Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-06-11, 20:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Har Rickard & co några kort kvar i bakfickan som de kan använda sig av för att utöva påtryckningar mot kommunen måntro?

Eller han kanske bara behöver påminna dem om att om Nujens åker dit - så kommer det precis som du säger att stänka rejält - också på kommunen ...
Samt att det är "rasism" som ligger bakom alla anmälningar, det räcker för DN i alla fall.
Citera
2019-06-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Idag har protokollet från tillsynsbesök lagts in i ärendet om Villa Zetterling verkat det som. Handlingen kan väl begäras ut på måndag.

Inga förändringar i övriga två ärenden. (Vi saknar medianox för att driva denna tråd framåt nu...)

(Handling nr 14 är en utgående mailkorrespondens, mottagare ej angiven).

Tack Enne - du gör ett storstilat jobb!

Det är bara att begära ut protokollet från kommun. De mailar det inom fem minuter om de har koll på offentlighetsprincipen kring skyndsamt och på begäran vill säga.
Citera
2019-06-12, 00:05
Medlem
Citat:
Jag misstänker att Rickard försöker utöva påtryckningar på kommunens tjänstemän för att information i ärendet inte ska komma allmänheten tillkänna.

Det är därför vi ännu inte sett något protokoll från tillsynen upprättat. Rickard agerar antagligen inte helt på eget bevåg utan frontar för de lagfarna ägarna till fastigheterna.

Starta fläkten, något briserar snart...

Då räcker det inte med filosofiska hörnan hos Malou eller vänner på Läkarmissionen i Indien. Nog för att tredje statsmakten är betydelsefull, men all makt utgår från folket och alla ska vara lika inför lagen. Det är många som får tänka sig att tänka om här.

Nüjen-affärerna är naturligtvis inte de enda som gjorts i vårt avlånga land. Men en så pass omfattande och korrupt affär att många måste ta ställning och välja sida. Det rör sig inte om bara lite "kreativ bokföring". Det här är korruption.

Fläkten startad på lägsta hastigheten. Tre steg kvar kan användas.
Citera
2019-06-12, 06:39
Medlem
Utdrag ur mailkonversation med kommunens tjänstemän i juni 2019:
Citat:
Hej Richard!

Tack för trevligt bemötande och för att vi fick komma in i era byggnader, utan att behöva vidta ytterligare åtgärder.

Vad gäller sekretess så har jag undersökt det, och saken är den att jag inte hittar stöd för att sekretessbelägga utredningshandlingar, särskilt med tanke på att dessa handlingar är kopplade till utredning av en byggnad/(alla byggnader).

Dessutom om jag inte fastställer handlingar i det här fallet protokoll från tillsynsbesök då gör jag mig skyldig till att jag har förstört utredningsmaterial.

Är det några som börjar svettas lite inför kommande offentliggörande... ?
Citera
2019-06-12, 07:54
Medlem
Citat:

Trevligt när en tjänsteman tackar för att inte behöva vidta ytterligare åtgärder och för att ha blivit trevligt bemött i samband med den maktutövning tillsynsbesöken faktiskt är.

Förstår inte riktigt varför Damm-Nüjens önskar protokollen sekretessbelagda. Det rör sig inte om personliga hälsotillståndet hos de enskilda utan "bara" om formella detaljer om fastigheter, hus och pengar.

(Forsätter hålla fläkten på lägsta växeln ).
Citera
2019-06-12, 08:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Så typiskt att dom försöker sekretessbelägga uppgifterna, fulspelet fortsätter. Även om det inte funkade den här gången. Dom är väl så vana att få stöd av tjänstemannaaktivister att dom trodde detta var en rimlig begäran. Men si, den gubben gick inte.
Citera
2019-06-12, 10:09
Medlem
Citat:

Hoppas inte Rickard läser här.
Jag misstänker att han i fortsättningen försöker sköta alla sina mellanhavanden med tjänstemännen på MBN via telefon.
Men visst är det skoj att han plus resten av klanen nu har börjat svettas. Sommaren har inte ens börjat. Som skribenten 'agoggoge' påpekar: Fläkt anbefalles!
Men som 'Enoch.Thulin' skriver: Det nujenska fulspelet fortsätter. De är desperata nu.

Tar jag ut glädje i förskott när jag redan nu ser framför mig ett sjunkande [Nujen-]skepp långt ute till havs och knappt simkunniga råttor som lämnar det?
Citera
2019-06-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Hoppas inte Rickard läser här.
Jag misstänker att han i fortsättningen försöker sköta alla sina mellanhavanden med tjänstemännen på MBN via telefon.
Men visst är det skoj att han plus resten av klanen nu har börjat svettas. Sommaren har inte ens börjat. Som skribenten 'agoggoge' påpekar: Fläkt anbefalles!
Men som 'Enoch.Thulin' skriver: Det nujenska fulspelet fortsätter. De är desperata nu.

Tar jag ut glädje i förskott när jag redan nu ser framför mig ett sjunkande [Nujen-]skepp långt ute till havs och knappt simkunniga råttor som lämnar det?

Rätt ska vara rätt:

Det är skribenten Enne som tillrått fläktarna på.

