Citat:
Ursprungligen postat av
heavenorlasvegas
S r det kanske. Men nu handlar det ju om vad som r intressant att lyssna p. Och d r det faktiskt betydligt intressantare att lyssna p Franzn n om ngon som babblar om klyschor som "gldjen" "perfekta rvaror" och s vidare. Politiskt korrekta klyschor r ju annat det Sommar i P1 mest handlar om. Utmattande i lngden. Perfekta personer som verkar vertygade om att de ska rdda vrlden. Eller mnniskor som av ngon anledning varit nra att d eller p ngot annat stt bryta ihop men som har "tagit sig ur det". Eftersom att Franzns sommarprat inte var ngot av detta var det befriande.
D har man i mitt tycke lgt stllda krav. Hans sommarprat var ju precis lika skitndigt som de du kritiserar men p andra omrden.
Han har minsann lrt sig vad god design r, han vill nu ge sknhet tillbaka till skattebetalarna som bekostat hans utbildning, han har sin favoritftlj p ett hotell i Milano dr han ritat de flesta av sina msterverk och han kper hellre en bra kavaj n tio billiga.
Hittar du ngon ytligare, mer skitndig (trots sextio fyllda) och mer ointressant sommarpratare s fr du grna meddela mig.
Edit: lste t helsike fr snabbt och tolkade i min irritation in Sandell i ditt inlgg! Helt enig annars, s illa var faktiskt inte Franzn alls, shr med lite distans.
Faktiskt intressant sommarprat, det jag hll med om i det ursprungliga inlgget var att jag har svrt fr den vrlden.
Liksom jag hade svrt fr Sandells sommarprat.