[quote=hannes.muller|70178146]
Citat:
Ursprungligen postat av
Tingstade
I ett bygglovsärende ska länsstyrelsen i sitt diarium (dvs dagbok) föra in alla handlingar, inklusive brevväxling och anteckningar om ev telefonsamtal av betydelse för ärendets handläggning och slutliga beslut. Vi kan nog vara ganska så säkra på att myndigheten brutit mot bestämmelserna i förvaltningslagen men även mot sitt eget regelsystem. Det är bara av sekretesskäl som myndighetens handläggning och agerande i ärenden av detta slag kan undanhållas offentligheten. Korruption kan t ex aldrig utgöra skäl för sekretess. Länsstyrelsens diarium rörande de två överklagningsärendena gapar sedan 7 månader tillbaka tomt - där återfinns bara vår medianox och hans sons yttranden samt "information" om några folkliga reaktioner på Hannes insändare i GA som egentligen inte har ett dugg med de två överklagningsärendena att göra.
Menar du att denne Medianox sänt in "folkliga reaktioner på min insändare i höstas till länsstyrelsen!!!!!!!!!!!!!!
Vad sjutton är det för "folkliga reaktioner" och varifrån har Medianox hämtat dem??????????
(Alltså jag vet att han sänt in urklipp från Flashback av sina egna inlägg till MBN Gotland där han avslöjar mig som agent för Nujens som bilagor till sina anmälningar men nu detta... Herreje!)
Lugn nu Hannes, din skrivklåda (medianox uttryck) har återigen spelat dig ett spratt - eller så är du helt enkelt full. Folk hör av sig till myndigheter via mejl när de t ex läser tokiga saker i lokaltidningen. Medianox har säkert förställt sig och försökt framstå som folklig här på flashback (utan att lyckas särskilt bra) men han är nog inte det i sina kontakter med myndigheterna. Ditt agg mot honom verkar obeskrivligt stort och gör dig blind.
PS. Även miljö- och byggnämnden fick mejl efter dina utvikningar i GA och Katerina magasin. Vad som än står i sådana mejl bukar myndigheter använda sig av ordet "information".
Att medianox skickade några inlägg från den här tråden till tillsynsteamet tycker jag var ett utmärkt drag - han var väl helt enkelt ute efter att värva läsare från regionen. DS.
.