Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min fetning: Det behövdes poängteras därför att någon eller några användare här i tråden verkar tro att hitta en (andra) sko (som man inte visste fanns) var prioritet nummer 1, det vill säga: Man hittade först en sko (väl synlig), men detta är INTE ett incitament för att självklart utgå från att "då finns sko nummer två inte långt borta". Polisman Håkan Fasth är övertydlig med att man i första hand letade efter Helena där i Kohagens buskage. Jag finner alltså inget konstigt i att den första skon hittades på söndagskvällen och den andra skon på måndag förmiddag - den skon var ju dessutom väl dold i vegetationen. Av olika anledningar blev det bara så. Inge fler konspirationsteorier nu.
Det är inga konspirations teorier.
Ett flertalet sökpådrag efter saknade har förekommit så självklart är prio att finna person..är inte frågan om annat. Det man utgår ifrån styr inte vad man finner. Du söker en kropp och finner spår och saker. Man letar självklart efter Helena som gubben säger men det betyder inte att han blundade för annat..
En fyndplatsundersökning görs i många timmmar och så klart finner man saker som det gjorts i andra fall under sökning.
Det har tidigt riktats kritik mot en bristande fyndplatsundersökning samt att området inte spärrades av direkt osv så mina tankegångar är långt ifrån nya eller främmande..
Ett tilläg att beakta....
Att polis sökte en halvtimma innan fyndplatsen blev känd. Så det var inte direkt läge att avbryta efter så kort tid. De hade nog mer att ge. De hade bara börjat......