2019-06-13, 17:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, det ser ut att vara hon, i grå tröja och svarta byxor,
sitter med benen i kors.

(Annars googla namnet, finns flera bilder på nätet.)

Tack!
Har tyvärr glömt hennes namn (också ) och dottern har raderat all möjlig info som jag hade sparat.

Ja, på bilderna ser hon ut att må skapligt.
Hoppas att hon mår bättre.
Slarvläste nog bloggen lite, och har glömt. Men var hon sjuk också på något sätt?
Citera
2019-06-13, 18:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
MH:s speciella besvikelseblogg hör inte hemma i denna tråd, tycker jag. Därför publicerade jag inte mer än 4 inlägg av den nedsparade bloggen.

Vill någon kontakta henne för att fråga hur hon mår eller något annat, så tipsar jag om att kontakta henne via Facebook eller Tr*salundskyrkan (*o)
Hon ser ut att må bra, av bilderna att döma från helgens hajkäventyr.

Hon ser varken ensam eller olycklig ut.
Skönt att se.
Citera
2019-06-13, 18:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag förmodar att dessa inlägg kommer från uppgifter från MH. Så det enda av det som jag tycker är intressant just nu är de här följande meningarna om MH.

MH - varför flyttade hon från Örebro? Skvaller på byn att hon blev utkastad för att hon pekade på en massa skit i olika relationer på några gator i Hjärsta

Vilka relationer syftar MH på? Vad är det hon blev anklagad för?

När bodde hon i Örebro?
Citera
2019-06-13, 19:12
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, man kan lätt börja misströsta, med tanke på den långa tid som gått utan att mordet har lösts.
Inte känns det bättre av den senaste tidens artiklar, som inte andas optimism hos spaningsledaren och åklagaren.

Men hur ska vi kunna vara säkra på att det inte kommer att kunna lösas en dag?

Din profetia låter som vad SD uppges ha sagt tidigt i tråden av några postare; att han inte trodde att mordet skulle lösas.
Ja SD om någon borde ju veta om utredarna sprang åt fel håll redan från början och kanske bedömde han att de skulle fortsätta göra så.

Om han nu sagt det som påstås förstås.
Citera
2019-06-13, 19:12
Medlem
Citat:
Jag kan tänka att polisen, om de skulle finna något av intresse, från nätet. Oavsett vad det handlar om, även från Flashback...har rättigheter om de får tillstånd i en utredning till det. Men jag tror inte att de är så intresserade av Flashback om jag ska få tro något mer, aningslöst eller inte.
Det här är offt, men eftersom du sprider BS (ursäkta mitt språkval), måste jag protestera!
Vill Polisen t ex av nåt märkligt skäl komma i kontakt med mig, får de vackert PM:a mig från nåt av alla de konton de rimligen har.
Skräm INTE upp tråddeltagare, tack!
Citera
2019-06-13, 19:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det kan man aldrig vara säker på, samvetet kanske kommer ifatt eller om en annan
person vet vem som är mördaren så kanske den personens samvete gnager sönder personen.

Om någon vet vem mördaren är så kanske dom blir ordentligt osams en dag, då kan
det vara kört för mördaren.
Det finns fler alternativ.

Jag vet att vi har helt olika uppfattning om både det ena och andra, men jag hoppas som du.
Att någons samvete gnager sönder inuti och en dag är det kört för mördaren.

Och vem vet, kanske finns det andra vittnen därute, någon som bevittnat något eller fatta något, men håller tyst. Ett sådant samvete kan också gnagas sönder.

Jag vill så gärna att den som har gjort det här åker fast.
Det kan inte vara någonting mot hur de anhöriga kan känna det.
Det borde äta upp en inifrån.
Citera
2019-06-13, 20:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det har gjorts mer än en orosanmälan gällande barnen W.

Är detta något du tror eller vet?

Jag funderar över hur du kan vara så säker på dina uppgifter?
Vem vet sådant med en sådan säkerhet?
Citera
2019-06-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är detta något du tror eller vet?

Jag funderar över hur du kan vara så säker på dina uppgifter?
Vem vet sådant med en sådan säkerhet?
Skulle inte du och jag kunnas enas om en strategi: Du bestämmer dig på egen hand om du skall tro på mina lämnade uppgifter eller ej.
Jag utgår från att du förstår att om jag med namns nämnande hade kunnat ange min källa/mina källor, så hade jag gjort det.
Citera
2019-06-13, 22:10
Medlem
Citat:
Det här är offt, men eftersom du sprider BS (ursäkta mitt språkval), måste jag protestera!
Vill Polisen t ex av nåt märkligt skäl komma i kontakt med mig, får de vackert PM:a mig från nåt av alla de konton de rimligen har.

Nu syftade jag förstås på den omskrivna bloggen som av många uppfattat som väldigt uppseendeväckande och känt oro kring av olika anledningar hur den tolkats.
Och jag sa också att jag tror inte att de löser mord grundat på vad postare skriver här. Skulle tro det går deras ära förnär att ens kika in och kolla vad som skrivs. Med det menar jag att jag tänker att de har fullt upp med att sköta sitt jobb.
Det var inte min mening att på något vis oroa dig Carinah78, inte någon annan heller för den delen. Men bloggen hade de nog funnit väldigt intressant, precis som många andra här gjort.
Tillägger att varje gång du försöker behandla mig nedlåtande, så undrar jag varför du ens bemödar dig med att svara på mina kommentarer?! Finns det inte väldigt många andra som ger dig mycket mer i din fortsatta personliga utveckling av dina tankar och idéer kring mordet på LW? Jag hoppas det för jag kan inte se att jag har något att tillföra dig så du blir nöjd på något vis.
Citera
2019-06-13, 22:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Nu gällde diskussionen inte dig utan MH’s blogg, huruvida polisen hade tillgång till den och kunde kolla upp den.

Hoppa tillbaka några inlägg så ser du.

Varför trodde du att det gällde ditt konto?
Citera
2019-06-13, 22:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nu syftade jag förstås på den omskrivna bloggen som av många uppfattat som väldigt uppseendeväckande och känt oro kring av olika anledningar hur den tolkats.
Och jag sa också att jag tror inte att de löser mord grundat på vad postare skriver här. Skulle tro det går deras ära förnär att ens kika in och kolla vad som skrivs. Med det menar jag att jag tänker att de har fullt upp med att sköta sitt jobb.
Jag tänker tvärtom. Det är självklart att polisen läser trådar på FB. Naturligtvis har du rätt i att de inte löser mord grundat på vad postare skriver här. Däremot får polisen nog uppslag och trådar som de kan nysta vidare i genom att läsa tråden.

Jag tror till och med att Flashbackanvändare löste ett brott som polisen inte klarade av att lösa för rätt många år sedan. Därefter levererades all info som i ett litet paket till polisen som kunde lösa brottet. Tror att det handlade om misshandel eller förgiftning av katter (eller liknande).
Citera
2019-06-13, 22:49
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tänker tvärtom. Det är självklart att polisen läser trådar på FB. Naturligtvis har du rätt i att de inte löser mord grundat på vad postare skriver här. Däremot får polisen nog uppslag och trådar som de kan nysta vidare i genom att läsa tråden.

Jag tror till och med att Flashbackanvändare löste ett brott som polisen inte klarade av att lösa för rätt många år sedan. Därefter levererades all info som i ett litet paket till polisen som kunde lösa brottet. Tror att det handlade om misshandel eller förgiftning av katter (eller liknande).

Det var något om kattmördare i Göteborg eller något.(?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in