2019-06-11, 21:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har inte skrivit något som helst om det, jag kommenterade detta inlägg från dig:

muskler och autism är inte samma sak Jenny.

Kommer du ihåg att du skrev något om schack?
Citera
2019-06-11, 21:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kommer du ihåg att du skrev något om schack?

Hehe, ja du sa att kvinnor är lika bra när det inte krävs muskelstyrka och det krävs inte i schack, ändå är kvinnor mycket sämre på det. Du hade alltså fel bara, ta det som en man, eller fruntimmer.
Citera
2019-06-11, 22:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Just kreativitet, nytänkande, tycker jag är den absolut största bristen i kvinnans hjärna jämfört med mannens. I princip allt, 99%, som är intressant i vår värld är skapat av män. Om det fanns en nyskapar-topplista skulle det vara den mest skeva topplistan av alla. Väldigt lite diskussion om detta i media tycker jag, borde vara en större fråga.

99% av alla människor skapar ingenting nytt. Så för säkerhets skull kan jag lägga till att nästan inga män nyskapat någonting heller. Men var hade vi varit utan internet, mobiler, TV, hus, bilar, skapat av en pytteliten klick män.

Absolut den pyttelilla klicken män är/var storartade.

I genomsnitt är inte män mer kreativa eller nytänkande än kvinnor.

Men du har såklart dokumentation på bristen av nytänkande och kreativitet i den kvinnliga hjärnan kontra den manliga?
Citera
2019-06-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Exakt så. Man kan mäta muskelstyrka. Därför accepterar du att män är starkare, du har inget val. Om styrka var omätbart hade du självklart sagt att kvinnor var lika starka som män. Fast de kunde lyfta mer, och du skulle ha det jobbigt i en FB-tråd att upprätthålla din lögn.

Man kan egentligen inte mäta intelligens eller känslor. Men allt jag ser i världen visar att män kan tänka bättre också. Du väljer att bortse från det eftersom det inte är mätbart. Men jag gör inte det, jag tror mina ögon.
Betänk att det finns många länder där män enligt IQ-forskning har betydligt lägre medelintelligens än svenska kvinnor, ändå bygger männen i dessa länder byggnader och teknik i större utsträckning än svenska kvinnor. Ska vi helt enkelt slå fast att du har en egen definition av intelligens som stavas maskulinitiet?
Citera
2019-06-11, 22:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hehe, ja du sa att kvinnor är lika bra när det inte krävs muskelstyrka och det krävs inte i schack, ändå är kvinnor mycket sämre på det. Du hade alltså fel bara, ta det som en man, eller fruntimmer.

Jag har redan skrivit om det och jag och Naknekejsaren diskuterade just sambandet med autism.
Citera
2019-06-11, 22:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har redan skrivit om det och jag och Naknekejsaren diskuterade just sambandet med autism.

Nu var det inte de inläggen jag citerade, har du autism?
Citera
2019-06-11, 22:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Börja du med att ta ansvar för dig själv så sköter jag mitt.
Jag räknar inte med något annat från dig än ett "nej, du..."
Är detta tredje i rad?
Citera
2019-06-11, 22:33
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Hah, löjligaste jag läst på länge. Du har uppenbarligen inte en aning om hur jag är uppfostrad eller hur mitt liv ser ut. Sluta gör personliga uttalanden om mig när du inte känner mig. Det blir mest pinsamt.

"Drabbas av" och "attackerad" betyder helt olika saker vilket jag avsåg också.
Mmm, störtlöjligt. Nej, du, va?
Du bemöter aldrig något av det jag säger.
Varför? Slut på argument?
Inte ens när jag citerar din egen text och pekar ut det, bryr dig om att visa hur jag har fel.
Citera
2019-06-11, 23:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag räknar inte med något annat från dig än ett "nej, du..."
Är detta tredje i rad?

Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Mmm, störtlöjligt. Nej, du, va?
Du bemöter aldrig något av det jag säger.
Varför? Slut på argument?
Inte ens när jag citerar din egen text och pekar ut det, bryr dig om att visa hur jag har fel.

Inte slut på argument, men jag har däremot slut på ork. Jag har försökt, och försökt, och försökt...men nu har jag gett upp.
Citera
2019-06-11, 23:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Absolut den pyttelilla klicken män är/var storartade.

I genomsnitt är inte män mer kreativa eller nytänkande än kvinnor.

Men du har såklart dokumentation på bristen av nytänkande och kreativitet i den kvinnliga hjärnan kontra den manliga?

Varesig han eller någon annan i tråden förutom Lupac och eventuellt nån till har några belägg för vad som skrivs här, det blir lika uppenbart varenda gång man läser. Och det är i princip ingen som är intresserad av någonting annat än sina egna lögner.

Vet du vad jag känner?
Att jag börjar tröttna. På riktigt tröttna...det finns absolut ingenting någon kan skriva här eller ge en källhänvisning till som de kommer att ta till sig, så länge det inte råkar passar deras illusion av sanningen. Jag tänker att de verkar leva i en annan värld än vad vi gör.
Citera
2019-06-11, 23:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Inte slut på argument, men jag har däremot slut på ork. Jag har försökt, och försökt, och försökt...men nu har jag gett upp.

Ja det är väl vad den här tråden handlar om, kvinnor är sämre än män på allt och får ge upp.
Citera
2019-06-12, 00:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja det är väl vad den här tråden handlar om, kvinnor är sämre än män på allt och får ge upp.

Eller så är kvinnor klokare och inser när det inte är någon idé att fortsätta diskutera meningslösheter med idioter. Många av trådarna förefaller dessutom rätt imbecilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in