Nej jag känner inte bloggerskan. Har aldrig ens träffat henne. Men jag har nog i princip läst det mesta i tråden och bildat mig en uppfattning, av henne utifrån vad inte en skrivit...utan väldigt många!
Så jag har inte påstått att jag känner henne, bedömningen är grundad på vad postarna beskrivit. Jag har också sagt att hon verkar sjuk, men att ingen vet om hon är sjuk.
Och då kommer jag att tänka på att det kanske var hon som såg till att den omtalade orosanmälan gjordes (om det gjordes en sådan vill säga?).
Nä, det finns inget sunt i att lägga ut andras liv offentligt. Det är en väldigt, väldigt subjektiv bild som utmålas och som speglar hämnd och hat, behov av att svartmåla andra.
Jag klarar nästan inte av att läsa det...
Det har gjorts mer än en orosanmälan gällande barnen W.
Jag tror tyvärr inte det.
Jag tror att hon hade många ytliga bekanta men väldigt få, om ens några riktiga vänner.
Om du tittar på hur hennes ”vänner” uppträtt efter mordet så verkar de flesta leva på som vanligt som om ingenting har hänt.
I GC-världen i Örebro så nämns hon knappt utan de fortsätter att umgås med MGM och verkar inte bry sig.
Av de som är här i tråden och envist försvarar henne 24/7 så är det väl ingen som kände henne IRL utan de försvarar snarare den bild de vill ha av henne.
De som verkligen kände henne beskriver både negativa och positiva sidor av henne, såsom alla verkliga människor har.
Det är bara i sagor som någon är 100% god eller 100% ond.
Hur vet du att bloggerskan är ensam och inte har ett stort kontaktnät?
Hur vet du att hon inte är lycklig?
Ja, hon var olycklig över hur UW behandlade henne 2016 men det är 3 år sedan. Förhoppningsvis fick hon ur sig det hon behövde för att bearbeta och gå vidare via bloggen.
Och hon har aldrig namngivit någon i sin blogg så vem har hon egentligen hängt ut?
Någon postade den här i tråden och påstod att den var skriven av MH och handlade om familjen W.
Men hur vet vi att det är sant?
Den kan vara skriven av vem som helst.
Den här tråden har visat att det fanns någon i LWs närhet som är mycket manipulativ. Bloggen kan lika gärna vara skriven av en GM som lägger ut rökridåer.
Precis, bloggen kan vara skriven av vem som helst. Va skönt att se att du kan se på saker från ännu flera håll. Bra.
Vi kan säkert enas om att vi inte vet någonting. Bara det vi kan läsa oss till.
Det vi läser kan vara sant, det kan vara påhittat. Vi tolkar allt vi läser antingen rätt eller fel. Hur kan någon av oss veta?
Polisen vet förhoppningsvis om både blogg och Flashback och kan spåra var allt kommer ifrån. Vi kan inget annat göra än att hoppas att sanningen kommer fram.
Vi vet inte heller om det hon skrivit är sant och om det var LW som var extremt manipulativ och orsakade stora förödande konsekvenser för människor omkring henne t.ex. UW, barnen, MH, HD, hennes barn osv.
+hennes adoptivföräldrar?
Senast redigerad av Carinah78 2019-06-13 kl. 14:08.
@SmartaMarta666, du undrade tidigare om ev anmälningar till
soc gjorts angående LW och barnen. Och två postares åsikter
om detta. Men eftersom inläggen är ca året gamla, vet man ej
om deras åsikter forfarande är gällande.
Då @Rosamund och/eller den skribentens assistent inte verkar
medverka i tråden för närvarande, så kan du här nedan läsa vad
Rosamund den 10/6-18 skrev ang ev anmälning/-ar samt
@Schazz' ord om detsamma från den 2/6 -18.
(Hur sanningsenliga dessa inlägg är, torde vara upp till var och
en att bedöma.)
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är den bedömningen jag gör av den sammantagna bilden som finns:
SD personlighet som är lugn, tillförlitlig vän om än otrogen som partner, snäll, flirtig, lite konstig humor och jargong = töntig..
LW personlighet social, aktiv, snygg, speedad,
"Geocaching är hennes liv och resten hennes hobby" var det någon som skrev någonstans. Så hon uppfattas självupptagen, Barnen känner sig åsidosatta, vänner stöts bort speciellt om de inte håller med om hennes svartvita värld.
