2019-06-12, 06:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag hör definitivt vad du säger. Många män här, majoriteten faktiskt, är här för att kränka och ge igen på kvinnor. Av olika anledningar har de behov av att kräka på och provocera kvinnor. De är inte här för att lyssna, eller ta till sig någon annans perspektiv, de är här för sina helt egoistiska skäl. De är bittra, arga, missunnsamma, rädda, det vanligaste: passivt aggressiva.

Det är därför de drar sig hit, de vet att här finns en och annan kvinna de kan vräka ur sig på, OAVSETT vad hon säger eller står för, skit ska hon ha. Om hon så tydligt och klart gör gällande att hon inte är feminist eller vänster, gör gällande att hon avskyr befintlig invandringspolitik osv så JO SKIT SKA HON HA.

"Åh shit en kvinna, äntligen ska jag få sätta dit en hora/sliddjur/spermahink/feminist. Fan va gött, nu ska hon fan få höra hur jävla värdelös hon är."

Ifrågasätter man detta: ohh nä, jag pratar om feminister, förstod du inte att det var det jag menade när jag skrev "kvinnor?"

Jag (med flera) har föreslagit flera gånger att feminismforumet borde läggas ner helt och hållet och att det borde ersättas med ett antifeminismforum med underkategorier som MRA-Incel-MGTOW. Naturligtvis kommer detta inte att hända eftersom inga kvinnor hade gått in på dessa forum, de hade dött ut ganska snabbt eftersom det inte funnits några kvinnor att agera ut på.

Dessutom är det nog ett av Flashback's aktivaste forum, nu vet jag inte på vilka premisser de genererar pengar, men jag kan tänka mig att Flashback inte heller vill göra några förändringar. Finns ingen mening för dem att ta bort ett aktivt forum för att ersätta det med forum som hade ebbat ut efter 100:de gången det "bekräftats" att män är bäst och kvinnor är ointelligenta horor.

Herrarna här loopar något fruktansvärt, det är som om de deltar i en demonstration och står och skriker ut sina slagord gång på gång. Enormt tröttsamt ja. Jag håller på att avveckla mig själv härifrån Jag har sagt mitt och det har mest blivit upprepningar nu på slutet.

(här finns några fina undantag ja, både manliga och kvinnliga)

Ett tänkvärt inlägg Jenny. Vi göder deras röda hund. Det är dock inte ett alternativ att vara här utan att argumentera emot dem, så lösningen blir i så fall att inte vara här alls.
Du är iallafall en grym debattör här och dina inlägg har många gånger fått mig att le framför skärmen 😃
Citera
2019-06-12, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ett tänkvärt inlägg Jenny. Vi göder deras röda hund. Det är dock inte ett alternativ att vara här utan att argumentera emot dem, så lösningen blir i så fall att inte vara här alls.
Du är iallafall en grym debattör här och dina inlägg har många gånger fått mig att le framför skärmen 😃

Kvinnlig ryggdunk; det är en systerteknik om jag någonsin såg någon. Håller vi verkligen på med det på flashback 2019?
Citera
2019-06-12, 07:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flabbergast
Kvinnlig ryggdunk; det är en systerteknik om jag någonsin såg någon. Håller vi verkligen på med det på flashback 2019?

Tydligen. Kvinnor är ju definitivt bättre än män på att visa positiva känslor för varandra.
Citera
2019-06-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Oj vad förvånad jag blir, du kan inte spela schack och ändå påstår du att kvinnor är lika bra som män.
Du menar att om hon var bra på att spela schack hade hon kunnat påstå det med viss tyngd eller? Vi diskuterar grupper, att du tycker en match mellan dig och henne säger något överhuvudtaget visar hur slarvigt du tänker.

När man diskuterar kön och förmåga är det implicerat att man talar om biologiskt betingad förmåga. Ska man använda schack som mätsticka krävs det att man jämför män och kvinnor som spelat schack lika mycket, eller kanske inte spelat det alls. Annars säger det uppenbarligen inte vad ni hävdar att det säger. Det ni hävdar är i så fall en ostyrkt möjlighet bland flera andra förklaringsmodeller, där ni väljer att fokusera så uteslutande på "överlägset intellekt"-förklaringsmodellen att ni inte ens ser och överväger andra faktorer som det finns all anledning att överväga. Det finns faktiskt bara en anlending att inte överväga andra faktorer och det är att man helt enkelt föredrar att tänka att skillnader i prestation är lika med skillnader i intellekt, men tyvärr får en tanke inte verklig tyngd enbart av att många föredrar den. Att fördra en tanke så mycket att man inte ser andra möjligheter är inte vad som gör en tanke sann, det är övertygelse, inte sanning eller fakta. Det är dåligt baserad övertygelse, övertygelse rotad i "ego", inte fakta eller logik.

