2019-06-07, 15:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
För drygt 10 år sedan pangade de ju på med granatgevär eller om det var pansarskott.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3Duh-5inLIJ1o&ved=2ahUKEwjO8LzMwdfiAhXsk4sKHSljBwEQtwIw EnoECAIQAQ&usg=AOvVaw0V4YeYxE9tRdJj78Qa9TVK&cshid= 1559915391194

Pröva 22 år sen 23:e mars 1997 var det pansarskottet mot lokalen i Hasslarp användes under MC-krigen. Dags att gå om grundskolematematiken?
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Har idioten Löfvén uttalat sig än? Igår tyckte han ju att Sverige var ett fantastiskt bygge, i stort sett allt var sämre förr ljög han.

Verkar inte stämma. I min barndom sprängdes inte hus i centrala stadskärnor. Helt otroligt vilket våldskapital och vilka resurser de kriminella har tillskansat sig de senaste 25 åren. Och de jävla misslyckade asen till politiker har mage att klaga på fredliga och ordningsamma länder som Ungern, Polen och Tjeckien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litehemlig
Bandidos?
Känns väl inte helt som Modus Operandi för MC-gäng, eller?
Någon som sitter på mer erfarenhet eller kunskaper om MC-gäng och deras sätt att panga?

Dessutom; Kan någon hitta något om "en verksamhet" på adressen?
Vad för verksamhet finns där som kan kopplas till MC-gäng?

Googlar man på MC gäng och bomb så får man rätt många träffar både på svenska och engelska,
Citera
2019-06-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kappa13371337
Har för mig att Amin Nz lekt runt med Bandidos innan, och han bor på denna adress. Förmodligen har detta fått konsekvenser då han ska ha velat lämna.

Är han från Skäggetorp?
Citera
2019-06-07, 15:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Hörde precis en intervju på radion med han som äger tatueringsstudion.
Ja?? Och? Sa han något?

Har tanken någonsin slagit dig att folk som läser här omöjligen kan veta vad du menar när du inte berättar något? Du kanske kunde nämnt vilket radioprogram det var, kanske bifogat en länk och kanske till och med berättat vad som sades.
Citera
2019-06-07, 15:56
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Citat från trafikskolans hemsida.. Hos Waséns Trafikskola är ni i trygga händer.

Vilken registreringsskylt har trafikskolans bil? KOD 291?
Citera
2019-06-07, 15:56
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBixxx
Och TATP är hemkokbart, va? Vad tror ni om att blivande studenter i yrkesgymnasiet en bit bort vill ”go out with a bang”, och tar vad de tror är en liten hyfsat ofarlig mängd sprängmedel till ett cykelförråd i närheten och bränner av det - med eller utan flit. Och får sig sitt livs överraskning.

Typ av sprängämne är utbytbart, men tesen är att någon tagit i betydligt mer än tänkt i vad som i sådan rimligen blir ett pojkstreck för årtionden framåt. ^^
Samtidigt så är det inte svårt att göra en bomb med en sådan sprängkraft. Till och med kebabteknikerna i Irak och Syrien lyckas ju konstruera enormt kraftiga IED-bomber mer sprängkraft än detta.
Citera
2019-06-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kappa13371337
Har för mig att Amin Nz lekt runt med Bandidos innan, och han bor på denna adress. Förmodligen har detta fått konsekvenser då han ska ha velat lämna.

Amin är med No Surrender MC som är i konflikt med Bandidos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litehemlig
Jo, den känner jag till, men visst var det mer direkt riktat mot avsett mål?
Detta känns lite mer perifiert och att andra än tilltänkt mål drabbas lika mycket, eller mer.
Möjligen avsaknad av konsekvenstänk. Det här blev nog mycket större smäll och därmed medialt brus än vad de önskade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Googlar man på MC gäng och bomb så får man rätt många träffar både på svenska och engelska,

Oj, funkar google menar du? Tack!
Jag skall uttrycka mig mer tydligt;
Jag trodde att de som oftast träffar sina mål mer direkt, och inte så perifiert som att spränga ett cykelstativ utanför huset till sitt offer som här.
Citera
2019-06-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
Är han från Skäggetorp?

Vet inte 100! Men jag har hört något om det.
Citera
2019-06-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Polisen håller ny presskonferens kl. 16:00.

Var kan man se den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in