2019-06-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Haha, kvinnors logik är som den är. Om du bara har resultat från matcher mellan kvinnor kan du förstås inte dra någon slutsats hur de står sig mot män. Jösses!
Fattar du inte att hon gör en poäng av bristerna i din logik?

Och så beskyller du henne för "kvinnlig logik". Herregud.
Citera
2019-06-12, 13:00
Avslutad
Citat:
Som sagt, oavsett mål så ger övning färdighet, men det räcker ändå inte till toppen för kvinnor.

Nej inte "oavsett mål", jag skulle vilja hävda att det är totalt avgörande.
Citera
2019-06-12, 13:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok då går vi igenom vad jag skrev:

"Så du går bara efter antal alltså. Då är kvinnor bättre på att döma i rättegångar än män eftersom 57% av domarna är kvinnor. Och inom en snar framtid kommer kvinnor att vara bättre läkare än män."

Domarna i högsta domstolen är domare och av domarna i Sverige är 57% kvinnor, domare dömer i rättegångar. Kom ihåg att vi inte pratar om kvalité utan om kvantitet, din egna metod för att bedöma vem som är bäst.
Enbart topplistor visar vilket kön som är bäst. Sveriges topplista över domare innehåller 11 män och 5 kvinnor. Att det finns en massa usla kvinnliga domare säger inget om vem som är bäst, det finns också en massa usla kvinnliga fotbollsspelare på TV just nu t.ex. Alla är sämre än motsvarande manliga fotbollsspelare, och det dräller av dem.

Eftersom jag har kompisar som läst juristlinjen: med lupacs ordval "domineras juridiklinjen av kvinnor". Kvinnor har högre betyg så de kommer in enklare. För att bli domare måste man ha högsta avgångsbetyg och sedan sitta ting och andra skräpuppgifter, åratal av pappersvändande till urusel lön. Därför är 57% av domarna kvinnor, det kan vara ett skräpjobb. Män blir advokater istället och tjänar tiofalt. Men även de bästa domarna är män.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-12 kl. 13:06.
Citera
2019-06-12, 13:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Bra jobbat dr Watson! Du börjar förstå varför man inte kan jämföra äpplen och päron.

Nu är det kanske du som börjar förstå efter dina klavertramp.

Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Fattar du inte att hon gör en poäng av bristerna i din logik?

Och så beskyller du henne för "kvinnlig logik". Herregud.

Jaså, kan du belysa dessa brister. Att kvinnor drar felaktiga slutsatser ser vi hela tiden.
Citera
2019-06-12, 13:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej inte "oavsett mål", jag skulle vilja hävda att det är totalt avgörande.

Jaha så om du lagar mat flera gånger om dagen så blir du ändå inte bättre på det om du inte har som mål att nå toppen?
Citera
2019-06-12, 13:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du menar att spelare med samma erfarenhet ställs mot varandra? Du menar att kvinnliga spelare i genomsnitt viger lika stor del av sitt liv till schack som manliga spelare?
Hur skulle man någonsin kunna åstadkomma ett bättre urval än som redan görs, med alla de schack-klasser och åldersklasser där det ingår handikapp och ranking så att likartade spelare ska mötas. Men du kanske inte vet något om schack och turneringar?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-12 kl. 13:17.
Citera
2019-06-12, 13:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du kallar det tjejfakta, jag kallar det kvalificerad gissning att det inte är och alltid varit vita och asiater som byggt och konstruerat i Afrika och Mellanöstern, moskéer, pyramider och mer vanliga byggnader.
Berätta gärna vad du inräknar i "kvalificerad". Dina kvalifikationer att uttala dig om byggnadsprojekt i Afrika när det gäller kön och ras helt enkelt.
Citera
2019-06-12, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Öh, nej, alla elitschackspelare är inte män. Finns massor med bra kvinnliga elitschackspelare. Men män spelar bättre schack än kvinnor, inget av mina schack-inlägg handlar om något annat. Jag tror minsann du skriver lite vad-som-helst, för du-kan-ingenting-om-något.

Det är ju kul att vissa i tråden börjar balla ur så mycket att jag måste upplysa kvinnor att kvinnor kan spela schack.

Ojojoj så omständlig herrn är idag då. Förlåt jag glömde att du är besatt av "topplistor" (och antal). Ok då. Vi har absoluta topplistan över schackspelare, där är det idel män ja? Det har du tjatat om nu i evigheters evigheter eller hur?

Av världens elitschackspelare är majoriteten män vilket enligt dig då visar att män är bättre på schack än kvinnor. För du pratar väl inte helt plötsligt om genomsnitt? Eller kvaliteten i själva spelandet?

Har någon påstått att kvinnor inte kan spela schack?
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-12 kl. 13:21.
Citera
2019-06-12, 13:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej, varför skulle någon göra det?

Det finns t.o.m. kvinnliga elitschackspelare, jag upplyste dig om det för det var tydligen okänt för dig. Skriv inte inlägg om saker du inte vet något om.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-12 kl. 13:24.
Citera
2019-06-12, 13:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ojojoj så omständlig herrn är idag då. Förlåt jag glömde att du är besatt av "topplistor" (och antal). Ok då. Vi har absoluta topplistan över schackspelare, där är det idel män ja? Det har du tjatat om nu i evigheters evigheter eller hur?

Av världens elitschackspelare är majoriteten män vilket enligt dig då visar att män är bättre på schack än kvinnor. För du pratar väl inte helt plötsligt om genomsnitt?

Oavsett om vi ser på de bästa eller personer i allmänhet så är män bättre. Det är svårt att komma ifrån, verkligheten trumfar tyckanden om hur det "borde" eller hur du vill att det ska vara.
Citera
2019-06-12, 13:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Oavsett om vi ser på de bästa eller personer i allmänhet så är män bättre. Det är svårt att komma ifrån, verkligheten trumfar tyckanden om hur det "borde" eller hur du vill att det ska vara.
Man kan stilla fascineras över hur "idogt" detta larviga tyckande är hos vissa. De VILL verkligen inte vet hur verkligheten är. Ideologi står över fakta för en del lättlurade människor.
Citera
2019-06-12, 13:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Man kan stilla fascineras över hur "idogt" detta larviga tyckande är hos vissa. De VILL verkligen inte vet hur verkligheten är. Ideologi står över fakta för en del lättlurade människor.

Ja det är ungefär som när prästerna ville att jorden skulle vara platt. Vetenskapsmän bannlystes och dödades för att de berättade om verkligheten. Men till slut går det inte att förneka verkligheten, den trumfar tyckanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in