2019-06-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag är tämligen övertygad om att det här i den officiella versionen kommer att framstå som ett exempel på högerextremt våld mot invandrare.

Där skiljer vi oss åt. Jag tror inte det är en "attack" ens Kul med teorier.
Citera
2019-06-07, 18:09
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
enligt twitter så är de tydligen inte Bandidos mer

Linköping:
-Ingen koppling till MC gäng Bandidos säger polisen i presskonferens. Det är bara en arbetshypotes.

Jag är 99,9% säker på att Bandidos är här och läser, kan inte någon bara ta på sig det eller avvisa? Jag kan PM:a ut i tråden anonymt

Jag representerar o kan säga att det inte har med Bandidos att göra
Citera
2019-06-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Nu blev det lite svårt för dig.

Bombdådet i Linköping är en avvikande händelse.
Bombdåd är avvikande händelser i Linköping. Liksom de var i Malmö, för fem år sedan.
Citera
2019-06-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Stolpen med lämna företräde-skylt och papperskorg, saknas på uppladdade foton. Så ja, bomben lär med stor sannolikhet varit placerad i papperskorgen.

https://i.imgur.com/eGie9q5.jpg

Fast vittnen har ju sagt att kratern är under det f.d. cykelskjulet.
Citera
2019-06-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Där skiljer vi oss åt. Jag tror inte det är en "attack" ens Kul med teorier.
Så ett bombdåd är ingen attack? Vad krävs för en attack? Missiler?
Citera
2019-06-07, 18:11
Medlem
Kan med 1(00)% säkerhet intyga att bandidos inte är inblandade i detta på något sätt!
Citera
2019-06-07, 18:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Kan någon förklara för mig hur detta inte kan klassas som ett terrorbrott? Det är ett urskiljningslöst sprängdåd med tiotals skadade civila. Vad sysslar SÄPO med? I ett riktigt land är det livstids fängelse på sånt här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Titta en gång till på kartan. Dessutom så kommer tryckvågen att dämpas (interferens) om den kommer in på hamngatan då den kommer "studsa" på husfasaderna och komma i motfas. Jag har mycket svårt att föreställa mig hur trafikskolan kan bli en av de värst drabbade fastigheterna.
Dra en rät linje från yttersta delen av skjulet fram till hörnan av huset som ligger vid hörnet på hamngatan och Ädelgatan. Du inser snabbt att linjen träffar sagda fastighet långt innan trafikskolan.

Tryckvågor svänger inte runt en hörna utan "studsar", dvs förtätningen av luftvågen studsar mot väggen (enkel våglära) mot en hörna vilket innebär att den via interferens släcker tryckvågen närmast hörnan innan den träffar sagda fastighet. Tryckvågen mot trafikskolan borde rimligtvis vara mindre kraftig än mot de tidigare delarna av hamngatan.

Jag hamnade efter i tråden och orkar inte läsa ikapp, men jag skrev om det här tidigt i tråden. Tror ni att det är två smällar, eller hur kan trafikskollan se så utblåst ut. I mina ögon ser rutorna ut att ha krossats från insidan, men kan ha fel.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Från den förstörelse jag sett från bilder på husfasaden, måtte sprängladdningen motsvarat långt över 1 kg TNT.
Ett kilo TNT är en JÄVLA smäll. Betänk att en handgranat har 150 gram(!), och det blir en sjuk tryckvåg och knall av en sådan.
Tänk 20 bangers samtidigt.

Är själv ingen expert på explosiva matrial, men 10kg borde ge en stor påverkan på ett hus.
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Stolpen med lämna företräde-skylt och papperskorg, saknas på uppladdade foton. Så ja, bomben lär med stor sannolikhet varit placerad i papperskorgen.

https://i.imgur.com/eGie9q5.jpg
Ja, eller bredvid.
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag är en sann djurvän, jag hatar inte människor och äter fläsk, har hund på 10 år och lever relativt bra!
Jag är inte feminist, jag hatar varken kvinnor eller män.
Ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Fast vittnen har ju sagt att kratern är under det f.d. cykelskjulet.

Jasså? Källa på det? Har försökt hitta själv men inte lyckats, varit intressant om så är fallet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trelleborg70
Kan med 1(00)% säkerhet intyga att bandidos inte är inblandade i detta på något sätt!

Hur vet du det? Har du pratat med presidenten själv som förnekar det?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Kan intyga

Hoppas inte ni trollar men "spännande" utveckling det blir nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in