Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Har du statistik på detta? Någon jämförelse mellan kreativitet hos män och kvinnor? För vad jag på rak arm märkt är att när det gäller folk som inte har kreativa yrken (programmerare, läkare osv) så är män mer kreativa och hos de som har kreativa yrken (konstnär, skådespelare, musiker osv) är män både mer dedikerade och tekniskt skickligare.
Naturligtvis finns det massor av kreativa och skickliga kvinnor men jag menar i genomsnitt.
Just kreativitet, nytänkande, tycker jag är den absolut största bristen i kvinnans hjärna jämfört med mannens. I princip allt, 99%, som är intressant i vår värld är skapat av män. Om det fanns en nyskapar-topplista skulle det vara den mest skeva topplistan av alla. Väldigt lite diskussion om detta i media tycker jag, borde vara en större fråga.
99% av alla människor skapar ingenting nytt. Så för säkerhets skull kan jag lägga till att nästan inga män nyskapat någonting heller. Men var hade vi varit utan internet, mobiler, TV, hus, bilar, skapat av en pytteliten klick män.