2019-08-06, 17:22
Medlem
Lyssnade hromdagen till en gute-kvinna frn Ainbusk (bandet). Tyckte mkt om hennes rst, och hur hon mlade upp ett liv, sitt liv, med vrldens lugn och tlamod. Hon pratade bl.a om psykisk ohlsa. Hennes berttande var som en nattsaga, men ocks fridfull och fngslande.

Mkt bra!
Citera
2019-08-07, 08:34
Medlem
C-3POs avatar
Tv trdar om samma mne sammanfogade.

/Mod
Citera
2019-08-11, 00:08
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Enig vad gller Franzn. Ett annat bottennapp var ju Thomas Sandell idag. Ngot mer innehllslst och skitndigt fr man ju leta efter.

Eller r det min frfrstelse som spkar igen?

Thomas Sandell har levt p sitt utseende snarare n sin kompetens som arkitekt. Plagierade projekt redan p arkitektskolan efter vad jag hrt.
Citera
2019-08-12, 10:58
Medlem
Bikefits avatar
Molly Sanden debuterade modigt och med offerkofta p.
Michael Trnstrm verkar klippt och skuren fr arktiska expeditioner
musikvalet kan bidra till ett nervsammanbrott
Citera
2019-08-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Har alltid avskytt fine diningvrlden..
r det inte TOTALT tragiskt egentligen det sna som Bjrn Frantzen hller p med? Att jaga uppmrksamheten och sikten frn 2-3 personer frn guide Michelin? Att deras erknnande r s mycket mer betydande n alla andra gsters. Ungefr som att en fotbollsspelare vill spela infr 20 vldigt duktiga fotbollsknnare med ga fr taktik och teknik istllet fr 70 000 som lskar fotboll.
Jag sls ofta av den totala avsaknaden av krlek till yrket, hantverket och maten som mnga sna kockar uppvisar. Nr dom pratar r det r det snarare som dom pratar om att bestiga ett berg eller bygga ett hus.
Men det r nd intressant, hur olika man kan vara.
Kocken Stefan Ekegren r ocks p vldigt hg niv men pratar stndigt om hantverket, slitet, den perfekta maten med en helt annan passion.

Citat:
Enig vad gller Franzn. Ett annat bottennapp var ju Thomas Sandell idag. Ngot mer innehllslst och skitndigt fr man ju leta efter.

Eller r det min frfrstelse som spkar igen?

S r det kanske. Men nu handlar det ju om vad som r intressant att lyssna p. Och d r det faktiskt betydligt intressantare att lyssna p Franzn n om ngon som babblar om klyschor som "gldjen" "perfekta rvaror" och s vidare. Politiskt korrekta klyschor r ju annat det Sommar i P1 mest handlar om. Utmattande i lngden. Perfekta personer som verkar vertygade om att de ska rdda vrlden. Eller mnniskor som av ngon anledning varit nra att d eller p ngot annat stt bryta ihop men som har "tagit sig ur det". Eftersom att Franzns sommarprat inte var ngot av detta var det befriande.
Citera
2019-08-12, 12:47
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
S r det kanske. Men nu handlar det ju om vad som r intressant att lyssna p. Och d r det faktiskt betydligt intressantare att lyssna p Franzn n om ngon som babblar om klyschor som "gldjen" "perfekta rvaror" och s vidare. Politiskt korrekta klyschor r ju annat det Sommar i P1 mest handlar om. Utmattande i lngden. Perfekta personer som verkar vertygade om att de ska rdda vrlden. Eller mnniskor som av ngon anledning varit nra att d eller p ngot annat stt bryta ihop men som har "tagit sig ur det". Eftersom att Franzns sommarprat inte var ngot av detta var det befriande.

D har man i mitt tycke lgt stllda krav. Hans sommarprat var ju precis lika skitndigt som de du kritiserar men p andra omrden.

Han har minsann lrt sig vad god design r, han vill nu ge sknhet tillbaka till skattebetalarna som bekostat hans utbildning, han har sin favoritftlj p ett hotell i Milano dr han ritat de flesta av sina msterverk och han kper hellre en bra kavaj n tio billiga.

Hittar du ngon ytligare, mer skitndig (trots sextio fyllda) och mer ointressant sommarpratare s fr du grna meddela mig.

Edit: lste t helsike fr snabbt och tolkade i min irritation in Sandell i ditt inlgg! Helt enig annars, s illa var faktiskt inte Franzn alls, shr med lite distans.

Faktiskt intressant sommarprat, det jag hll med om i det ursprungliga inlgget var att jag har svrt fr den vrlden.

Liksom jag hade svrt fr Sandells sommarprat.
Senast redigerad av lemonzhello 2019-08-12 kl. 12:53.
Citera
2019-08-12, 12:54
Medlem
Citat:
D har man i mitt tycke lgt stllda krav. Hans sommarprat var ju precis lika skitndigt som de du kritiserar men p andra omrden.

Han har minsann lrt sig vad god design r, han vill nu ge sknhet tillbaka till skattebetalarna som bekostat hans utbildning, han har sin favoritftlj p ett hotell i Milano dr han ritat de flesta av sina msterverk och han kper hellre en bra kavaj n tio billiga.

Hittar du ngon ytligare, mer skitndig (trots sextio fyllda) och mer ointressant sommarpratare s fr du grna meddela mig.

Jag har inte lyssnat p Sandells sommarprat. Mitt inlgg handlade helt och hllet om Franzn. Frlt att jag var otydlig.
Jag har inte lyssnat p mnga program alls i r. Nu i morse lyssnade jag emellertid p dagens sommarpratare Olof Skoog. Det r ju givetvis intressant att f en inblick bakom kulisserna i FN och diplomatvrlden. Men ven hans avslutning var s platt pk att det tog ner helhetsintrycket.
r det ngon som gillar krig, fattigdom och miljfrstring? Nh. D fr vi sluta med det d. Liksom. Om tio r nrmare bestmt.
Citera
2019-08-14, 14:26
Medlem
Nick Bostrom var nog den ende prataren vrd att lyssna p i r.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1298228
Citera
2019-08-14, 19:15
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nick Bostrom var nog den ende prataren vrd att lyssna p i r.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1298228

Hm, vill du utveckla det? Skriver du en recension har du minst en lsare.
Citera
2019-08-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hm, vill du utveckla det? Skriver du en recension har du minst en lsare.

Han hade en torr humor som jag uppskattar och han berttade om sitt liv som p stt och vis liknar mitt eget (ven om jag inte varit en hundradel s framgngsrik som han) med en upplevelse att skolan var ett slseri med tiden. Bland annat . . .
Citera
2019-08-15, 13:18
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag tycker ocks Nick Bostrom var en bra sommarpratare. Men jag tror inte det r fr alla.
Citera
2019-08-16, 13:24
Medlem
En kvart Tilde fr rcka. Gott o vl.😐
Nu vet man:
-hur det kommer sig att hon kan vara s vacker i TV
-att hon har s kloka barn
-att hennes mamma r "magisk" (vilket mamman nog minst mste vara om man sjlv r fullkomligheten personifierad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in