Problemet är att om någon påpekar att det är skillnad på förmåga och prestation och att det finns fler faktorer att ta hänsyn till (om man faktiskt ska säga något om biologiskt betingad förmåga) så har ni en reflexmässig reaktion som avfärdar detta logiska tänkande som bortförklaringar, avundsjuka och obetydliga detaljer. Ni tänker för slarvigt och känslomässigt (eller egomässigt kanske) för att komma med något annat än överlägsenhetsfantasier.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-06-12 kl. 09:23.
Citera
2019-06-12, 09:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Så du går bara efter antal alltså. Då är kvinnor bättre på att döma i rättegångar än män eftersom 57% av domarna är kvinnor. Och inom en snar framtid kommer kvinnor att vara bättre läkare än män.
Av landets högsta domare, Justitieråden, är 11 män och 5 kvinnor. Dvs män är bättre domare än kvinnor.

http://www.hogstadomstolen.se/Justitierad/

Vad är det som får dig att skriva 500 inlägg här utan att du vet någonting om vad du skriver?

Känner du aldrig någonsin känslan "oj, vad fel jag hade"?
Citera
2019-06-12, 09:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
När man diskuterar kön och förmåga är det implicerat att man talar om biologiskt betingad förmåga. Ska man använda schack som mätsticka krävs det att man jämför män och kvinnor som spelat schack lika mycket, eller kanske inte spelat det alls. Annars säger det uppenbarligen inte vad ni hävdar att det säger.
Nej. Den som är världsmästare i schack är bäst i världen på schack. Det finns inga OM eller MEN. Alla världsmästare är män. Alltså är män bättre än kvinnor på schack. Men alla män är inte bättre än alla kvinnor. Ungefär 15e gången jag skriver detta. Lite Afrika-IQ-varning på dig.
Citera
2019-06-12, 09:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Fyller din ”dotter” år baklänges? För bara ett par veckor sedan var hon 11 år. Nåja, ditt sifferminne är det inte mycket bevänt med.
Hon är 10. Länka gärna till det andra inlägget som inte finns. Precis som ST-kirurger inte är kirurger. Vilket du efter 5 inlägg håller med om. Och ändå kör med smileys fast du gång på gång har dumstruten på dig. Ditt namn är Skruv Lös.
Citera
2019-06-12, 09:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det går inte att jämföra IQ mellan fattiga och rika länder. Anledningen till afrikanska länders lägre IQ är bl a analfabetism, undernäring och infektionssjukdomar. Du får läsa mer om allt detta i rasforskningsforumet.
Aha, nu har alla Afrikaner offerkofta.

Inte många kvar nu, troligen jag och fem till i hela världen som inte har offerkofta enligt dig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-12 kl. 09:49.
Citera
2019-06-12, 09:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Betänk att det finns många länder där män enligt IQ-forskning har betydligt lägre medelintelligens än svenska kvinnor, ändå bygger männen i dessa länder byggnader och teknik i större utsträckning än svenska kvinnor. Ska vi helt enkelt slå fast att du har en egen definition av intelligens som stavas maskulinitiet?
Du tror inte du är way off din kompetensnivå när du nu även vet rasfärgen och IQ och annat på de som bygger hus i Afrika? Vad ska jag säga liksom, ska jag googla fram en rasifierad lista över Afrikanska byggherrar för att motbevisa dig? Eller det kanske räcker att du anger dina källor? Du vet, det där manliga som styrker fakta som du nyss påstått på FB.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-12 kl. 09:50.
Citera
2019-06-12, 09:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Många män här, majoriteten faktiskt, är här för att kränka och ge igen på kvinnor. Av olika anledningar har de behov av att kräka på och provocera kvinnor.
Du vet inte könet på många här, och jag skulle säga att du är sexist om du tjejgissar.

Det är inte kränkande mot kvinnor att visa upp en lista med de 30 bästa schackspelarena genom tiderna, och att 100% av dem är män. Och sedan med dessa fakta som bas påstå att "Män är bättre på schack än kvinnor".

Men det är kränkande mot män att skriva att "kvinnor är lika bra på schack som män" eftersom det är en lögn och en förminskning av många mäns prestationer.

De enda jag därför ser som skriver kränkande inlägg i den här tråden är jenny, moment, emmy. lupac skriver osanna inlägg, dock inte kränkande men hon kunde sluta med alla svordomar och barnsliga härskartekniker om hon vill tas på allvar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-12 kl. 09:51.
Citera
2019-06-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nej. Den som är världsmästare i schack är bäst i världen på schack. Det finns inga OM eller MEN. Alla världsmästare är män. Alltså är män bättre än kvinnor på schack. Men alla män är inte bättre än alla kvinnor. Ungefär 15e gången jag skriver detta. Lite Afrika-IQ-varning på dig.
Jo det finns ett "men". När du skriver "alltså är män bättre än kvinnor" blandar du ihop utvalda prestationer och titlar med biologiskt betingad förmåga/potential. Gruppen män och gruppen kvinnor har inte tävlat mot varandra i schack. Det är inte vad topplistor står för.
Citera
2019-06-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du tror inte du är way off din kompetensnivå när du nu även vet rasfärgen och IQ och annat på de som bygger hus i Afrika? Vad ska jag säga liksom, ska jag googla fram en rasifierad lista över Afrikanska byggherrar för att motbevisa dig? Eller det kanske räcker att du anger dina källor? Du vet, det där manliga som styrker fakta som du nyss påstått på FB.
Du menar att det är mest vita och asiater som bygger hus och teknik i Afrika och Mellanöstern och alltid har varit det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in