2019-06-08, 03:18
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nä du är mer den som försöker spela på kvinnors känslor och samveten i hopp om att det ska avskräcka dem från abort: Du kommer bli så ensam och olycklig annars snyft snyft.

Precis som du försöker få män i tråden att tänka om gällande juridisk abort för då "skulle de ju drabbas av dåligt samvete".

Nej, du har för dålig läsförståelse (och dessutom bristfällig förmåga att resonera utifrån dina felläsningar), vilket får mig att undra undrar varför jag ens diskuterar med dig; LÄS OM:

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag skulle personligen föredra att tjejen genomgår abort än att min unge växer upp utan farsa, jag anser inte att embryot är heligt, men en bebis med halva mitt DNA? Han/hon ska fan inte växa upp utan en farsa.

Förstår du? Jag skulle försöka övertyga tjejen att genomgå abort.

Försök åtminstone skapa halmgubben kring saker som inte direkt står i motsats till vad meningsmotståndaren tidigare sagt. Gör om "fel" på rätt sätt, ifall du inte vill framstå som en idiot.

Varför skulle jag försöka övertyga en tjej att behålla ett barn som jag aldrig ville ha?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-08 kl. 03:26.
Citera
2019-06-08, 03:26
Medlem
Citat:
Nej, du har för dålig läsförståelse (och dessutom bristfällig förmåga att resonera utifrån dina felläsningar), vilket får mig att undra undrar varför jag ens diskuterar med dig; LÄS OM:

Förstår du? Jag skulle försöka övertyga tjejen att genomgå abort.

Försök åtminstone skapa halmgubben kring saker som inte direkt står i motsats mot vad meningsmotståndaren tidigare sagt. Gör om rätt.

Varför skulle jag försöka övertyga en tjej att behålla ett barn som jag aldrig ville ha?

Att DU inte vill ha barn är jag på det klara med men av någon anledning verkar du ju vilja att alla andra ska ha det.
Citera
2019-06-08, 03:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Att DU inte vill ha barn är jag på det klara med men av någon anledning verkar du ju vilja att alla andra ska ha det.

Ska du ändra ämne nu? Nyss var det att jag sökte manipulera kvinnors känslor för att få kvinnor att inte genomgå abort, så nya tramsiga halmgubben är att jag vill att oansvariga människor ska ha barn "out of wedlock" istället för att abortera ungen?

Jag vill, tvärtom, absolut inte att oansvariga kvinnor har oönskade barn med oansvariga män utanför familjestrukturen, så abort är ett mycket bra verktyg för att motverka sådana element.

Sedan så kan jag tänka mig att själv ha ganska många barn under ganska så speciella omständigheter, måste nog vara i ett annat land än Sverige, där framtiden tycks någorlunda ljust och där hemskolning är tillåtet (exempelvis Tjeckien, Island, Italien, etc.).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-08 kl. 03:36.
Citera
2019-06-08, 03:36
Medlem
Citat:
Ska du ändra ämne nu? Nyss var det att jag sökte manipulera kvinnors känslor för att få kvinnor att inte genomgå abort, så nya tramsiga halmgubben är att jag vill att oansvariga människor ska ha barn "out of wedlock" istället för att abortera ungen?

Jag vill, tvärtom, absolut inte att oansvariga kvinnor har oönskade barn med oansvariga män utanför familjestrukturen, så abort är ett mycket bra verktyg för att motverka sådana element.

Sedan så kan jag tänka mig att själv ha ganska många barn under ganska så speciella omständigheter, måste nog vara i ett annat land än Sverige, där framtiden tycks någorlunda ljust och där hemskolning är tillåtet (exempelvis Tjeckien, Island, Italien).

Så länge barnen inte är dina ja. Vad du sen gjort med andra länders luder är jag inte intresserad av.
Citera
2019-06-08, 03:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så länge barnen inte är dina ja. Vad du sen gjort med andra länders luder är jag inte intresserad av.

Ett så pass flummigt svar (öhh, har redan sagt att jag föredrar att min unge med oansvariga kvinnan aborteras) förtjänar bara..det här (inget alls). Gå och babbla med din stalker-pojkvän istället, orkar inte längre.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-08 kl. 03:41.
Citera
2019-06-08, 03:41
Medlem
Citat:
Ett så pass flummigt svar förtjänar bara..det här (inget alls). Gå och babbla med din stalker-pojkvän istället, orkar inte längre.

Du snackar i tråden att någon måste ta ansvar, denna någon är i alla fall inte du då du säger att du inte vill att kvinnor ska skaffa barn med oansvariga män, d.v.s. män som du som skulle uppmana kvinnan ifråga till abort.
Citera
2019-06-08, 03:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du snackar i tråden att någon måste ta ansvar, denna någon är i alla fall inte du då du säger att du inte vill att kvinnor ska skaffa barn med oansvariga män, d.v.s. män som du som skulle uppmana kvinnan ifråga till abort.

