditt modersmål är eftersom det uppenbarligen inte är svenska. Vad menar du med "inta"? Vet du vad ordet betyder?
Citera
2019-06-13, 21:33
Avslutad
Någon har ju uppenbarligen utsatt ett helt gäng oskyldiga personer för stora risker och dessutom förstört fartyg och last för många miljoner. Vem tjänar på det? Där finns svaret.
Citera
Medlem
Skit samma om det var Iran eller inte. Det är tillräckligt nära gissning. Och de har stöttat IS och andra terrorister.

USA ska skicka in allt de har och rensa upp i Iran. Iranska folket vill det också. De är trötta på förtrycket.

Och så stiger mina amerikanska fonder.
Citera
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Klipp på det du pratar om: https://www.youtube.com/watch?v=Nv87ekPeIuk Oerhört tragiskt hur publiken bryter ut i skratt när han beskriver galenskapen i maktens korridorer.
Tack för länken. Det är tråkigt att bevittna. Ibland så känner jag att vi människor behöver näst intill utrotas för att vi kanske då ska inse hur fel krigandet mot varandra är. Vi kommer nog aldrig att vakna ur vår koma.
Citera
Medlem
Mosbulles avatar
Shit, men det känns som om någon/några verkligen VILL ha krig.

Dog det några sjömän idag?

Jag tycker allt känns riktigt obehagligt.
Citera
2019-06-13, 21:36
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Tack för länken. Det är tråkigt att bevittna. Ibland så känner jag att vi människor behöver näst intill utrotas för att vi kanske då ska inse hur fel krigandet mot varandra är. Vi kommer nog aldrig att vakna ur vår koma.

Shit vad ruskigt alltså.
Jag hoppas, trots att jag tror detta e sant, att det inte e sant.

Hela Mellanöstern kommer att brinna om det blir krig nu igen. Stackars människor.
Citera
2019-06-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainpool
Någon har ju uppenbarligen utsatt ett helt gäng oskyldiga personer för stora risker och dessutom förstört fartyg och last för många miljoner. Vem tjänar på det? Där finns svaret.

Vi kan utesluta pirater eftersom de inte förstör sin gisslan eller vad de beslagtagit innan de fått sina pengar. Här har man velat förstöra lasten.
Citera
2019-06-13, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Skit samma om det var Iran eller inte. Det är tillräckligt nära gissning. Och de har stöttat IS och andra terrorister.

USA ska skicka in allt de har och rensa upp i Iran. Iranska folket vill det också. De är trötta på förtrycket.

Och så stiger mina amerikanska fonder.

Iran och ISIS är dödsfiender. Hur tänkte du nu?Det är Saudi som backar ISIS och andra Sunni-extremister medans Iran sätter sina kulor på Hizbollah, Houthi rebellerna i Jemen och andra Shia-extremister och/eller anti-sionister som Hamas.
Citera
2019-06-13, 21:39
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggvakt
Högre pris på olja kan tyckas, de har massiv (grå)export och en stökig ekonomi. Samtidigt, de mesta går till Indien och Kina. Ingen av länderna är så förtjusta i prismanipulation...

Sen finns de teorier om inrikesproblem som kan överskuggas om man piskar upp utrikesproblem.
Jepp, jag tror Irans befolkning är fett trötta på embargona som mullorna har skapat.

Kvinnorna har börjat ta av sig sina slöjor, alla unga och intellektuella lämnar landet.

De är nära en ny revolution. Kan de skapa en konflikt med Israel då kan de samla folket mot en yttrefiende istället för mullorna
Citera
2019-06-13, 21:40
Medlem
USA gick ut och påstod deras Marin hade räddat besättningen problemet är bara att Iranierna
räddade besättningen timmar innan och har video på det.

Skeppet Japan reggat, attacken sker medans japans PM är och besöker förhandlar om olje leveranser
till japan, man bombar inte sin egen tanker.

Så falsk flagg av Israel+Usa+Saudi idioternas förbund?

Eller Iranierna +Japan falsk flagg för att föregå idioternas förbund? I så fall lyckades de minus sin egen tanker.

Länder med ubåtar, ganska mycket att välja på!
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_submarine_operators
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-06-13 kl. 21:45.
Citera
2019-06-13, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
USA gick ut och påsod deras marin hade räddat besättningen problemet är bara att iranierna räddade besättningen timmar innan och har video på det.

Skeppet Japan reggat, attacken sker medans japans PM är och besöker förhandlar om olje leveranser rill japan, man bombar inte sin egen tanker.

Så faslk flagg av Israel+Usa+Saudi idioternas förbund.

Rätt så misslyckad false flag med andra ord får man hoppas då. Så jävla busted haha. Hoppas John Bolton är grinigare än vanligt nu. Jävla galning.

https://youtu.be/SGcf28JmJMo
Citera
2019-06-13, 21:46
Medlem
mats_lindqvists avatar
Är detta Gulf of Tonkin i repris?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/vita-huset-trump-har-informerats-om-attacken

Har Pompeo rätt - är detta Iran eller är det en false flag för att skuldbelägga Iran?

Tillägg: notera att Pompeo är tidigare(?) CIA-direktör.
Senast redigerad av mats_lindqvist 2019-06-13 kl. 21:48. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in