Anmälningar till Soc av UW och barnen. Bråk med SD - Anmälningar om misshandel osv. Älskarinna till SD tills hans fru får reda på det. Han vill avsluta - hon vill inte och blir upprörd.
Om SD är mördaren tror jag att han tappat humöret på grund av bråk dem emellan den kvällen. Kanske
kom LW med diverse hot, att hon ska avslöja deras affär till HD och förstöra deras familj o.s.v.
I vart fall måste SD verkligen provoceras till denna handling då det inte överensstämmer med hans milda snälla natur.
Bara min spekulation efter allt som kommit fram om BÅDA personerna.
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
När började Schazz med detta? Har Schazz sedan ändrat uppfattning eller Rosamund? Eller hävdar de två fortfarande samma ang LW?
Skulle verkligen vara intressant att få veta varifrån de fick dessa uppgifter och om de fortfarande vidhåller informationen, och varför den är så viktig för dom?
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Rosamunds assistent kanske kan kliva in och svara? Fick tråden reda på hur länge hen skulle behöva assistans?
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du är inte den enda som är tvärsäker på att SD är rätt man och jag är genuint intresserad av vad du bygger detta på. För gärna till protokollet att jag tycker han är jävligt creepy så mina inlägg är inget sätt att flytta fokus från SD. Jag tycker inte han är hyvens. Att LW kan ha tyckt det är obegripligt. LW var snabbtänkt och smart, hon såg nog det vi såg men något fick henne ändå att dras till honom. Kanske såg hon en jämlike honom? Det där intensiva som är lite bortom sunt. Jag önskar jävligt hett att det ska vara han för då skulle mina känslor om mannen bekräftas och han kunde lagföras.
Men att ingen annan skulle existera som alternativ GM?
HD - ett enda vakuum kring hennes person och förehavanden. Varför satt hon satt på samma plan som SD. Skvaller om att äktenskapet med SD skulle lappas ihop. I april åker hon och SD till Dalarna och geochachar med andra. Ser ut att ha det riktigt mysigt.
UW - han skilde sig väl ungefär samtidigt som LWs första anmälan om ofredande kom in? Skvaller på stan om att han ska ha anmält LW till soc gällande barnen, informationen kommer från NW så kanske ska tas för "arg tonåring som snackar"
MH - varför flyttade hon från Örebro? Skvaller på byn att hon blev utkastad för att hon pekade på en massa skit i olika relationer på några gator i Hjärsta
NW - komplicerat förhållande till modern, skvaller på byn att han ska ha ringt polis och anmält till soc, informationen kommer från honom själv så kanske ska tas för "arg tonåring som snackar"
ML - ett av LWs förhållanden, har pågått länge och under tiden hon umgicks med SD, skvaller på byn att han ska ha träffat barnen men aldrig utåt presenterats som pojkvän.
Jag sa tidigt att anledning till att det dröjde innan man gick ut med LWs bild kan ha berott på UWs jobb. Ingen trodde mig och någon skulle ringa och kolla om han svarade på googlat arbete. Redan där hade polisen förlorat flera dagar av utredningsarbete. När man gick ut med bild och namn så hade polisen fokus på SD och tidigare polisanmälningar. Alla resurser måste ha gått åt till att bevaka hans villa och bil samt leta efter kroppen. Jag har svårt att tro att personer i LWs krets vid det laget lyfte blicken och tänkte "brett". Det skulle innebära att man lade fram en del smutsig byk, det gör man inte i kristna kretsar och om en avliden. Absolut att den mest möjliga GM är SD. Inte tal om annat. Men jag har nog inte samma tilltro till polisens arbete som fler utav er har.
LW var en människa med rätt att leva - precis som alla andra. Dock tyckte mördaren tydligen något annat.
LW:s närstående har ofrivilligt kastats in i sorgens avgrunder med alla dess faser att gå igenom från Chock, Reaktion, Bearbetning till Nyorientering. Eftersom mordet fortfarande inte har fått en rättslig lösning, kan det bli svårt för de efterlevande att komma fram till den sista fasen i sorgearbetet.
Läs gärna dotterns text till sin mamma publicerad på IG den 16 maj. Den har nog visats i tråden tidigare, men jag lägger in den igen för att påminna om att en älskad mamma är mördad.
