2019-06-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
IK Pantern har idag ansökt om konkurs.

Äntligen!
Citera
2019-06-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
IK Pantern har idag ansökt om konkurs.

Tråkigt! Men hände Växjö också och resten är historia. Hoppas på restart men känns kanske mindre troligt.
Citera
2019-06-07, 20:41
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tråkigt! Men hände Växjö också och resten är historia. Hoppas på restart men känns kanske mindre troligt.

Väntat med tanke på vilken härva detta är. Sven Melanders moderklubb och allt
Citera
2019-06-08, 10:46
Medlem
Har det kommit några mer uppgifter om hur det går för AIK? Har dom fått ihop tillräckligt med pengar eller kommer dom få dispans i ytterligare 1 år?

Har varit väldigt tyst om deras ekonomi den senaste tiden, både från hockeyallsvenskan samt AIK själva.
Citera
2019-06-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Har det kommit några mer uppgifter om hur det går för AIK? Har dom fått ihop tillräckligt med pengar eller kommer dom få dispans i ytterligare 1 år?

Har varit väldigt tyst om deras ekonomi den senaste tiden, både från hockeyallsvenskan samt AIK själva.
Troligtvis är det väl så att AIK trixat in någon ny 'goodwill' post som eget kapital och nu måste licensnämnden lista ut om de vågar kasta ut AIK eller ska blunda.

Edit: +2 948 394 är Eget kapital på enligt årsredovisningen.
Borde innebära att de klarar elitlicens.
Senast redigerad av gorbag 2019-06-08 kl. 10:59.
Citera
2019-06-08, 21:29
Medlem
Har Almtuna tackat ja till spel i HA nästa säsong?
Citera
2019-06-10, 12:26
Medlem
Växjö gör ett plusresultat för åttonde året irad. Detta år med 4,9 miljoner.
Citera
2019-06-10, 13:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Troligtvis är det väl så att AIK trixat in någon ny 'goodwill' post som eget kapital och nu måste licensnämnden lista ut om de vågar kasta ut AIK eller ska blunda.

Edit: +2 948 394 är Eget kapital på enligt årsredovisningen.
Borde innebära att de klarar elitlicens.

Hur ser balansen ut?
Citera
2019-06-10, 13:31
Medlem
JoshTees avatar
De flesta klubbarna verkar göra vinst efter det nya tv-avtalet. Brynäs(ca 1 mille), Rögle(3,4) Luleå(17), Växjö(4,9), Malmö(4), Oskarshamn(1,6) är de jag har koll på nu. Färjestad som seriesegrare och Frölunda som guldvinnare lär väl göra bra resultat. Jag vet att mitt DIF går plus.

De SHL-lag jag vet gick minus är Skellefteå och Leksand.

Hur ser det ut för HV71, Örebro och Linköping?

Sen får man ha i beräkningen att Leksand och Oskarshamn spelade i allsvenskan och inte fick multum i tv-pengar föregående säsong.
Citera
2019-06-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
De flesta klubbarna verkar göra vinst efter det nya tv-avtalet. Brynäs(ca 1 mille), Rögle(3,4) Luleå(17), Växjö(4,9), Malmö(4), Oskarshamn(1,6) är de jag har koll på nu. Färjestad som seriesegrare och Frölunda som guldvinnare lär väl göra bra resultat. Jag vet att mitt DIF går plus.

Sen får man ha i beräkningen att Leksand och Oskarshamn spelade i allsvenskan och inte fick multum i tv-pengar föregående säsong.

HV 7,9 miljoner plus.

Känns bra att de flesta lagen går plus. Hoppas bara inte lönerna skenar utan att SHL försöker styra lite så att lagen inte stupar om NHL avstalet, TV-pengarna skulle minska osv.
Citera
2019-06-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Hur ser balansen ut?

Någon som förstår sig på koncernredovisning får gärna försöka nysta upp det här:
https://cdn.ramses.nu/files/aik1_aik/Arsmote2019/AIKIFArsredovisningochKoncrenredovisning2018050120 190430.pdf

Den här biten är lite rolig:

Klubben äger nu 12% av kapitalet i AIK Ishockey AB.
Ingående anskaffningsvärde: 7 780 363:-
Redovisat värde: 7 780 363:-
Andel av rösterna uppgår till 54,7% (60,5%). Styrelsens bedömning är att verkligt värde överstiger bokfört värde.

Någon ute i verkligheten som tror att AIK Hockey AB är värt 64 miljoner?
Citera
2019-06-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Ett tydligt minusresultat kommer det bli, någonstans kring 1–2 miljoner sägs det. Årsmöte 18 juni så får det svart på vitt då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in