2019-06-10, 08:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag är även realistisk ifråga om intelligensfördelningen. Läs gärna mitt svar. De studier som hittar någon skillnad i manlig variabilitet uppskattar att den är under 10 %.
Om man ser till idrottsgrenar så är män i allmänhet 10% bättre än kvinnor, i sporter som kvinnor har tävlat i länge som löpning 100 meter och liknande.

Och den som ser sport ser att 10% är en OERHÖRD skillnad. Skillnaden mellan elit-män och ganska-bra-elit-män är under 1%.

Så att skriver under att intelligensgapet mellan män och kvinnor är 10% är som att jämföra Usain Bolt och Florence Griffith-Joyner. Jag vet vem som vinner mellan dem alla dagar i veckan. Om Bolt sprang på Griffith-Joyners tid skulle det se ut som om han gick i mål.
Citera
2019-06-10, 08:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Okej, jag har fått nog av ditt skitprat nu. Du fortsätter snacka bort inlägg efter inlägg. Aldrig vill du ha en ordentlig diskussion, det enda du sysslar med är att raljera över andra.
Du ställde frågor till mig som jag svarade på och när jag ställer samma frågor tillbaka vägrar du svara och börjar tjafsa om annat. Du visar gång på gång att det inte går att föra ett samtal med dig.

OCH DU! Ta dina hjärnspöken om systerskapet och stoppa upp där solen aldrig skiner!
Du svarade på din fråga själv, skärp dig:
"ge något exempel på var jag skriker i högan sky om hur kvinnor drabbas?
Att kvinnor attackerad, ja det kommer jag fortsätta gasta om".

Det gör du oavsett vad någon säger till dig. Du har bara ett enkelt spår i dina tankebanor, som en dörr som bara går åt ett håll och då blir det conformation bias, eller så går det totalt över mjällen på dig.

Du har nog fått lite för mycket Pippi Långstrump i dig när du var liten.
Kravet du stället på din omgivning är total kravlöshet.
Någon annan får dra lasset.
Jag är mer en Top Geartyp av människa. Blir du stående utmed vägen så beklagar.
Resan fortsätter då utan dig.
Citera
2019-06-10, 08:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag kan glädja dig med att ingen lyssnar på kvinnor av någon anledning som jag inte känner till, antagligen brist på pondus. Så visst finns det kvinnliga feminister som försöker och försöker likt Gudrun Schyman. Men det är nästan ingen som hör dem.

I länder med extremt civiliserade män, jag tänker särskilt på Sverige kanske Tyskland, så hörs feminister lite högre än i andra länder. Kanske tom att männen vänligen låter dem få igenom en och annan symbolpolitik som genusutbildning och kvotering av politiker och journalister. Men det är på männens villkor, och i det stora hela skulle jag säga att Sverige är 98% maskulint. Den svenska maskuliniteten är t.ex pacifistisk, vi svenska män har inte krigat på 200 år. Så man ska inte hårddra ordet "maskulin". Jag menar inte macho-vikingar som hugger ner varann, vi är betydligt smartare och mer omtänksamma.

Men dåså, då är det inga problem då, inga problem alls.

Jag skulle tvärtom säga att män smitter iväg från områden där de måste lyssna på feminister och har därmed skänker de makt över väsentliga positioner i samhället, utan att ens ta till en fight.

Ni vill tro att kultur, media, uppfostring, etc. är oviktigt, men det är själva ryggradeni ett samhälle och på tal om "macho" så är mycket riktigt svenska män så jävla pacifistiska att jag aldrig hört någon man yttra ett ord i något seminarie emot genus - det som dominerat ganska hårt så pass olika utbildningar som litteratur, historia, retorik, lingvistik, etc.