Sen är det så att om du tagit "ut glädje i förskott" och det du skrattat åt eller njutit av inte inträffar, så är det enda som har hänt att du var glad i onödan och de behöver du ju inte vara ledsen för.

Så vad är målet med allt detta skrivande här: På det hela stora taget så är det att avslöja familjen Nüjens aktiva deltagande i terrorverksamhet för att sko sig själva. De ursprungliga 85 400 kronorna utbetalade till en illegal invandrare och terrorist har visat på en större korruptionshärva än vi hade en aning om. Med ett nationellt helgon i vänsterrörelsen: Özz Nüjen och en ledamot i Svenska Advokatsamfundet Debbie Nüjen som portalfigurer.

Hela den byråkratiska handläggningen av det som avslöjats visar så här långt att Nüjens har ett betydande skydd av journalister och politiker. Betydande i meningen att andra människor får snabba och effektiva "straff" för liknande handlingar. Svart löner och svartbyggen, bokföringsbrott och annat på uppgifter som de skattefinansierade verksamheterna ska skydda samhället emot.
Citera
2019-06-12, 14:59
Medlem
Debbie och Loran Azad lär bli långa i synen när de vittjar sina brevlådor på Värmdövägen imorgon och tar del av delgivningsbrev...
Citera
2019-06-12, 19:46
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Hela den byråkratiska handläggningen av det som avslöjats visar så här långt att Nüjens har ett betydande skydd av journalister och politiker. Betydande i meningen att andra människor får snabba och effektiva "straff" för liknande handlingar. Svart löner och svartbyggen, bokföringsbrott och annat på uppgifter som de skattefinansierade verksamheterna ska skydda samhället emot.

Just det du skriver här nog det som sticker i ögonen och provocerar mest.

Att Özz själv att en hycklande pajas är ingenting som man går och tuggar fradga över någon längre tid. Han är ju som han är. Ormen Özz. Skattesmitare, hycklare och terroristfinansiär.

Men att han är fredad och fridlyst av myndigheter och media är riktigt illa. Och, det måste jag erkänna, rejält provocerande. Och det borde vara rejält provocerande för varenda anständig svensk. Det borde vara folkuppror och total bojkott av hans värdelösa "shower". Men nej. Det finns fortfarande folk som är så hjärntvättade att de lommar iväg och låter sig förnedras från scen av Özz.

Jag skulle vilja se någon svensk komma undan med att betala 85 000:- svart helt öppet och dokumenterat utan att skattemyndigheten reagerar. Det händer helt enkelt inte. Min erfarenhet är myndighetssverige är synnerligen effektivt, på gränsen till aggressivt, när det gäller att kräva in sina skatteslantar. Prova som svensk att lämna in momsdeklarationen några veckor för sent och se hur det omedelbart börjar mullra i korridoren hos myndigheterna.

Men Özz kommer undan. Och han skrattar hjärtligt åt detta. Att vanliga svenskar blir förbannade tycker han bara är roligt. Han vet att han är skyddad och han njuter av varenda sekund.
Citera
2019-06-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Just det du skriver här nog det som sticker i ögonen och provocerar mest.

....

Prova som svensk att lämna in momsdeklarationen några veckor för sent och se hur det omedelbart börjar mullra i korridoren hos myndigheterna.

Men Özz kommer undan. Och han skrattar hjärtligt åt detta. Att vanliga svenskar blir förbannade tycker han bara är roligt. Han vet att han är skyddad och han njuter av varenda sekund.

Ingen behöver inte prova att redovisa, deklarera och betala momsen några veckor för sent! Det börjar mullra i korridorerna på Skatteverket efter om det momspliktiga betalar in ett dygn försent!
Citera
2019-06-12, 22:43
Medlem
Jag hoppas medianox kommer att fortsätta skriva inlägg här, nu när en månad passerat. Enligt egen utsago fick han dock endast skriva på helgen...

Det kan konstateras en gång för alla att det är hans insatser som nu börjar bära frukt. Ingen ska behöva betvivla att han verkligen har gjort det som han har redovisat här i tråden. Inget mer trams om detta! Och detta är bara början av upprullningen.

En ganska dramatisk scenförändring har skett i det tysta de senaste dygnen. Det kan konstateras att det nu finns handfasta, konkreta resultat i form av myndighetsbeslut som har tagits i ärendet om utredning av olovligt byggande. Jag avaktar om medianox själv vill lägga ut texten om detta.

Inte för att gå händelser i förväg men det kan vara värt att följa denna tråd noga den närmaste tiden.

Nu börjar snart sommarlovet och fastlänningarna anländer till sina sommarhus på semesterön. En del har sett till att huset på förhand har fejats och rustats inför ankomsten, kanske har en pensionerad far fått agera fastighetsskötare. Även uthyrningssäsongen startar och många hus får veckovisa gäster som ger ägarna inkomster. Sedan är det dags för minglet på Almedalsveckan, då vissa talar och andra bara är där. Minnes Veidekke! Blir det sedan premiär för Tingstäde teater i år månne?

Undrar om någon journalist tar tag i saken nu, de behöver inte längre förlita sig på vårt skvaller här utan kan själva kolla upp fakta. Allmänheten förtjänar att få veta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in