1 år 12 månader 365 dagar 52598,766 minuter 31556926 sekunder så lång tid har vi varit utan dig!
1år utan dig min älskade mamma har varit värsta tiden i mitt liv, jag önskar ingen att behöva förlora sin förälder vid 14 års ålder men det hände mig. Jag förlorare personen som födde mig personen som borde vara den som ger mig råd om killar o livet personen som skulle hjälpa mig inför mitt bröllop personen som skulle vara barnvakt till mina framtida barn men det kan du it
Jag kommer aldrig få krama dig aldrig få säga att jag älskar dig aldrig få bråka med dig för att senare säga förlåt för bråket
Vi förlorade dig mamma och det kommer alltid vara det värsta som hänt mig! Vi kan klaga på att våra föräldrar är dumma i Huvet o att vi hatar dom för det har jag gjort många gånger ksk för många gånger men nu ångrar jag varje gång nu ångrar jag att jag it fick den relationen jag ville ha med dig att jag aldrig visade ordentligt hur mycket jag älskar dig
Men jag hoppas att du tittar ner från himlen och ler mot mig jag hoppas du ser på mig och är stolt
Dom här 12 månaderna har varit jobbiga, många tårar många skrik för att jag varit så arg att någon tog dig ifrån oss så tidigt men jag försöker leva mitt liv vidare även fast jag aldrig borde behöva göra det.
Saknar dig mamma!
Bilderna från inlägget: http://forumbilder.se/I5MI1/lena-wesstrom-begravning
Så fint skrivet av en så ung person!
Jag tycker absolut inte att hon ska ångra alla gånger som hon sagt dumma saker till sin mamma! Jag förstår att man gör det, men det är ju exakt så som en människa fungerar! Man måste göra uppror och våga säga ifrån för att växa! Det ingår i livet och det vet de flesta mammor och pappor.
Tvärtom, ett barn som aldrig blir arg, bara är följsam och inte gör revolt, behöver få göra revolt någon gång i sitt liv. För att växa.
Alla föräldrar som älskar sina barn, gör det även om de blir arga och skriker dumma saker.. De vet att de inte menar det. De vet att barnen älkar sina föräldrar ändå.
Det är klart att LW tittar ner på sina barn och är stolt över dom!!!
Jag blir så ledsen av att tänka att barnen ska behöva tänka sådana här tankar.
Den person som har gjort det här mot L*ena har inte bara snöpt hennes liv, det har förstört så mycket.
Jag är inte mycket för hämnd.
Men att någon ens kan bara tänka tanken på att mörda någon och sedan göra det, visar att denna person är en farlig person.
Bort från andra människor ska du, förbaskade människa.
en att bedöma.)
Måste säga att det inlägg du citerade som skribenten 'Schazz' hade postat verkade i mina ögon vara ett välbalanserat sådant.
Vågar jag fråga när det är daterat?
(Ursäkta min lättja)
Måste säga att det inlägg du citerade som skribenten 'Schazz' hade postat verkade i mina ögon vara ett välbalanserat sådant.
Vågar jag fråga när det är daterat?
(Ursäkta min lättja)
@Schazz' inlägg är från den 2/6 -18, som jag skrivit i inlägget.
en att bedöma.)
Jag förmodar att dessa inlägg kommer från uppgifter från MH. Så det enda av det som jag tycker är intressant just nu är de här följande meningarna om MH.
MH - varför flyttade hon från Örebro? Skvaller på byn att hon blev utkastad för att hon pekade på en massa skit i olika relationer på några gator i Hjärsta
Vilka relationer syftar MH på? Vad är det hon blev anklagad för?
Precis, bloggen kan vara skriven av vem som helst. Va skönt att se att du kan se på saker från ännu flera håll. Bra.
Vi kan säkert enas om att vi inte vet någonting. Bara det vi kan läsa oss till.
Det vi läser kan vara sant, det kan vara påhittat. Vi tolkar allt vi läser antingen rätt eller fel. Hur kan någon av oss veta?
Polisen vet förhoppningsvis om både blogg och Flashback och kan spåra var allt kommer ifrån. Vi kan inget annat göra än att hoppas att sanningen kommer fram.
Hur tänker du dig att Polisen skall kunna "spåra var allt kommer ifrån"?