Du börjar nästan komma upp i G- i logik. Låt oss gå igenom lite satslogik, då pojkvännen din visst inte vill höra ditt pladder även inatt:

1) Grundregeln i all sexuell ansvarstagande är att som man bör du inte göra en okänd kvinna gravid, det är ditt ansvar mot dig själv, mot samhället och mot ett möjligt nytt oönskad liv. Lita inte på vad främmande kvinnor säger om p-piller, lite bara på en själv, dvs: gummi (hatar det här, då jag tycker att kondomsex suger).

2)Utifall att premissen i nr1 misslyckas: sök övertyga henne att genomgå abort, då ett oönskad liv med någon person du knappt känner sällan leder till ett bra liv.

3)Utifall att även nr2 misslyckas: ta ansvar för ungen.

Det här är lite vad cynisism handlar om (i alla fall Diogenes cynisism): utgå från att Världen är korrupt, men korrumpera inte dig själv bara därför. Eller i det här fallet: utgå från att kvinnor du ligger med (KK eller ONS åtminstone) är oansvariga, men var ansvarig själv.

Detta är en mans börda (att alltid utgå att okänd partner är oansvarig). Alla män måste börja med att ta ansvar för nr1 (nästföljande punkter är så mycket mera komplicerade), så enkelt är det. Att du sedan vill tjafsa om något så självklart beror bara på att du är beroende av att tjafsa på män för vad som helst (till och med sånt som du egentligen håller med om).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-08 kl. 04:19.
Citera
2019-06-08, 04:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
'. Först när kvinnor tar fullt ansvar över det som de själva har alla rättigheter över kommer problemet att lösas och kvinnor kommer att behöva tänka efter en gång extra innan de ploppar ut ett barn därför att det "kändes rätt".
Att fortsätta behandla kvinnor som små barn och män som slavar är inte lösningen, oavsett hur dåligt samvete du har.

Det här är ju ganska så ologiskt, då vi alltså talar om "kvinnor" i plural, och det är ju fan utopiskt att tro att alla inom någon grupp, överhuvudtaget, börjar agera ansvarsfullt.

Ifall 3 av 4 kvinnor berättar sanning om sitt p-piller och du har oskyddad sex med 4 olika kvinnor...kommer du antagligen få barn med den mest oansvariga bland dem.

Detta kommer gälla i vilket land du än åker, finns inget sätt att skapa lagar för att kvinnor inte ska bli gravida.

Utgå alltså från att alla 4 kvinnorna du har oskyddad sex med är oansvariga med sitt p-piller, även ifall bara 1 av 4 är oansvariga.
Citera
2019-06-08, 06:42
Medlem
Citat:
Det här är ju ganska så ologiskt, då vi alltså talar om "kvinnor" i plural, och det är ju fan utopiskt att tro att alla inom någon grupp, överhuvudtaget, börjar agera ansvarsfullt.

Ifall 3 av 4 kvinnor berättar sanning om sitt p-piller och du har oskyddad sex med 4 olika kvinnor...kommer du antagligen få barn med den mest oansvariga bland dem.

Detta kommer gälla i vilket land du än åker, finns inget sätt att skapa lagar för att kvinnor inte ska bli gravida.

Utgå alltså från att alla 4 kvinnorna du har oskyddad sex med är oansvariga med sitt p-piller, även ifall bara 1 av 4 är oansvariga.

Man kan avskaffa många lagar och regler med den här inställningen. Nu är jag inte mot avskaffande av regler som så, är rätt liberal av mig, problemet här är att en individ får ansvara för ett beslut denne inte hade något som helst inflytande över.

Folk får gärna ha alla möjliga rättigheter, så länge de inte har rätten att potentiellt förstöra eller i varje fall radikalt förändra mitt liv oavsett vad jag vill.
Citera
2019-06-08, 06:54
Medlem
Citat:
Staten är inte intressant i det här fallet, för min del så är det inte så viktigt då det blir en jävla jordbävning i mitt liv oavsett ifall staten finns där eller inte för att utkräva att jag tar ansvar.

Jag lovar dig att ditt samvete kommer hinna ikapp dig.

Desto mer oansvarig kvinnan man låg med under en fyllonatt...desto sämre kommer du må över ditt barn som kommer leva med denna kvinna.

Jag kan inte se hur man kan fly från samvetet i det här fallet, menar du att man ska tvinga på abortion för kvinnan, eller finns det något annat alternativ?

För samhället kommer fan förstöras av att jag bara skiter i ungen, se hur afroamerikanska män som hoppar från kvinna till kvinna lämnar efter sig små ligister, och de betalar ju typ aldrig något till modern.

Vem som är ansvarig eller inte är ju fan inte vad vi tävlar om, utan tvärtom: NÅGON MÅSTE VARA ANSVARIG. Jag kommer inte låta mitt barn bli uppfostrad av någon oansvarig ensamstående morsa, är det svårt att förstå?

Jag förstår att du vill vara där för ditt barn men då kanske du inte är lika främmande att skaffa barn som vissa andra är till att börja med. En kvinnas svek i ditt fall är inte så gravt, du kanske rent av ville ha barn men blir lite putt över att inte bli tillfrågad.
En annan får hela sitt liv ruinerat då det sista den vill är att ha barn, kvinnor har här alltså laglig rätt att förstöra en annan människas liv om hon känner för det.