Svenska män är ju bara arbetshästar, som måste iväg och tjäna pengar till systemet. Sedan undrar de vad det är för fel på landet, nästan lite autistiskt så ser de inte riktigt vad som händer omkring dem, förstår inte hur extrema ideologer har så mycket att säga varje dag på TV och varför polischefen (han ska väl vara macho åtminstone?) plötsligt står och talar värdegrundsspråket och varför alla är för fortsatt massinvandring av inkompetent folk. Hur har hjärntvättningen gått till?

Men ok...det var visst allt på mannens villkor. I så fall kan ni ju direkt sluta med all skuldbeläggning av kvinnor i flashback? Bara låta vår kulturelit och politiska elit fortsätta driva på sin manliga politik.
Citera
2019-06-10, 09:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Men ok...det var visst allt på mannens villkor. I så fall kan ni ju direkt sluta med all skuldbeläggning av kvinnor i flashback? Bara låta vår kulturelit och politiska elit fortsätta driva på sin manliga politik.
Det ska vi inte göra. Allt som gått illa i det svenska samhället de 20 senaste åren, bristen på krav i skolan som gett dåliga resultat, inkvoterade kvinnor i riksdagen som tagit stolle-beslut och varit usla chefer, feminiseringen av polisen som numera går hem kl 17, läkare som fyller i datorblanketter istället för träffar patienter, 100000 stackars flyktingar utan hem eller jobb, är inte införda av feminister men är uppenbart "kvinnligt tänk". Det mesta håller på att städas upp, 5-10 år för sent, men det är viktigt att vi noggrant och på ett vetenskapligt sätt listar varför dessa delar av Sverige fungerat så mycket sämre. Och i botten av alla problem kommer vi då att hitta lägre krav, mjukare framtoning, minskat fokus på fakta, ökat fokus på övervakning eller flum osv. Allt kvinnligt tänk. Vi ska inte sluta skuldbelägga feminister. Vi ska bemöta dem med fakta. De är onda, utan att förstå det.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 09:08.
Citera
2019-06-10, 09:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det ska vi inte göra. Allt som gått illa i det svenska samhället de 20 senaste åren, bristen på krav i skolan som gett dåliga resultat, inkvoterade kvinnor i riksdagen som tagit stolle-beslut och varit usla chefer, feminiseringen av polisen som numera går hem kl 17, läkare som fyller i datorblanketter istället för träffar patienter, är inte införda av feminister men är uppenbart "kvinnligt tänk". Det mesta håller på att städas upp, 5-10 år för sent, men det är viktigt att vi noggrant och på ett vetenskapligt sätt listar varför dessa delar av Sverige fungerat så mycket sämre. Och i botten av alla problem kommer vi då att hitta lägre krav, mjukare framtoning, minskat fokus på fakta, ökat fokus på övervakning eller flum osv. Allt kvinnligt tänk. Vi ska inte sluta skuldbelägga feminister. De är onda, utan att veta om det.

Jaså, det städas upp minsann? Är det på order av vår macho statsminister Löfven och hans hårddragna gäng: med den ännu mera macho Fridolin som tagit tillbaka släggan till skolpolitiken och Dan Eliasson, vars tafsarmband orsakade mardrömmar ibland blattekretsar.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-10 kl. 09:12.
Citera
2019-06-10, 09:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jaså, det städas upp minsann? Är det på order av vår macho statsminister Löfven och hans hårddragna gäng (med den ännu mera macho Fridolin som tagit tillbaka släggan till skolpolitiken).
Nej, s+mp måste man ständigt baxa framåt mot deras vilja. Det är först när det smäller, som 100.000 flyktingar vid Öresund, som de gör sin omvändelse. Samma med både polis, skola, sjukhus. Men förnuftet vinner alltid till slut i Sverige. Feminismen är i princip död. Snart är Miljöpartiet dött. Och S kommer att vara ett parti bland andra. SD växer mest av alla, Sveriges minst feministiska parti någonsin.
Citera
2019-06-10, 09:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nej, s+mp måste man ständigt baxa framåt mot deras vilja. Det är först när det smäller, som 100.000 flyktingar vid Öresund, som de gör sin omvändelse. Samma med både polis, skola, sjukhus. Men förnuftet vinner alltid till slut i Sverige. Feminismen är i princip död. Snart är Miljöpartiet dött. Och S kommer att vara ett parti bland andra. SD växer mest av alla, Sveriges minst feministiska parti någonsin.

