Citat:
Ursprungligen postat av
agoggoge
Hela den byråkratiska handläggningen av det som avslöjats visar så här långt att Nüjens har ett betydande skydd av journalister och politiker. Betydande i meningen att andra människor får snabba och effektiva "straff" för liknande handlingar. Svart löner och svartbyggen, bokföringsbrott och annat på uppgifter som de skattefinansierade verksamheterna ska skydda samhället emot.
Just det du skriver här nog det som sticker i ögonen och provocerar mest.
Att Özz själv att en hycklande pajas är ingenting som man går och tuggar fradga över någon längre tid. Han är ju som han är. Ormen Özz. Skattesmitare, hycklare och terroristfinansiär.
Men att han är fredad och fridlyst av myndigheter och media är riktigt illa. Och, det måste jag erkänna, rejält provocerande. Och det borde vara rejält provocerande för varenda anständig svensk. Det borde vara folkuppror och total bojkott av hans värdelösa "shower". Men nej. Det finns fortfarande folk som är så hjärntvättade att de lommar iväg och låter sig förnedras från scen av Özz.
Jag skulle vilja se någon svensk komma undan med att betala 85 000:- svart helt öppet och dokumenterat utan att skattemyndigheten reagerar. Det händer helt enkelt inte. Min erfarenhet är myndighetssverige är synnerligen effektivt, på gränsen till aggressivt, när det gäller att kräva in sina skatteslantar. Prova som svensk att lämna in momsdeklarationen några veckor för sent och se hur det omedelbart börjar mullra i korridoren hos myndigheterna.
Men Özz kommer undan. Och han skrattar hjärtligt åt detta. Att vanliga svenskar blir förbannade tycker han bara är roligt. Han vet att han är skyddad och han njuter av varenda sekund.