Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Nej det är staten, rättssystemet som utkrävt män på ansvar.
Att fortsätta belöna oansvariga och själviska kvinnor kommer inte att lösa problemet. Först när kvinnor tar fullt ansvar över det som de själva har alla rättigheter över kommer problemet att lösas och kvinnor kommer att behöva tänka efter en gång extra innan de ploppar ut ett barn därför att det "kändes rätt".
Att fortsätta behandla kvinnor som små barn och män som slavar är inte lösningen, oavsett hur dåligt samvete du har.
Jämlikhet i alla fall det går, men i det här fallet går det inte om man inte också ger män lika rätt att besluta över abort men det går av självklara anledningar inte. Det rättvisaste är att den som har rättigheterna har ansvaret.
Staten är inte intressant i det här fallet, för min del så är det inte så viktigt då det blir en jävla jordbävning i mitt liv oavsett ifall staten finns där eller inte för att utkräva att jag tar ansvar.
Jag lovar dig att ditt samvete kommer hinna ikapp dig.
Desto mer oansvarig kvinnan man låg med under en fyllonatt...desto sämre kommer du må över ditt barn som kommer leva med denna kvinna.
Jag kan inte se hur man kan fly från samvetet i det här fallet, menar du att man ska tvinga på abortion för kvinnan, eller finns det något annat alternativ?
För samhället kommer fan förstöras av att jag bara skiter i ungen, se hur afroamerikanska män som hoppar från kvinna till kvinna lämnar efter sig små ligister, och de betalar ju typ aldrig något till modern.
Vem som är ansvarig eller inte är ju fan inte vad vi tävlar om, utan tvärtom: NÅGON MÅSTE VARA ANSVARIG. Jag kommer inte låta mitt barn bli uppfostrad av någon oansvarig ensamstående morsa, är det svårt att förstå?