Citat:
Självklart skulle Issy klara livet bättre ifrån sin morsa.
Idag oroar hon sig över FAMILJENS ekonomi. Spenderar kvällarna med att tigga pengar.
Inget fast boende. Morsan är galen.
Vanliga problem tonåringar upplever förvandlar morsan till sjukdomar och diagnoser.
Jag kan också mycket om asperger, morsans skapar stora hinder i livet för Issy. Issy behöver vettig hjälp från någon som inte är ett psykfall.
Hur ska en ung tjej palla skolan när morsans "jag vill inte leva" och aldrig några pengar hänger över huvudet?
Har du hört inspelningen? Vad tror du morsan säger till henne annars?
Idag oroar hon sig över FAMILJENS ekonomi. Spenderar kvällarna med att tigga pengar.
Inget fast boende. Morsan är galen.
Vanliga problem tonåringar upplever förvandlar morsan till sjukdomar och diagnoser.
Jag kan också mycket om asperger, morsans skapar stora hinder i livet för Issy. Issy behöver vettig hjälp från någon som inte är ett psykfall.
Hur ska en ung tjej palla skolan när morsans "jag vill inte leva" och aldrig några pengar hänger över huvudet?
Har du hört inspelningen? Vad tror du morsan säger till henne annars?
Det är inte säkert. Kan ge ett exempel: Johanna Ottosson. Autism, går inte i skola, har inget socialt liv, mår psykiskt dåligt, försökt ta sitt liv flera gånger, självskadebeteende, alkoholmissbruk, bor nu på boende. Skulle hon också klara sig utan sin mamma? Är hennes mamma också dålig? Mår hon dåligt, har inga vänner och klarar ej skolan pga hennes mamma eller pappa? Nej, det har med autismen att göra.
Sen en till sak, en diagnos kommer sällan ensam, det är väldigt få som är "renodlade" autister, eller adhd:are. Har inte hört att dom sagt att dom har den och den och den diagnosen också, utan enbart att endel passar in på dom, men diagnoserna kan dom inte ställa själva, utan det måste en läkare göra. Så om dom misstänker att dom har en viss diagnos, så måste dom alltså söka sig till vårdcentralen för att ta reda på det.