2018-05-29, 22:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Tack för info! Då kom de in i USA trots allt (men kanske inte direkt om man ska tro det som sagts.)

Alltså, vad folk hittar på en massa som de känner sig tvungna att skriva ner. Gäller alla trådar. För farao, vad är det för fel på dem? Är medveten om att en del inblandade gör så i syfte att vilseleda men finns även andra som inte är det som håller på så.

Men de blev avvisade denna gången, de kom med på planet.
Citera
2018-05-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
För att någon eller några antydde att han borde undersökas närmare. Antagligen. Suck. Stackars unge.

Jag är en utav "någon eller några" som inte avskrivit honom än. Eller ens någon i LWs närhet.
Vi vet inte mycket och spekulerar desto mer. Var någon som hade samlat bilder på alla inblandade, minns inte om det var misstänkta men den filen var precis lika mycket "stackars" enligt mig. Det jag har hört om LW och äldste tonåringen är att det varit bra mycket mer än tonårstjafs. Betydligt mycket mer. Stämmer dessa uppgifter så skulle jag våga drista mig till att säga att LW hade ett yttterst annorlunda föräldraskap inom husets väggar. Vad andra än vill påstå nu när katastrofen är ett faktum.
Citera
2018-05-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har läst hela tråden och minns att det nämndes geocachingevent i både USA och Norge. Lät trovärdigt i och med att det kom från flera inlägg. Sedan hade paret ett gemensamt konto för geocach när de var tillsammana som de delade på i samband med separationen, HerrD*vidsson är väl SD:s konto numera?
Rätta mig om jag minns fel.
HerrTeamD*vidsson
Citera
2018-05-29, 22:16
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Är dom.misstänkte hemma i Sverige nu
Vad tror du? Gissa en gång. Verkar väldigt konstigt om de inte är det. Men det ljugs så mycket så pressen har nog bara hittat på allt.
Citera
2018-05-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Så JG är vän till samtliga inblandade? Inte enbart till BO?

Ja det verkar så. Han hade väl också "defriended" BO ungefär samtidigt som SD, d. v. s. efter anmälan om misshandeln. Det kanske då framstod som en obefogad anmälan och han då tog SDs parti?
Citera
2018-05-29, 22:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
"Inget som heter officiellt besöksföbud" - har du svårt att förstå svenska? Vi måste inte köra med korrekta juridiska termer här. Det räcker att det är begripligt. Om det finns ett kontaktförbud som åklagare beslutat, så hade nog media nosat rätt på det. Nu kan det ist röra sig om en skarp markering: jag vill inte att du kontaktar mig. Det är inofficiellt men betydelsefullt i fallet. Sluta znobba.
Nix, har stor läsförståelse, och där till en hyfsad juridisk kunskap. Jo, vi måste ”köra” med juridiskt rätta termer här för att slippa en massa onödiga inlägg som blir resultatet av att det finns folk här som inte vet skillnaden på häktning och anhållan. Och du, snobba stavas med s, inte z
Citera
2018-05-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Då måste ju resan varit planerad sedan en tid tillbaka. SD och HD kanske skulle ge äktenskapet en ny chans

Ja, det verkar väl inte vara så otroligt.
Citera
2018-05-29, 22:22
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Så JG är vän till samtliga inblandade? Inte enbart till BO?

Tydligen och väldigt nära om man kör runt på misstänkta personer
Citera
2018-05-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
"Inget som heter officiellt besöksföbud" - har du svårt att förstå svenska? Vi måste inte köra med korrekta juridiska termer här. Det räcker att det är begripligt. Om det finns ett kontaktförbud som åklagare beslutat, så hade nog media nosat rätt på det. Nu kan det ist röra sig om en skarp markering: jag vill inte att du kontaktar mig. Det är inofficiellt men betydelsefullt i fallet. Sluta znobba.

För att undvika onödigt tjafs på grund av missförstånd så är det bra med korrekta exakta begrepp, och alldeles särskilt om ett begrepp faktiskt har en viss betydelse.

Exempelvis, om någon säger att SD hade "besöks- och kontaktförbud" och avser något som LW ensidigt deklarerat så kan det lätt bli att det tjatas sida upp och ned om varför polisen inte ingrep, om något de isåfall knappast känt till.
Citera
2018-05-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Tydligen och väldigt nära om man kör runt på misstänkta personer
Får mer å mer rysningar av detta
Citera
2018-05-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är benägen att hålla med Energizer666. Den LW jag känner till komplicerade saker mer än nödvändigt, när det kommer till relationer. Men ingen förtjänar det öde hon mötte oavsett karaktär.
Jag skulle inte benämna LW som en toppentjej. En sådan har andra kvalifikationer enligt mig. Hon var energisk, driven och envis på många sätt. Men om man inte var med henne så var man emot henne. Det var väldigt svart eller vitt.

Ok, jag var bara en vän så inte inblandad i relationer eller så. Vi hade roligt ihop och pratade ofta, jag såg inga dåliga sidor.
Visst hon var väldigt energisk, tror knappt hon sov på nätterna...
Haha vaknade ibland på morgonen och hade fått ett mess på natten,- sover du?
Citera
2018-05-29, 22:37
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är en utav "någon eller några" som inte avskrivit honom än. Eller ens någon i LWs närhet.
Vi vet inte mycket och spekulerar desto mer. Var någon som hade samlat bilder på alla inblandade, minns inte om det var misstänkta men den filen var precis lika mycket "stackars" enligt mig. Det jag har hört om LW och äldste tonåringen är att det varit bra mycket mer än tonårstjafs. Betydligt mycket mer. Stämmer dessa uppgifter så skulle jag våga drista mig till att säga att LW hade ett yttterst annorlunda föräldraskap inom husets väggar. Vad andra än vill påstå nu när katastrofen är ett faktum.
Vad innebär ett "annorlunda föräldraskap"? Och tror du att detta har med mordet att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in