Nyheter Idag skriver lite om skolan och avslöjar uppgifter som vi redan kunnat läsa mellan raderna i PK-media:
Citat:
Skolan ligger i Vivalla, ett kraftigt segregerat område med hög andel invandrare i flera generationer från olika kulturer. Vivalla är med på polisens lista över utsatta områden och klassas i den allvarligare kategorin ”särskilt utsatt område”.
Citat:
Området Vivalla har en stor andel somaliska invandrare.
Citat:
– Var ska jag börja? Den information jag fått är rätt sjuk. Det är i snitt två slagsmål per dag, och då pratar vi unga barn.
Citat:
– Personal jag pratat med är uppgivna. De pratar om ”förlorade generationer”. Det här är på allvar. Det här är barn som håller på att växa upp i en annan värld än den svenska.
Citat:
Situationen på Vivallaskolan och i området är ett resultat av den förda migrations- och integrationspolitiken. Man kan inte säga något annat. Idag har vi en brutal segregering.
Citat:
Vivallaskolan fungerar enligt Markus Allard som ett bra exempel på när det svenska samhället krockar med andra kulturer och inte kan hantera det.
Citat:
– Somaliska föräldrar kan säga i samtal med skolan ”Varför lappar ni inte till barnen om de inte sköter sig”. Men det går ju inte.
Citat:
– Det finns lärare som slår larm om situationen på skolan. Och det har de gjort länge nu. Jag tror att de här politikerna är rädda att bli kallade rasister. Det är det klassiska. Sedan vill man inte erkänna att deras politik har misslyckats. Man vill inte säga att den vägen man har slagit in på, den håller inte.
Här finns hela artikeln:
https://nyheteridag.se/allard-op-har...vivallaskolan/
Så sammanfattningsvis så kan man säga att problemet beror på stökiga
somalier. Kombinerat med lite andra stökiga folkslag.
Med andra ord. Ännu ett misslyckande i den mångkulturella utopin.