2019-06-11, 12:16
Avstngd
Okay, i vermorgon torsdag kl 13 kommer P3-ledningen att presentera rets skara av sommarpratare, och drmed r det vl dags att starta den traditionella trden med frslag, gissningar och kommentarer p olika namn.

Jag brukar numera inte lyssna in programmet om det inte handlar om ngon speciell person som man verkligen vill hra - det har blivit mer urvattnat med ren, som alla vet - men hr r ngra som jag skulle tippa kommer med bland rets flock:

1) Greta Thunberg - helt skert en som redaktionen har frskt vrva. En av rets nyhetsmssigt hetaste svenskar och en som "everybody wants a piece of" just nu. Att hon skerligen skulle gna en del av programmet t politisk agitation lr inte bekymra radiofolket: det r ju inte val i r.

2) Benjamin Ingrosso och Christer Bjrkman - veteraner frn Melodifestivalen och stjrnor drifrn r ju aldrig fel (Bjrkman har varit en av producenterna bakom ESC i mnga r nu).

3) Cecilia Wikstrm - i och med att hon lmnat bde EU och rollen som aktiv politiker i L bakom sig s r det fritt fram och en ting liberal r ju aldrig fel i Sommar...

4) Agnes Lidbeck - hrt lanserad DN-kritiker och feministisk romanfrfattare, ett skert kort fr Sommar.

5) Cissi Wallin - vgar de ta med henne? Annars PK-kometen Mona Masri.

6) Bjrn af Kleen - medverkade fr sdr tio r sedan efter sin bok om adelns gods och grdar, men kan mycket vl bli aktuell nu igen med Trump i rubrikerna och ett presidentval i USA nsta r.

7) Ngon av personerna bakom Spotify.

Vilka hoppas ni ska prata, eller vilka gissar/fruktar ni att det kan bli? Vilka r era nskepratare? Kom in i trden och ge frslag!
Citera
2019-06-11, 12:33
Medlem
Jadebusens avatar
Jag kr en hgoddsare och gissar p att Jimmie kesson fr prata i r. Det r inte valr (lngre) i r, vilket gr att politiker brukar slppas fram, och i princip alla andra politiska hjdare sedan Gustav Vasa har ftt bli sommarpratare. Nu kan SR inte motst trycket lngre.
Citera
2019-06-11, 12:38
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Jadebusen
Jag kr en hgoddsare och gissar p att Jimmie kesson fr prata i r. Det r inte valr (lngre) i r, vilket gr att politiker brukar slppas fram, och i princip alla andra politiska hjdare sedan Gustav Vasa har ftt bli sommarpratare. Nu kan SR inte motst trycket lngre.

Inte en chans! Just i det fallet kommer man att luta sig mot att det visst r valr i r, dvs just har varit EU-val.
Citera
2019-06-11, 13:25
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Okay, i vermorgon torsdag kl 13 kommer P3-ledningen att presentera rets skara av sommarpratare, och drmed r det vl dags att starta den traditionella trden med frslag, gissningar och kommentarer p olika namn.

Jag brukar numera inte lyssna in programmet om det inte handlar om ngon speciell person som man verkligen vill hra - det har blivit mer urvattnat med ren, som alla vet - men hr r ngra som jag skulle tippa kommer med bland rets flock:

1) Greta Thunberg - helt skert en som redaktionen har frskt vrva. En av rets nyhetsmssigt hetaste svenskar och en som "everybody wants a piece of" just nu. Att hon skerligen skulle gna en del av programmet t politisk agitation lr inte bekymra radiofolket: det r ju inte val i r.

2) Benjamin Ingrosso och Christer Bjrkman - veteraner frn Melodifestivalen och stjrnor drifrn r ju aldrig fel (Bjrkman har varit en av producenterna bakom ESC i mnga r nu).

3) Cecilia Wikstrm - i och med att hon lmnat bde EU och rollen som aktiv politiker i L bakom sig s r det fritt fram och en ting liberal r ju aldrig fel i Sommar...

4) Agnes Lidbeck - hrt lanserad DN-kritiker och feministisk romanfrfattare, ett skert kort fr Sommar.

6) Bjrn af Kleen - medverkade fr sdr tio r sedan efter sin bok om adelns gods och grdar, men kan mycket vl bli aktuell nu igen med Trump i rubrikerna och ett presidentval i USA nsta r.

7) Ngon av personerna bakom Spotify.

Vilka hoppas ni ska prata, eller vilka gissar/fruktar ni att det kan bli? Vilka r era nskepratare? Kom in i trden och ge frslag!

Jag tror starkt p att detta blir ret d "svenska"(svarta) rappare/hiphop-musiker kommer sl igenom som sommarpratare.

