2019-06-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hur skulle man någonsin kunna åstadkomma ett bättre urval än som redan görs, med alla de schack-klasser och åldersklasser där det ingår handikapp och ranking så att likartade spelare ska mötas. Men du kanske inte vet något om schack och turneringar?
Det går definitivt att åstakomma bättre urval än ålderklasser. Nej, jag vet inget om schackturneringar men det har inte med saken att göra, det är inte kunskap om schackturneringar eller schackkunskap vi diskuterar. Jag vet att schack ses som ett mått på intelligens och att mäns större schackintresse ses som ett bevis för mäns överlägsna intelligens och jag kan se bristerna i det resonemanget det är just intelligens man menar när man pratar om förmåga i schacksammanhang, vilja att offra hela sitt liv för schack är mer av en egenskap än en förmåga.

Men förklara du som kan, om spelare har samma ranking har man ju redan bekräftat att de är ungefär jämbördiga?
Citera
2019-06-12, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaha så om du lagar mat flera gånger om dagen så blir du ändå inte bättre på det om du inte har som mål att nå toppen?

Sannolikt hade jag blivit bättre (fått mer erfarenhet) på att laga mat om jag hade lagat mat flera gånger om dagen.
Citera
2019-06-12, 13:32
Medlem
Citat:
Berätta gärna vad du inräknar i "kvalificerad". Dina kvalifikationer att uttala dig om byggnadsprojekt i Afrika när det gäller kön och ras helt enkelt.
Det finns ingen anledning att tro något annat.
Citera
2019-06-12, 13:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sannolikt hade jag blivit bättre (fått mer erfarenhet) på att laga mat om jag hade lagat mat flera gånger om dagen. Jag hade fortfarande inte rört mig mot toppen eftersom det inte är mitt mål eller intresse.

Ni kvinnor kan verkligen inte det här med logik, om du blir bättre så rör du dig mot toppen.
Citera
2019-06-12, 13:37
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Och de som är för massinvandring av våldtäktsbenägna män, terrorister eller bara vanliga kriminella förstår inte direkt dem som löper stor risk att utsättas för detta eller för dem som redan har blivit utsatta.

Du skrev att det inte finns liv utan kvinnor som att det skulle vara något kvinnor är bättre på.

Jo det är klart det är, män skaffar resursen till sin familj eftersom ser och förstår deras behov. Det är inte bara näring utan även kärlek.
Kvinnan nor har alltid bidragit till familjens försörjning.
Vanligt är också att männen dricker upp en stor del av sin lön.

Nr 2 kanske inte är lika vanligt nuförtiden.
Citera
2019-06-12, 13:40
Medlem
Citat:
Hur skulle man någonsin kunna åstadkomma ett bättre urval än som redan görs, med alla de schack-klasser och åldersklasser där det ingår handikapp och ranking så att likartade spelare ska mötas. Men du kanske inte vet något om schack och turneringar?
Det är klart man kan åstakomma bättre urval. Urvalen och matchningen avser inte att ta reda på om gruppen män är bättre än gruppen kvinnor utan avser att matcha ungefär jämbördiga spelare mot varandra. Ditt inlägg är bara dumt: "Hur skulle man nånsin kunna åstakomma..". Bättre urval finns inom forskning kring intelligens, åtminstone om man vill säga något om logik och arbetsminne vilket man oftast indirekt vill när man tar upp mäns överrepresentation i schack.
Citera
2019-06-12, 13:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kvinnan nor har alltid bidragit till familjens försörjning.
Vanligt är också att männen dricker upp en stor del av sin lön.

Nr 2 kanske inte är lika vanligt nuförtiden.

Män har i alla tider jobbat hårdare än kvinnor, det är därför vi lever kortare. Vi offrar oss alltså för familjen eftersom vi har empati. Du har inget stöd för att kvinnor skulle vara bättre än män här, snarare tvärtom.
Citera
2019-06-12, 13:48
Avslutad
Citat:
Enbart topplistor visar vilket kön som är bäst. Sveriges topplista över domare innehåller 11 män och 5 kvinnor. Att det finns en massa usla kvinnliga domare säger inget om vem som är bäst, det finns också en massa usla kvinnliga fotbollsspelare på TV just nu t.ex. Alla är sämre än motsvarande manliga fotbollsspelare, och det dräller av dem.

Eftersom jag har kompisar som läst juristlinjen: med lupacs ordval "domineras juridiklinjen av kvinnor". Kvinnor har högre betyg så de kommer in enklare. För att bli domare måste man ha högsta avgångsbetyg och sedan sitta ting och andra skräpuppgifter, åratal av pappersvändande till urusel lön. Därför är 57% av domarna kvinnor, det kan vara ett skräpjobb. Män blir advokater istället och tjänar tiofalt. Men även de bästa domarna är män.

Nu får du försöka samla dig, ta ett djupt andetag. Ovanstående inlägg från dig är mycket spretigt och osammanhängande och fullt med inkonsekvent tyckande från din sida. Den röda tråden i din argumentation är som bortblåst.
Citera
2019-06-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ni kvinnor kan verkligen inte det här med logik, om du blir bättre så rör du dig mot toppen.
Du är så jävla dum, jag blir faktiskt upprörd. Jag blir upprörd över att du fortsätter hävda dina dumheter och drygt kritiserar "kvinnors" logik fast du själv är stendum. "Om du blir bättre rör du dig mot toppen", jag har blivit bättre på att laga mat sedan jag först lärde mig utan att ta ett enda steg i riktning mot att bli elitkock, snälla. För att bli elitkock måste man vilja bli elitkock, man måste vilja offra det som krävs (en stor del av familjelivet bland annat), man måste anpassa sin matlagning efter vad det är man söker efter inom elitkockvärlden. Hur kan du inte fatta det?
Citera
2019-06-12, 13:52
Avslutad
Citat:

Nej inte om det inte är mitt mål eller intresse.
Citera
2019-06-12, 13:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Du är så jävla dum, jag blir faktiskt upprörd. Jag blir upprörd över att du fortsätter hävda dina dumheter och drygt kritiserar "kvinnors" logik fast du själv är stendum. "Om du blir bättre rör du dig mot toppen", jag har blivit bättre på att laga mat sedan jag först lärde mig utan att ta ett enda steg i riktning mot att bli elitkock, snälla. För att bli elitkock måste man vilja bli elitkock, man måste vilja offra det som krävs (en stor del av familjelivet bland annat), man måste anpassa sin matlagning efter vad det är man söker efter inom elitkockvärlden. Hur kan du inte fatta det?

Du bekräftar Dunning Kruger effekten, den korkade tror att de smarta är korkade.

Hur kan det vara svårt att förstå att varje gång du förbättrar dig på något så rör du dig uppåt mot toppen, åtminstone så länge inte andra förbättrar sig snabbare än dig. Detta borde vara trivialt att förstå.
Citera
2019-06-12, 13:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej inte om det inte är mitt mål eller intresse.

Magnus Karlsson rörde sig mot toppen i schack långt innan han hade som mål att nå dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in