2019-06-11, 18:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Han kanske vill att hans döttrar ska få konkurrera på lika villkor med killar och ogillar att de får fördelar pga sitt kön. I annat fall förblir de svaga.

Rätt motsägelsefullt, om du sköter ditt och inte lägger dig i andra ska du väl inte tala om för andra vad de ska göra.

Jag vill minnas att det inte går att diskutera med dig. Vi skippar det.
Citera
2019-06-11, 18:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vill minnas att det inte går att diskutera med dig. Vi skippar det.

Först säger du åt andra att sköta sig själv, vilket är en motsägelse eftersom du inte sköter dig själv utan ger order till andra. Och nu detta, du skriver att det inte är någon mening att skriva. Logik och konsekvens är tydligen inte din grej.
Citera
2019-06-11, 19:31
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Hade det varit omvända siffror så hade du slagit dig för bröstet, mallig som en tupp, och utbrustit skadeglatt att kvinnor inte kan spela harpa.

Bland världens violin-virtuoser i modern tid är 40-50 % kvinnor.
Men kvinnor kan ju inte, i genomsnitt, spela varken harpa eller violin. Att det finns några få som kan det, riktigt bra, är väl knappast relevant?

De flesta män som jag hört testa att spela harpa klarade av det hyfsat, medan detsamma inte gäller för kvinnor. Det är ju en personlig anekdot och om det stämmer (inte säkert eftersom det inte är så ofta man får höra någon testa nya instrument) så har det väl att göra med att män i genomsnitt är mer musikaliska och kreativa av sig än kvinnor är.
Citera
2019-06-11, 19:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Men kvinnor kan ju inte, i genomsnitt, spela varken harpa eller violin. Att det finns några få som kan det, riktigt bra, är väl knappast relevant?

De flesta män som jag hört testa att spela harpa klarade av det hyfsat, medan detsamma inte gäller för kvinnor. Det är ju en personlig anekdot och om det stämmer (inte säkert eftersom det inte är så ofta man får höra någon testa nya instrument) så har det väl att göra med att män i genomsnitt är mer musikaliska och kreativa av sig än kvinnor är.

Istället för att dra x-antal tusen inlägg en runda till så uppdaterar jag dig snabbt och enkelt.

Kvinnor är lika musikaliska och kreativa som män.

Kvinnor är lika bra som män på i stort sätt allting och vice versa, män är lika bra som kvinnor. Utom när det kommer till många idrotter och det är ju också därför vi har en uppdelning av densamma. Man väljer själv om man vill titta på damsport eller herrsport (eller båda)
Citera
2019-06-11, 20:14
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Istället för att dra x-antal tusen inlägg en runda till så uppdaterar jag dig snabbt och enkelt.

Kvinnor är lika bra som män på i stort sätt allting och vice versa, män är lika bra som kvinnor. Utom när det kommer till många idrotter och det är ju också därför vi har en uppdelning av densamma. Man väljer själv om man vill titta på damsport eller herrsport (eller båda)
Har du statistik på detta? Någon jämförelse mellan kreativitet hos män och kvinnor? För vad jag på rak arm märkt är att när det gäller folk som inte har kreativa yrken (programmerare, läkare osv) så är män mer kreativa och hos de som har kreativa yrken (konstnär, skådespelare, musiker osv) är män både mer dedikerade och tekniskt skickligare.
Naturligtvis finns det massor av kreativa och skickliga kvinnor men jag menar i genomsnitt.

Jo att kvinnor suger på diverse idrotter vet vi ju och det är därför de har egna evenemang och till och med egna regler ibland. Men tråden handlar ju inte om dessa solklara fall utan de som är mer tveksamma och kanske inte helt uppenbara.
Citera
2019-06-11, 20:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Du tror FB är en ljugarstuga. Men det blir inte sant fast du skriver det en gång per dag. Om kvinnor var lika bra på NÅGONTING skulle de också vara lika rika som män, kompetens ger pengar. Men det är bara män i alla tjänar-mest-listor, vare sig det är STIMs kompositörlista, företagare, kockar, fotbollsspelare, vad du vill. Enda listan jag kan tänka mig domieras av kvinnor är fotomodeller. Och visst, kvinnor ser kvinnligare ut än män.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-11 kl. 20:19.
Citera
2019-06-11, 20:28
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Inte bättre, men lika bra som män, i stort sätt i allting förutom sportgrenar som kräver muskelmassa.

Nej det stämmer inte. Kvinnor är ca 10% sämre i de flesta idrotter där kondition och inte muskelmassa är avgörande.

Sen finns det ju massor med annat där män helt klart presterar bättre än kvinnor och tvärtom. Problemet med vissa delar inom dagens ”likhetsfeminism” är att man driver tesen att män och kvinnor är födda med exakt samma egenskaper, när det bevisligen inte är så.
Citera
2019-06-11, 20:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Har du statistik på detta? Någon jämförelse mellan kreativitet hos män och kvinnor? För vad jag på rak arm märkt är att när det gäller folk som inte har kreativa yrken (programmerare, läkare osv) så är män mer kreativa och hos de som har kreativa yrken (konstnär, skådespelare, musiker osv) är män både mer dedikerade och tekniskt skickligare.
Naturligtvis finns det massor av kreativa och skickliga kvinnor men jag menar i genomsnitt.

Så du tycker att ex. manliga läkare är bättre än kvinnliga läkare i genomsnitt? Det tycker inte jag.

Sen mäter jag inte kreativitet och talang i antal.
Citera
2019-06-11, 20:34
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Nej, nej och nej. Män och kvinnor presterar som grupp högre inom olika företeelser. Faktiskt inom det mesta som man kan tänka sig efter som lika innebär 50%. Hur ofta tror du vi hamnar på exakt 50%?
Citera
2019-06-11, 20:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Först säger du åt andra att sköta sig själv, vilket är en motsägelse eftersom du inte sköter dig själv utan ger order till andra. Och nu detta, du skriver att det inte är någon mening att skriva. Logik och konsekvens är tydligen inte din grej.

OK.
Citera
2019-06-11, 20:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du började med att inte besvara vad jag skrev, istället började du jiddra om annat. Snipp snapp snut så var sagan slut.
Aha, jag måste svara på alla dina frågor fast du aldrig svarar på alla mina. Feminism!
Citera
2019-06-11, 20:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Just kreativitet, nytänkande, tycker jag är den absolut största bristen i kvinnans hjärna jämfört med mannens. I princip allt, 99%, som är intressant i vår värld är skapat av män. Om det fanns en nyskapar-topplista skulle det vara den mest skeva topplistan av alla. Väldigt lite diskussion om detta i media tycker jag, borde vara en större fråga.

99% av alla människor skapar ingenting nytt. Så för säkerhets skull kan jag lägga till att nästan inga män nyskapat någonting heller. Men var hade vi varit utan internet, mobiler, TV, hus, bilar, skapat av en pytteliten klick män.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-11 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in