Citat:
Ursprungligen postat av
heavenorlasvegas
Så är det kanske. Men nu handlar det ju om vad som är intressant att lyssna på. Och då är det faktiskt betydligt intressantare att lyssna på Franzén än om någon som babblar om klyschor som "glädjen" "perfekta råvaror" och så vidare. Politiskt korrekta klyschor är ju annat det Sommar i P1 mest handlar om. Utmattande i längden. Perfekta personer som verkar övertygade om att de ska rädda världen. Eller människor som av någon anledning varit nära att dö eller på något annat sätt bryta ihop men som har "tagit sig ur det". Eftersom att Franzéns sommarprat inte var något av detta var det befriande.
Då har man i mitt tycke lågt ställda krav. Hans sommarprat var ju precis lika skitnödigt som de du kritiserar men på andra områden.
Han har minsann lärt sig vad god design är, han vill nu ge skönhet tillbaka till skattebetalarna som bekostat hans utbildning, han har sin favoritfåtölj på ett hotell i Milano där han ritat de flesta av sina mästerverk och han köper hellre en bra kavaj än tio billiga.
Hittar du någon ytligare, mer skitnödig (trots sextio fyllda) och mer ointressant sommarpratare så får du gärna meddela mig.
Edit: läste åt helsike för snabbt och tolkade i min irritation in Sandell i ditt inlägg! Helt enig annars, så illa var faktiskt inte Franzén alls, såhär med lite distans.
Faktiskt intressant sommarprat, det jag höll med om i det ursprungliga inlägget var att jag har svårt för den världen.
Liksom jag hade svårt för Sandells sommarprat.