Vi hr grymt mycket av musiken i radio, inte minst P3.

Tnk dig typer som Ison Glasgow och liknande filurer. Just Ison Glasgow har iofs pratat i sommar tidigare, men det hindrar ju inte att han fr gra det igen. Han intervjuades nu senast i Vrvet frresten.

Jag tror vi fr se minst 2-3 st sommarpratare av det hr slaget.

Vad tnker du om det? Sjlv knner jag mest: Meh..
Senast redigerad av Belavia 2019-06-11 kl. 13:28.
Citera
2019-06-11, 13:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Knns vl tveksamt om hon borde f vara med med tanke p hennes uthngningsblogg. andra sidan r det ju SR s hon kanske str verst p nskelistan.
Citera
2019-06-11, 14:13
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jag tror starkt p att detta blir ret d "svenska"(svarta) rappare/hiphop-musiker kommer sl igenom som sommarpratare.

Vi hr grymt mycket av musiken i radio, inte minst P3.

Tnk dig typer som Ison Glasgow och liknande filurer. Just Ison Glasgow har iofs pratat i sommar tidigare, men det hindrar ju inte att han fr gra det igen. Han intervjuades nu senast i Vrvet frresten.

Jag tror vi fr se minst 2-3 st sommarpratare av det hr slaget.

Vad tnker du om det? Sjlv knner jag mest: Meh..

Definitivt en pong. Timbuktu har sommarpratat fr en del r sedan, men han r ju betydligt mer eh, vlutbildad i sitt stt att tala, och har vl ocks mer distans till sitt eget ego n de flesta hiphopare. "Afrosvenska" och blattesvenska modeller, artister, bloggare och programvrdar syns och hrs mycket i bde SVT, SR och DN, det kan nog tnkas att en del av dem ocks tar steget in i Sommarskaran.
Citera
2019-06-11, 15:13
Medlem
De som lyssnar p sommarbabblet r vl ungefr DN:s lsarskara s dina gissningar r rimliga.

Jag hade hoppats p ngon oanstndig och bildad person (dvs inte en slugger som Paolo Roberto), grna ocks med lg grad av narcissism och grandiositet. De senare nskemlen torde vara svra att f uppfyllda d det typiskt r mnniskor som tycker om att hras som fr och tar denna typ av uppdrag.
Citera
2019-06-11, 21:46
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag hoppas bara att s f kulturmnniskor och politiker fr prata. De har redan 100 forum att prata ut i. Ge mig lite ingenjrer, ekonomer, akademiker, bnder, och diverse annorlunda yrken.

En av mina nskesommarpratare r Viktor Blom(Isildur1), en legendarisk pokerspelare som mste ha en del intressanta anekdoter att bertta.
Citera
2019-06-11, 21:51
Medlem
HarryScheinens avatar
Fredrik Virtanen och Greta Thunberg r tv sjlvklara val av SR fr rets sommarprateri. Smnigt.
Citera
2019-06-12, 12:22
Medlem
Madgetts avatar
Spnar lite fritt kring dessa.

Fredrik Ekelund - frfattare och transvestit, knns given.

Noel Filn-Hammarstrm - Sveriges frsta transatlet, oerhrt sommarprat-kompatibel.

Stina Nilsson - ngon aktiv sportstjrna brukar f plats. Kanske Stina.

Ulf Lundell - dags fr alkisen igen?

PC Jersild - har inte konstigt nog inte sommarpratat n. Dags nu.

Ngon av de nya ledamterna i svenska akademin. Tua Forsstrm?
Citera
2019-06-12, 12:29
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Spnar lite fritt kring dessa.

Fredrik Ekelund - frfattare och transvestit, knns given.

Noel Filn-Hammarstrm - Sveriges frsta transatlet, oerhrt sommarprat-kompatibel.

Stina Nilsson - ngon aktiv sportstjrna brukar f plats. Kanske Stina.

Ulf Lundell - dags fr alkisen igen?

PC Jersild - har inte konstigt nog inte sommarpratat n. Dags nu.

Ngon av de nya ledamterna i svenska akademin. Tua Forsstrm?

Bra frslag, de hr skulle jag ocks vilja hra.

Liksom Leif GW Persson (fast han borde egentligen varit julvrd i SVT ngon gng - det hade varit kanon!)
Citera
2019-06-12, 12:32
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Bra frslag, de hr skulle jag ocks vilja hra.

Liksom Leif GW Persson (fast han borde egentligen varit julvrd i SVT ngon gng - det hade varit kanon!)

GW sommarpratade vl fr ett par tre rs sedan, och det var vl rtt smnigt och trist? Som julvrd inbillar jag mig dock att han skulle passa; som fisken i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in