2019-06-08, 18:18
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Mitt misstag.

Nu har jag editerat till dem.
Till skillnad från er kommunister så kan vi vanliga människor erkänna när vi har gjort fel.

Ont:

Jag har svårt att köpa teorierna om bandidos och andra diverse kriminella.

Vilken kriminell organisation vill ha den här uppmärksamheten av media och polis?
Det som dyker upp först i mitt huvud är muslimska terrorister.

Som har misslyckats med sitt uppdrag ännu en gång...
Tjackpåtända/koksade kriminella med dåligt utvecklat konsekvenstänkande känns ändå rätt rimligt. En jihadist skulle valt en fullpackad köpgalleria, buss eller tunnelbanevagn.
Citera
2019-06-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Tjackpåtända/koksade kriminella med dåligt utvecklat konsekvenstänkande känns ändå rätt rimligt. En jihadist skulle valt en fullpackad köpgalleria, buss eller tunnelbanevagn.
Självklart är det så.

Bomben var säkert tänkt att detonera någon annanstans,därav misslyckandet.

Och tro inte att islamister inte knarkar duktigt.
Citera
2019-06-08, 18:22
Medlem
yiys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Mig veterligen finns det inga övervakningskameror i just den korsningen. Integriteten, du vet.

Ja just därför om nu smällen hördes flera km så bör en video kunna skakas fram kan man tycka.
Citera
2019-06-08, 18:23
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Tror (utan att säkert veta) att i många områden finns personer i brottsregistret, oavsett detta var bara en gissning från min sida - framtiden ger svaret 🤔

Jag har verkligen inte koll på alla, men söker du på "Hamngatan Linköping" på Lexbase får du EN träff (svenskt namn). Hamngatan är alltså den större gatan (även kallad C-ring) proppfylld med lägenheter som korsar den mindre Ådalagatan där berörd fastighet ligger.

Ådalagatan ger åtta träffar. Sex av dessa är skrivna i fastigheten som sprängdes.
Citera
2019-06-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Har du övergett ljudbangsteorin, eller är den fortfarande aktuell? Det måste ha varit en skickligt pilot som lyckas rikta in ljudbangen på en begränsad yta. För att inte tala om flygplanet som måste ha enorma motorer samt extraordinära flygegenskaper.

Inget har hittills motbevisat min ljudbangsteori. Det finns ingen bevisad detonationsplats och det finns inga rester av sprängmedel vad vi vet.
Citera
2019-06-08, 18:24
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
Ja just därför om nu smällen hördes flera km så bör en video kunna skakas fram kan man tycka.

Ja, men det är nog inget som delas med allmänheten i nuläget.
Citera
2019-06-08, 18:24
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Sant, men i just detta bostadsområdet känns det verkligen inte som en slump.

Vad skulle den icke-slumpmässiga förklaringen vara?

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Inget har hittills motbevisat min ljudbangsteori. Det finns ingen bevisad detonationsplats och det finns inga rester av sprängmedel vad vi vet.

Ingen har heller motbevisar teorin om att det är en rejäl brakskit som orsakat skadorna.
Både dessa teorier är dock definitivt osanna då de inte kan ge upphov till dessa skador.
Senast redigerad av langaocb 2019-06-08 kl. 18:28.
Citera
2019-06-08, 18:25
Medlem
Aciess avatar
Citat:

Shit, trodde du skämtade först men nu e jag säker på att du har en psykos.
Jo plats för detonation finns på foto.
Citera
2019-06-08, 18:26
Medlem
Ser att ngn skrivit att namnet på 29 åringen finns tidigare i tråden, ngn som vill skriva det här? Många sidor att leta igenom....
Citera
2019-06-08, 18:27
Medlem
MrAndress avatar
Citat:

Jo jag har motbevisat den. Flera gånger. Men du verkar vara för trög för att förstå.
Citera
2019-06-08, 18:28
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos

Så du tror "jihadister" endast lever för att spränga sig själv med bombväst mitt bland folk?
Shiet, din IQ är 6000..
Citera
2019-06-08, 18:29
Medlem
MrAndress avatar
Sen kan ju mod flytta denna tråd, fel del av forumet. Detta är ingen olycka eller katastrof.

Detta är en brottslig handling som begåtts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in