2019-06-07, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mebben
Har försökt plöja genom tråden nu, mycket som skrivits och jag tycker ni missar en annan möjlighet.

När jag var ung (läs 16-19år) var några jag umgicks med väldigt intresserade av att bygga hemmagjorda bomber. Sedan tävlade de i grustaget vem som kunde spränga störst hål. Trädfällning med stor smäll var också populärt.
En av dem lyckades spränga tändanordningen på sitt rum och ärrades för livet i ansikte, bröstkorg och händer.

Är ju faktiskt helt möjligt att det bor en liten hobby-pyrotekniker på adressen som byggt en laddning, gått ner och packat den på sin cykel för att åka iväg och provspränga. Nåt går fel, den exploderar i hanteringen, han blir röd dimma och Linköping börjar oroa sig för MC-krig...
Även möjligt att han gick tillbaka uppför att hämta mer saker efter att cykeln packats och därmed klarade livhanken.

Mycket spekulation, men med tanke på allt annat som framförts i denna tråd ser jag detta som ett helt möjligt scenario.

Du vet väl att dom flesta som bor på den gatan är socbidragstagare+kriminella? Jag vet för jag bor i närheten , då följer min teori att någon i den kåken var skykdig pengar, för något hashmissbruk, eller har bråkat med fel personer som hade tillgång till sprängladdning.
Senast redigerad av MrFitnessJonathan 2019-06-07 kl. 22:32.
Citera
2019-06-07, 22:31
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Har väl ingen betydelse?

Nja. Något klappträ tidigare i tråden fick för sig att det var GM med bomben som blev fångad på bild - tänkte mest bara påpeka så inte sådana infantila missförstånd inte upprepas igen. Men ja - det verkar vara specifikt det cykelskjulet där moppepojken står (det vänstra) som varit detonationsplatsen.
Citera
2019-06-07, 22:31
Avslutad
Citat:
De har tillgång till värre saker än så..

Jasså, vad är det du menar att de har tillgång till då? Ett Archer-batteri kanske? Kanske var det de använde för att spränga cykelskulet?
Citera
2019-06-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Jasså, vad är det du menar att de har tillgång till då? Ett Archer-batteri kanske? Kanske var det de använde för att spränga cykelskulet?

Det går att spränga om man har en tändare i fickan med med lite tur!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Våldskapital är ett luddigt ord.

De flesta normala människor har detta våldskapital, om de behöver.

Våldskapitai är att man på något sätt äger förmågan att verka så farlig så man behöver inte vara det. På vilket sätt skulle det vara luddigt?

Och nej, de flesta normala människor har inget våldskapitai.
Citera
Medlem
Aciess avatar
Citat:

När det går billaster från öststater så ja, de kan få tag på det mesta, pengar har ju vi stått för också då de är 0-momsare. Har du sett vad polisen konfiskerade i moskeerna för några år sen i andra europeiska länder? Googla.

De går skytteltrafik till Sverige med vapenleveranser, så varför skulle en stridsvagnsmina vara ett problem att få tag i för den som vill..
Citera
Medlem
Namn på 29-åringen?
Citera
2019-06-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nja. Något klappträ tidigare i tråden fick för sig att det var GM med bomben som blev fångad på bild - tänkte mest bara påpeka så inte sådana infantila missförstånd inte upprepas igen. Men ja - det verkar vara specifikt det cykelskjulet där moppepojken står (det vänstra) som varit detonationsplatsen.

Så var det inte. Postaren påpekade med bilden att mopedförvaring troligen var möjlig i cykelskjulet. Läs tråden innan ni postar trams.
Citera
2019-06-07, 22:37
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
När har det funnits heder i den världen? Minns ett bombattentat mot en centralt belägen klubblokal under mc-kriget och alla minns väl pansarskottet mot en fest (där det befann sig kvinnor som man aaaaldrig skadar).
https://youtu.be/ccyu44rsaZo
Det har varit jidder mellan BMC och folk i Linköping länge nu.

Extremt hänsynslöst och korkat dåd dock.

Men de som vistas i en specifik "MC-KLUBB" lokal är med på noterna = fritt fram att attackera och döda.

Men de här är väldigt offentligt, UTAN att ens ta död på "sitt" mål. Det är det som gör det så konstigt, hade de i alla fall dödat målet så hade jag köpt det.

Detta ser så dåligt planerat ut. Det känns som kanske 3 till 5 personer som filurat på detta och inte en klubb med president, vice, medlemmar, prospect, hangarounds och allt vad de nu heter.
Citera
2019-06-07, 22:38
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Namn på 29-åringen?

Någon nämnde honom tidigare. Am*n Nour* Z*d.

(i, i, a)
Citera
2019-06-07, 22:40
Medlem
Citat:
Du förstår väl att babbarna inte har tillgång till stridsvagnsmina?
Verkar som att det är tonvis med importerade handgranater och begagnade ak-47-or på drift i landet, så inte omöjligt att de fick med några stridsvagnsminor i samma leveranser. Dessa är relativt portabla och smäller ganska bra.
Citera
2019-06-07, 22:42
Avslutad
Citat:
När det går billaster från öststater så ja, de kan få tag på det mesta, pengar har ju vi stått för också då de är 0-momsare. Har du sett vad polisen konfiskerade i moskeerna för några år sen i andra europeiska länder? Googla.

De går skytteltrafik till Sverige med vapenleveranser, så varför skulle en stridsvagnsmina vara ett problem att få tag i för den som vill..

Jag är rätt säker på att polisen inte konfiskerade vare sig Archer-pjäser eller stridsvagnsminor i moskeerna iaf. Minns att HA (tror jag det var) hade kommit över ett pansarskott nån gång, men att de misslyckades när de skulle använda det, för att de inte kunde lista ut hur den funkade.

Att de har pistoler, handgranat och en och annan automatkarbin är en sak. Men att ett gäng babianer skulle lyckas med att anskaffa, smuggla in, och operativt sätta in en stridsvagnsmina, samt få den att explodera utan att råka spränga sig själva av misstag eller på annat sätt fucka upp, är ju helt uteslutet ffs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in