Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag kan glädja dig med att ingen lyssnar på kvinnor av någon anledning som jag inte känner till, antagligen brist på pondus. Så visst finns det kvinnliga feminister som försöker och försöker likt Gudrun Schyman. Men det är nästan ingen som hör dem.
I länder med extremt civiliserade män, jag tänker särskilt på Sverige kanske Tyskland, så hörs feminister lite högre än i andra länder. Kanske tom att männen vänligen låter dem få igenom en och annan symbolpolitik som genusutbildning och kvotering av politiker och journalister. Men det är på männens villkor, och i det stora hela skulle jag säga att Sverige är 98% maskulint. Den svenska maskuliniteten är t.ex pacifistisk, vi svenska män har inte krigat på 200 år. Så man ska inte hårddra ordet "maskulin". Jag menar inte macho-vikingar som hugger ner varann, vi är betydligt smartare och mer omtänksamma.
Men dåså, då är det inga problem då, inga problem alls.
Jag skulle tvärtom säga att män smitter iväg från områden där de måste lyssna på feminister och har därmed skänker de makt över väsentliga positioner i samhället, utan att ens ta till en fight.
Ni vill tro att kultur, media, uppfostring, etc. är oviktigt, men det är själva ryggradeni ett samhälle och på tal om "macho" så är mycket riktigt svenska män så jävla pacifistiska att jag aldrig hört någon man yttra ett ord i något seminarie emot genus - det som dominerat ganska hårt så pass olika utbildningar som litteratur, historia, retorik, lingvistik, etc.
Svenska män är ju bara arbetshästar, som måste iväg och tjäna pengar till systemet. Sedan undrar de vad det är för fel på landet, nästan lite autistiskt så ser de inte riktigt vad som händer omkring dem, förstår inte hur extrema ideologer har så mycket att säga varje dag på TV och varför polischefen (han ska väl vara macho åtminstone?) plötsligt står och talar värdegrundsspråket och varför alla är för fortsatt massinvandring av inkompetent folk. Hur har hjärntvättningen gått till?
Men ok...det var visst allt på mannens villkor. I så fall kan ni ju direkt sluta med all skuldbeläggning av kvinnor i flashback? Bara låta vår kulturelit och politiska elit fortsätta driva på sin manliga politik.