Låter jättebra, du som är matematiker; hinner vi svenskar bli minoritet när SD hinner ikapp S (fortsätter de växa med 4% per val blir det väl ca 2030?)?

Hopp är lite vackert att bevittna, håll det i en liten ask i ditt hjärta.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-10 kl. 09:27.
Citera
2019-06-10, 09:16
Medlem
Citat:
Det är en missuppfattning, inte medveten, och jag önskar jag inte skrev så ifall det är mitt fel. Testosteron förklarar inte allt. IQ förklarar inte allt. Det finns massor av faktorer, olika för båda könen, finns miljoner kvinnor som räknar bättre än miljoner män. Kanske att 10% av bra låtar skrivits av kvinnor. Jag har aldrig någonsin hävdat 0%. 10% av alla bra företag har kvinnor i ledningen. 25% av alla bra böcker har skrivits av kvinnor. Osv. Ingen topplista i världen har "0% kvinnor", utom muskel-sport-grenar.

Det jag vänder mig emot är personer som i denna tråden reflexmässigt verkar påstå att "kvinnor är lika bra i schack som män, eller hade varit om inte OM fanns". Dvs att en schack-topplista nu eller i framtiden kommer att innehålla 50% män och 50% kvinnor. Det tror jag inte, det kommer aldrig att ske. Men kanske missuppfattar jag mina kombattanter här, de menar egentligen inte "50%", utan är nöjda med "30%" och är sura på att jag påstår "0%", vilket jag alltså inte gör. I så fall diskuterar vi ett problem som inte finns, annat än i feltolkningar av FB-inlägg.

Tråden heter "Är kvinnor bättre än män på något". Det tycker jag inte, med några undantag. Men påståendet "Är alla kvinnor sämre än män" är inte heller sant.
Jag argumenerar emot påståenden som kvinnor kan inte skriva musik, kvinnor tänker känslomässigt och kan inte resonera faktabaserat och rationellt medan män är närmast 100% logiska. Sådana saker ger du uttryck för. Jag har aldrig någonsin gett uttryck för att jag tycker 50/50 är ett vettigt mål.

Det enda problemet med schackfrågan är att mäns "överrepresentation" används som bevis för kvinnors påstått allmänt sämre logiska och strategiska tänkande vilket det inte är. Logiskt och strategiskt tänkande på hög nivå är nödvändigt för att bli en schackmästare men det räcker inte med dessa saker. Det krävs också att man dedikerar i princip hela sitt liv till att sätta sig in i ett begränsat system. Jag läste om någon känd schackmästare som tänkte på schack så mycket att han inte förmådde att packa väskan själv när han skulle till schacktävlingar, hans fru packade åt honom. Autister har inte högre IQ än resten av befolkningen så bara det faktum att människor med autistiska drag är vanliga bland schackmästare säger ju något om vilka egenskaper som krävs utöver logik i konkurrensen. Det är idiotiskt att använda schackmästare för att hävda något generellt om kvinnors intelligens.
Citera
2019-06-10, 09:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Låter jättebra, du som är matematiker; hinner vi svenskar bli minoritet när SD hinner ikapp S (fortsätter de växa med 4% per år blir det väl ca 2030?)?