Att som man underkasta sig faktumet att en kvinna inte ska behöva ta sitt ansvar kommer att leda till fler barn födda till världen med en far som potentiellt hatar modern och kanske inte vill ha med barnet att göra alls, det bästa vore väl om två vuxna människor kan komma överens om något så stort som att skaffa barn? Men det kommer inte ske, så länge män ställer upp på det och tar det som en "man", även om jag anser att det är extremt omanligt att toffla.

Tvinga någon till abort? Absolut inte, men att tvinga någon annan att bli far, det är helt ok?
Jag är liberal av mig (på riktigt, inte låtsas vänsterliberal) och vill att alla ska ha så många friheter som möjligt, så länge det inte negativt påverkar andra vilket det gör här. Om du med detta sagt anser att mannens "val" att inte bli far påverkar barnet negativt så vill jag påminna om att mannen har NOLL att säga till om, inga rättigheter och ska således ha NOLL ansvar.
Citera
2019-06-08, 07:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag förstår att du vill vara där för ditt barn men då kanske du inte är lika främmande att skaffa barn som vissa andra är till att börja med. En kvinnas svek i ditt fall är inte så gravt, du kanske rent av ville ha barn men blir lite putt över att inte bli tillfrågad.
En annan får hela sitt liv ruinerat då det sista den vill är att ha barn, kvinnor har här alltså laglig rätt att förstöra en annan människas liv om hon känner för det.

Att som man underkasta sig faktumet att en kvinna inte ska behöva ta sitt ansvar kommer att leda till fler barn födda till världen med en far som potentiellt hatar modern och kanske inte vill ha med barnet att göra alls, det bästa vore väl om två vuxna människor kan komma överens om något så stort som att skaffa barn? Men det kommer inte ske, så länge män ställer upp på det och tar det som en "man", även om jag anser att det är extremt omanligt att toffla.

Tvinga någon till abort? Absolut inte, men att tvinga någon annan att bli far, det är helt ok?
Jag är liberal av mig (på riktigt, inte låtsas vänsterliberal) och vill att alla ska ha så många friheter som möjligt, så länge det inte negativt påverkar andra vilket det gör här. Om du med detta sagt anser att mannens "val" att inte bli far påverkar barnet negativt så vill jag påminna om att mannen har NOLL att säga till om, inga rättigheter och ska således ha NOLL ansvar.

Nr1: jag vill absolut inte ha barn just nu och skulle bara vilja ha barn i väldigt speciella omständigheter (väldigt välplannerad ska det vara också och med någon otroligt speciell kvinna, som troligen inte ens existerar utanför mina drömmar).

Nr2:Att tvinga någon att bli far suger, men ifall vi å andra sidan ej skulle göra det så skulle barnet få det så jävla dåligt att han skulle orsaka negativa konsekvenser för hela samhället, därmed att det är ett nödvändigt ont att ta faderns rätt att vara fri från ansvar.

Nr3: Mannen ska givetvis ha mycket att säga till om, och ha rättigheter till barnet, i samma omfattning som modern ifall han tar ansvar för barnets kostnader.

Nr4: Kondomer finns av en anledning, det är bra att det kostar att producera oönskade barn, då det kan orsaka att fler män tar på sig kondomen med okända kvinnor. Vår enda maktmedel att undvika dåliga överraskningar är just att ta på sig gummit. ÄVEN IFALL KVINNAN BÖNFALLER ÄN ATT HA SEX UTAN (och detta kan vara svårt, jag vet).

nr5: att två vuxna plannerar, etc. är ju underbart, men jag tror återigen att du måste tänka på att män som knullar runt riktar ganska ofta in sig på kvinnor som inte direkt agerar ansvarsfullt på vägen till sängkammaren, så det är inte som om varningsklockorna inte fanns där.

Jag är intresserad av frihet, räknar mig som paleolibertarian; men är då även intresserad av det samhälle vi bygger på sikt, ett samhälle fylld med bastarder är inte bra och kommer på sikt innebära en risk för andras frihet och samhällets välmående. Vill skapa så få degenererande element i samhället som möjligt, att skapa initiativ för att ta på den jävla kondomen tycks mig vara värt det.

Visst känns det typ som att käka med plast över tungan, men rätten till njutning kan inte vara prioritet i det här fallet, då det skapar för stora risker för samhället i övrigt.

Jag är själv livrädd för att skapa något oönskad barn (speciellt då jag är pessimist när det gäller skapandet av liv), jag har inte haft sex utan kondom på otroligt lång tid, typ innan jag registrerade mig på flashback. Är möjligen min största paranoia.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-08 kl. 07:30.
Citera
2019-06-08, 08:49
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Svaret på din fråga står i inlägget du citerat. Varför ställer du frågor om du inte är intresserad av svaret? Varför deltar du i en diskussion om du inte är intresserad av att diskutera?
Frågan var inte till dig. Tänker du inte ens besvara den vet inte jag vad du håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in