Citat:
Ursprungligen postat av
Azusephre
Nu menade jag mer dom kommentarerna som syftar på att mamman "låser in" dottern, om dottern inte skulle bo hos mamman så skulle det vara guld och gröna skogar, hon skulle inte må dåligt och hon skulle klara av skolan galant och ha 100 % närvaro, dessutom skulle hon ha ett socialt fungerande liv. Vilket inte är sant. Även utan mamman så skulle hon förmodligen kanske må dåligt ändå (95 % av alla flickor med den här typen av problematik lider också av psykisk ohälsa), skulle inte vara socialt kompetent och ha en annan form av skolgång, just pga autismen. Sen spelar miljö roll, absolut. Men hon skulle förmodligen fortfarande inte vara helt fungerande i samhället om soc flyttade på henne.
Ang det där att "aldrig flytta mer", har nog i grund och botten med att göra att dessa personer AVSKYR förändringar. För att ta min dotter som exempel så mår hon så fruktansvärt dåligt så fort vi ändrar hennes rutiner, det uppkommer något som inte varit planerat en längre tid eller andra typer av förändringar som ex lov.
Självklart skulle Issy klara livet bättre ifrån sin morsa.
Idag oroar hon sig över FAMILJENS ekonomi. Spenderar kvällarna med att tigga pengar.
Inget fast boende. Morsan är galen.
Vanliga problem tonåringar upplever förvandlar morsan till sjukdomar och diagnoser.
Jag kan också mycket om asperger, morsans skapar stora hinder i livet för Issy. Issy behöver vettig hjälp från någon som inte är ett psykfall.
Hur ska en ung tjej palla skolan när morsans "jag vill inte leva" och aldrig några pengar hänger över huvudet?
Har du hört inspelningen? Vad tror du morsan säger till henne annars?