Citat:
Ursprungligen postat av
fermion
På vilket sätt påverkas de globala utsläppen av att Sverige prioriterar att leva upp till Parismålen framför allt annat?
Jag har flertalet gånger redan förklarat, men kanske inte i denna tråd, att samtliga "Kina-argument" är helt ologiska. Din fråga har inget syfte. Den är en matematisk lögn man intalar sig själv.
Ersätt Kina med USA, Ryssland, UAE eller Europa. Varför skulle just Kinas utsläppsökning, som är minimala på en global skala, vara aktuella för just Sverige? Varför "kvittas" mot just vårt land? Logiken existerar inte öht. Och som jag även sagt tidigare, det är totalen som räknas, och Sverige har höga utsläpp per capita, vilket gör att vi har precis lika stort ansvar som de övriga länderna.
Så argumentet är alltså bara något som högerförnekare går på, för att skylla på att "större fiskar finns" och alltså komma fram till den felaktiga slutsatsen att "Sverige är för litet att påverka".
Så jag är hemskt ledsen, men det är bara högerpropaganda, och man är faktiskt rätt dum om man inte klarar av att se igenom den.
Citat:
Du är så långt från vetenskap, tänkande och integritet