2019-06-08, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det leder till en sak i alla fall.
Friheten att själv få välja, precis som kvinnan har.

Ja men då ska ju inte barnen ha rätt att träffa männen precis som männen inte ska ha rätt att träffa barnen.

Inga tillbaka-kakor tack.
Citera
2019-06-08, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Han vill kanske vara fri från ansvar men träffar gärna barnen när de blir äldre, det viktigaste enligt dig verkar vara att mannen ska vara en plånbok och betala en massa pengar.

Mannen får gärna vara en god far men går han och gör abort kan han dra åt helvete och ut ur barnens liv permanent.

Är det verkligen så orimligt?
Citera
2019-06-08, 02:28
Medlem
Naknekejsarens avatar
Jag tänker här att juridiska aborten inte skulle befria en från att ha dåligt samvete. Tanken att ha halva mitt DNA därute som lever utan farsa, det får mig inte att må bra. Speciellt då mamman inte lär vara särskilt ansvarig, så som hon har betett sig.

Så jag kan inte komma undan iden att män måste leva med denna legislativa orättvisa oavsett vad, naturen har i det här fallet utkrävt ansvarstagande från vår sida.

Ifall vi gör någon på smällen är vi alltså fast i 18 år, medan kvinnan kan undfly sitt ansvar genom abort.

Jag skulle personligen föredra att tjejen genomgår abort än att min unge växer upp utan farsa, jag anser inte att embryot är heligt, men en bebis med halva mitt DNA? Han/hon ska fan inte växa upp utan en farsa.

Det är lite autistiskt att tro att juridisk abort skulle befria oss från samvetskvalen som kommer med att man har ett oönskad barn därute. Tänk vidare på potentiell förstörelse för resten av samhället ifall detta barn växer upp utan pappa (ökad risk att exempelvis bli kriminell).

Jag hatar verkligen kondomer, men det är ett nödvändigt ont. Vasektomi finns ju dessutom som alternativ...
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-08 kl. 02:41.
Citera
2019-06-08, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tänker här att juridiska aborten inte skulle befria en från att ha dåligt samvete. Tanken att ha halva mitt DNA därute som lever utan farsa, det får mig inte att må bra. Speciellt då mamman inte lär vara särskilt ansvarig, så som hon har betett sig.

Så jag kan inte komma undan iden att män måste leva med denna legislativa orättvisa oavsett vad, naturen har i det här fallet utkrävt ansvarstagande från vår sida.

Ifall vi gör någon på smällen är vi alltså fast i 18 år, medan kvinnan kan undfly sitt ansvar genom abort.

Jag skulle personligen föredra att tjejen genomgår abort än att min unge växer upp utan farsa, jag anser inte att embryot är heligt, men en bebis med halva mitt DNA? Han/hon ska fan inte växa upp utan en farsa.

Det är lite autistiskt att tro att juridisk abort skulle befria oss från samvetskvalen som kommer med att man har ett oönskad barn därute. Tänk vidare på potentiell förstörelse för resten av samhället ifall denna barn växer upp utan pappa (ökad risk att exempelvis bli kriminell).

Nej det är staten, rättssystemet som utkrävt män på ansvar.

Att fortsätta belöna oansvariga och själviska kvinnor kommer inte att lösa problemet. Först när kvinnor tar fullt ansvar över det som de själva har alla rättigheter över kommer problemet att lösas och kvinnor kommer att behöva tänka efter en gång extra innan de ploppar ut ett barn därför att det "kändes rätt".
Att fortsätta behandla kvinnor som små barn och män som slavar är inte lösningen, oavsett hur dåligt samvete du har.

Jämlikhet i alla fall det går, men i det här fallet går det inte om man inte också ger män lika rätt att besluta över abort men det går av självklara anledningar inte. Det rättvisaste är att den som har rättigheterna har ansvaret.
Citera
2019-06-08, 02:49
Medlem
Citat:

Det är lite autistiskt att tro att juridisk abort skulle befria oss från samvetskvalen som kommer med att man har ett oönskad barn därute. Tänk vidare på potentiell förstörelse för resten av samhället ifall detta barn växer upp utan pappa (ökad risk att exempelvis bli kriminell).

Jag hatar verkligen kondomer, men det är ett nödvändigt ont. Vasektomi finns ju dessutom som alternativ...

Så när du gör en kvinna på smällen och sedan gör en juridisk abort är det hon som är oansvarig?

Varför är jag inte förvånad att du tänker så?
Citera
2019-06-08, 02:54
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Nej det är staten, rättssystemet som utkrävt män på ansvar.

Att fortsätta belöna oansvariga och själviska kvinnor kommer inte att lösa problemet. Först när kvinnor tar fullt ansvar över det som de själva har alla rättigheter över kommer problemet att lösas och kvinnor kommer att behöva tänka efter en gång extra innan de ploppar ut ett barn därför att det "kändes rätt".
Att fortsätta behandla kvinnor som små barn och män som slavar är inte lösningen, oavsett hur dåligt samvete du har.

Jämlikhet i alla fall det går, men i det här fallet går det inte om man inte också ger män lika rätt att besluta över abort men det går av självklara anledningar inte. Det rättvisaste är att den som har rättigheterna har ansvaret.

Staten är inte intressant i det här fallet, för min del så är det inte så viktigt då det blir en jävla jordbävning i mitt liv oavsett ifall staten finns där eller inte för att utkräva att jag tar ansvar.