Hopp är lite vackert att bevittna, håll det i en liten aska i ditt hjärta.
Man kan tyvärr inte från historik se hur framtiden blir. Det är ju snarare så att M+KD+SD från nu har så likartad politik, men den är SDs från början, så de kommer att kannibalisera på varann. Däremot har de tillsammans majoritet när L åker ur riksdagen. Krävs bara det sista lilla kärleksfulla samtalet mellan KD+M+SD så har vi ett konservativt block i majoritet, ett block där ingen benämner sig feminist. Det forna vänsterblocket V+MP+S har under 40%. Svenska folket går från partier med en feministisk agenda som lett till kaos till en mer sansad agenda som troligen lugnar ner Sverige.
Citera
2019-06-10, 09:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Man kan tyvärr inte från historik se hur framtiden blir. Det är ju snarare så att M+KD+SD från nu har så likartad politik, men den är SDs från början, så de kommer att kannibalisera på varann. Däremot har de tillsammans majoritet när L åker ur riksdagen. Krävs bara det sista lilla kärleksfulla samtalet mellan KD+M+SD så har vi ett konservativt block i majoritet, ett block där ingen benämner sig feminist. Det forna vänsterblocket V+MP+S har under 40%. Svenska folket går från partier med en feministisk agenda som lett till kaos till en mer sansad agenda som troligen lugnar ner Sverige.

Då vinner ni snart, underbart. Allt som en gång var kommer trollas tillbaka. Överbelåningen av samhället försvinner, gatorna blir lugna och svenskarna börjar födda barn igen.
Citera
2019-06-10, 09:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag argumenerar emot påståenden som kvinnor kan inte skriva musik, kvinnor tänker känslomässigt och kan inte resonera faktabaserat och rationellt medan män är närmast 100% logiska. Sådana saker ger du uttryck för. Jag har aldrig någonsin gett uttryck för att jag tycker 50/50 är ett vettigt mål.

Det enda problemet med schackfrågan är att mäns "överrepresentation" används som bevis för kvinnors påstått allmänt sämre logiska och strategiska tänkande vilket det inte är. Logiskt och strategiskt tänkande på hög nivå är nödvändigt för att bli en schackmästare men det räcker inte med dessa saker. Det krävs också att man dedikerar i princip hela sitt liv till att sätta sig in i ett begränsat system. Jag läste om någon känd schackmästare som tänkte på schack så mycket att han inte förmådde att packa väskan själv när han skulle till schacktävlingar, hans fru packade åt honom. Autister har inte högre IQ än resten av befolkningen så bara det faktum att människor med autistiska drag är vanliga bland schackmästare säger ju något om vilka egenskaper som krävs utöver logik i konkurrensen. Det är idiotiskt att använda schackmästare för att hävda något generellt om kvinnors intelligens.
Det ämnet snuddade vi lätt tidigare. Antag att män är överrepresenterade med Aspbergers. Antag att många genier i sin bransch typ schack-världsmästare, har Asperger. De kan fokusera på en pytteliten sak i hela sitt liv men inte ens klä sig ordentligt. Det har ingenting med intelligens eller logiskt tänkande hos genomsnitts-mannen att göra. Det är inte ens intelligens, det är nörderi. Men för mig spelar det ingen roll. Han är ändå man, och tråden har som rubrik "Är kvinnor bättre än män på något".

Du försöker alltså blanda bort korten. Läs trådens rubrik och diskutera ämnet så når du mig och andra bättre.

Jag har aldrig någonsin påstått att kvinnor inte kan skriva musik. Mitt påstående är att 70-90% av all topplistemusik är skriven av män. Män är alltså bättre än kvinnor på att skriva musik. Jag diskuterar inget annat.
Citera
2019-06-10, 09:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Då vinner ni snart, underbart. Allt som en gång var kommer trollas tillbaka. Överbelåningen av samhället försvinner, gatorna blir lugna och svenskarna börjar födda barn igen.
Vad jag vet föds det oavbrutet fler barn i Sverige sedan ca 1997...

Feminism och ekonomi har minimalt med varann att göra. Alla ekonomiska kritiska scenarios jag kan tänka mig i en nära framtid är f.ö. helt orsakade av män som vill tjäna mer och mer pengar. Som jag. Allt elände är inte feministernas fel.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in