Citat:
Ursprungligen postat av
Rotum
Den som tror att det här är ett enstaka fall och enstaka skola. Bör å det snaraste tänka om. Finns mängder av kollegor jag stött på som vittnar om likadana situationer runt om i landet.
Det har gått så långt att jag numera inte ens vänder mig om när det bråkas, eller skriks okvädingsord. Så länge det inte är blodvite och städpersonal behöver tillkallas gör man oftast bara en mental notering och går vidare. Allt för att slippa bli inblandad och behöva utstå rena inkvisitionsförhör från rektor eller föräldrar. För min egen del pratar jag inte ens med polis om de kommer.
Mjo, men inte sällan är det ju samma lärare som också brukar prata sig varm om fördelarna med ökad migration av dylika elever som sedan INTE tar konsekvenserna av sina egna åsikter. Skulle jag arbeta som lärare på dylik skola och yttrat åsikter av privat natur hade jag förmodligen blivit hängd i personalrummet av sympatisörer tillhörandes S, V, Mp och C för mina "rasistiska" åsikter samtidigt som dem undviker att ta ansvar för den uppkomna situationen.