Jag lovar dig att ditt samvete kommer hinna ikapp dig.

Desto mer oansvarig kvinnan man låg med under en fyllonatt...desto sämre kommer du må över ditt barn som kommer leva med denna kvinna.

Jag kan inte se hur man kan fly från samvetet i det här fallet, menar du att man ska tvinga på abortion för kvinnan, eller finns det något annat alternativ?

För samhället kommer fan förstöras av att jag bara skiter i ungen, se hur afroamerikanska män som hoppar från kvinna till kvinna lämnar efter sig små ligister, och de betalar ju typ aldrig något till modern.

Vem som är ansvarig eller inte är ju fan inte vad vi tävlar om, utan tvärtom: NÅGON MÅSTE VARA ANSVARIG. Jag kommer inte låta mitt barn bli uppfostrad av någon oansvarig ensamstående morsa, är det svårt att förstå?
Citera
2019-06-08, 02:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Så när du gör en kvinna på smällen och sedan gör en juridisk abort är det hon som är oansvarig?

Varför är jag inte förvånad att du tänker så?

Jag tänker, tvärtom, att det är fel att göra en juridisk abort, då någon måste ta ansvar för ungen. Läs om.

Sedan tycker jag att hon visar tecken på att vara oansvarig, och jag berättar ju fan för männen att alltså ta på sig kondomen alltid och vara ansvarig utifall att hon är oansvarig eller rentav ljuger om att hon tar p-piller.

Till och med ifall hon gör hål i mina kondomer så tvingas jag tyvärr av mitt samvete att ta ansvar för ungen som denna oansvariga machiavelliska dam tvingat in i mitt liv.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-08 kl. 02:59.
Citera
2019-06-08, 02:58
Medlem
Citat:
Staten är inte intressant i det här fallet, för min del så är det inte så viktigt då det blir en jävla jordbävning i mitt liv oavsett ifall staten finns där eller inte för att utkräva att jag tar ansvar.

Jag lovar dig att ditt samvete kommer hinna ikapp dig.

Desto mer oansvarig kvinnan man låg med under en fyllonatt...desto sämre kommer du må över ditt barn som kommer leva med denna kvinna.

Jag kan inte se hur man kan fly från samvetet i det här fallet, menar du att man ska tvinga på abortion för kvinnan, eller finns det något annat alternativ?

För samhället kommer fan förstöras av att jag bara skiter i ungen, se hur afroamerikanska män som hoppar från kvinna till kvinna lämnar efter sig små ligister, och de betalar ju typ aldrig något till modern.

Vem som är ansvarig eller inte är ju fan inte vad vi tävlar om, utan tvärtom: NÅGON MÅSTE VARA ANSVARIG. Jag kommer inte låta mitt barn bli uppfostrad av någon oansvarig ensamstående morsa, är det svårt att förstå?

Drygt 40% av alla barn i väst växer upp utan en närvarande pappa, så det är faktiskt inte så ovanligt att man inte har något dåligt samvete över det.
Citera
2019-06-08, 03:01
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Drygt 40% av alla barn i väst växer upp utan en närvarande pappa, så det är faktiskt inte så ovanligt att man inte har något dåligt samvete över det.

Vad ska sägas? Många kvinnor kan inte välja bra farsa till sina ungar.

Jag kan bara göra det som känns rätt för mig, kan ju inte fixa vilka slags män som bottenkvinnorna väljer att ha barn med, eller att dessa män ska välja bli superpappor.
Citera
2019-06-08, 03:04
Medlem
Citat:
Vad ska sägas? Många kvinnor kan inte välja farsa till sina ungar.

Jag kan bara göra det som känns rätt för mig, kan ju inte fixa vilka slags män som bottenkvinnorna väljer att ha barn med.

Ah, igen detta ursäktande av mäns beteende.

Sen ondgör ni er över att kvinnor gör abort. *facepalm*
Citera
2019-06-08, 03:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ah, igen detta ursäktande av mäns beteende.

Sen ondgör ni över att kvinnor gör abort. *facepalm*

Vadå "ni"? Jag är ju mer pro-abort (tänker dock inte använda larviga "pro-choice") än någon feminist i Världen (såvida jag vet), är till och med för att icke livsdugliga barn (med handikapp som leder till evigt lidande) ska slippa leva efter att de födds, det känns etiskt riktigt.

Jag anser till och med att abort är en god eugenisk verktyg då det renar samhället från många oönskade barn i samhällets bottenskikt och alla negativa konsekvenser som kommer med det.

Kan du sluta bygga halmgubben? Det finns inga vi och ni, det finns bara massa individer med olika åsikter om allt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-08 kl. 03:11.
Citera
2019-06-08, 03:11
Medlem
Citat:
Vadå "ni"? Jag är ju mer pro-abort än någon feminist i Världen (såvida jag vet), är till och med för att icke livsdugliga barn (med handikapp som leder till evigt lidande) ska slippa leva när de födds.

Kan du sluta bygga halmgubben? Det finns inga vi och ni, det finns bara massa individer med olika åsikter om allt.

Nä du är mer den som försöker spela på kvinnors känslor och samveten i hopp om att det ska avskräcka dem från abort: Du kommer bli så ensam och olycklig annars snyft snyft.

Precis som du försöker få män i tråden att tänka om gällande juridisk abort för då "skulle de ju drabbas av dåligt samvete".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in