2019-06-08, 19:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Inget har hittills motbevisat min ljudbangsteori.

Det är inte heller motbevisat att explosionen orsakats av punktering på ett cykeldäck. Men dom flesta begriper det ändå. Sluta nu med ditt tramsande.
Citera
2019-06-08, 19:50
Medlem
Tror inte att varken Bandidos eller HA skulle göra det av många skäl.

Men jag kan ha fel, det är inga myskillar direkt och dom flesta kriminella grupper lever på att oskyldiga drabbas på något sätt.

Skulle någon av dessa grupper göra detta så skulle dom punktmarkeras av polisen och dom skulle få ett helvete. Polisen har gjort det förr i Sverige och satt in mängder av kriminella samtidigt men det är om dom blir pressad för hårt. Vanliga fall så är polisen i Sverige ett gäng saftblandare.

Kan ju vart någon okunnig snubbe också men den här typen av sprängdåd brukar väl inte dom organiserade mc gängen syssla med.

Däremot påtända gettogäng skulle nog inte tveka att döda hela jävla kvarteret för att få tag i rätt person. Terroristhandling kan det också vart.

Bilden på byggnad ser ju som Beirut mm.

Men glöm inte att Sverige har aldrig vart tryggare.
Citera
2019-06-08, 19:55
Avslutad
Polisen vet fortfarande inte vad det är för sprängämne som användes. De tekniska fynden man gjort analyseras just nu på Nationellt forensiskt centrum (NFC).

– Utifrån den enorma explosion som varit, och sättet det preliminärt ser ut att ha legat, alltså ganska oskyddat, så verkar den eller de som har utfört det här kanske inte haft så stora kunskaper. Jag tror inte att man har varit ute efter att spränga ett helt kvarter, säger spaningsledare Magnus Skoglund.

Polisen uppger att man inte tror att det är någon småkriminell som ligger bakom attentatet.

– Nej, det känns det inte som. Nu ska man väl inte utesluta det heller, men det är kanske inget vi tror.

Det är i nuläget oklart när analyserna på NFC är färdiga, men ärendet har förtur.

– Ja, det har förtur. Absolut.

Precis som jag och några andra i tråden förutspådde!

*Källa: Aftonbladet
Citera
2019-06-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Men jag kan ha fel, det är inga myskillar direkt och dom flesta kriminella grupper lever på att oskyldiga drabbas på något sätt.

Skulle någon av dessa grupper göra detta så skulle dom punktmarkeras av polisen och dom skulle få ett helvete. Polisen har gjort det förr i Sverige och satt in mängder av kriminella samtidigt men det är om dom blir pressad för hårt. Vanliga fall så är polisen i Sverige ett gäng saftblandare.

Kan ju vart någon okunnig snubbe också men den här typen av sprängdåd brukar väl inte dom organiserade mc gängen syssla med.

Däremot påtända gettogäng skulle nog inte tveka att döda hela jävla kvarteret för att få tag i rätt person. Terroristhandling kan det också vart.

Bilden på byggnad ser ju som Beirut mm.

Men glöm inte att Sverige har aldrig vart tryggare.

Tror inte heller på vare sig BMC eller HA, men.. polisen punktmarkerar redan dessa & innan de har nåt annat att gå på lär det bli mer. Men nej, inga av dessa gissningsvis.
Citera
2019-06-08, 19:57
Medlem
Vekrusets avatar
https://www.expressen.se/nyheter/29-aringens-kopplingar-till-ganget-nu-svarar-ledaren/

No Surrender dementerar om "29-åringen".

Citat:
En 29-åring i ett mc-gäng ha varit måltavlan för sprängdådet i Linköping, enligt uppgifter till Expressen.

Nu ger det kriminella mc-gänget No surrenders högste man i Sverige sin syn på saken.

– Det var inte riktat mot oss, säger Geofrey Kitutu.
Citera
2019-06-08, 19:58
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Finns inga kriminella organisationer som skulle tjäna på det, eller ens tro att dom skulle tjäna på det.

Nej, det troliga är att det är en nyimporterad yrrskalle, som ännu inte lärt sig hur det fungerar här. Polisen överser med det mesta enligt order från MP, men NÄR man irriterar dom för mycket, eller drabbar för många vanliga människor, så har dom ändå rätt bra resurser.

Ingen s.k kriminell organisation vill sätta igång det, att få polisen att verkligen ta i, därav tror jag inte det är någon av dessa som gjort detta. Nej, det känns mer som antingen en random galning (t.ex Breivik) utan nåt egentligt syfte, eller nån nyimport med en stor anti-empati mot nån i huset. Även denna måste ju insett att han knappast skulle ta ut sitt mål på det här viset, så det måste finnas en historia mellan dom - av hot, mot-hot, etc.

För annars är det helt meningslöst med en sån här sprängning. Den där 29-åringen som alla drar upp som intresse - glöm det. Jag tror mer på nån slags handläggare som råkar bo där.
Citera
2019-06-08, 19:59
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Hur många av dessa kriminella är skrivna på samma lägenhet med 7st boenden, varav en kvinna bär det inte alltför okända efternamnet Saliba ?

En person vad jag kan se. R*bert M*usa.
En trappa upp, första dörren till vänster. Sannolikt med balkong mot cykelskjulen.
Citera
2019-06-08, 19:59
Avslutad
29-åringens facebook
facebook.com/amin.nourizad.1
Citera
2019-06-08, 20:06
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:

Skulle någon av dessa grupper göra detta så skulle dom punktmarkeras av polisen och dom skulle få ett helvete.

Ja så tänker nog jag också. Ett gäng som t.ex. HA känns helt fel i detta sammanhang. De vill absolut inte ha den här sortens uppmärksamhet. De vill hålla på med sitt i lugn och ro, alldeles oavsett om det rör sig om legala eller illegala aktiviteter. Att göra något sånt här skulle helt förstöra deras image och som du skriver ge dem ett helvete med polisen. Det hindrar självklart inte att det kan finnas enskilda individer som genomfört detta på eget initiativ och som dessutom är medlemmar i ett av de traditionella MC-gängen men gissar att de då riskerar att hamna i s.k. "bad standing" visavi sin MC-avdelning.
Citera
2019-06-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
https://www.expressen.se/nyheter/29-aringens-kopplingar-till-ganget-nu-svarar-ledaren/

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
En trappa upp, första dörren till vänster. Sannolikt med balkong mot cykelskjulen.
Är han släkt med Eddie och Yaacoub Moussa?
Geofrey Kitutu, gammal OG ledare?

Jag orkar inte gå igenom hela tråden..
Citera
2019-06-08, 20:10
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks

Samt Mik*el Joh*nnes Mous*
Alltså två kriminella i samma lght. Dom övriga fem finns mig veterligen inte med i lexbase.
Varför dom står med där vet jag ej, men jag tror inte att dom pallat päron.
Citera
2019-06-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

O du tror att de skulle säga sanningen till en kvällspress. Gk är gammal i gamet o jag har svårt att han ens kommenterat till pressen själv, tror Expressen hittar på.

Om det är mot de så kommer snart en hämndaktion om de vågar annars kommer väll no surrender vifta vit flagg o försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in