Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-06-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
Han var där

Snälla du, berätta mer 😢
Citera
2019-06-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Vad var orsaken till att han mådde så dåligt? det måste funits en anledfning. det är det jag undrar, är det tjejen han slog upp med (Tere*a)? jasså dom tog bort det...

Tror han ville döda avicii för att bara få vara Tim och tror inte han såg någon annan ut ur att vara avicii än självmord.
Läs den här artikeln annars http://depressiondissected.com/2018/05/20/did-ayahuasca-experiment-cost-swedish-dj-avicii-his-life-the-dangers-of-the-hallucinogenic-that-ment al-health-suffers-must-be-warned-of/

Enligt intervjun med malou hade han panikattacker och utmattningsdepression. Finns säkert fler faktorer. Men tror det var pressen av varumärket avicii och många ormar runt honom som ledde till suicid.
Senast redigerad av Abbaslutfisk 2019-06-06 kl. 21:43.
Citera
2019-06-06, 21:42
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambitchous
Nu kände inte jag honom personligen och kan därför inte riktigt svara på det - men, bara för att han slutade turnera så betyder inte det att hans mentala hälsa och psyke plötsligt blev prima bra och nada problemas. Han tampades ju med mycket ångest, extrem stress, morfinberoende, utbrändhet, och att leva emot sin egen natur i flera år. Han var en introvert men han levde som en extrovert i form av det populära varumärket "Avicii". Det satte ju såklart spår i hans redan sköra psyke. Det är ju redan känt att kreativa konstnärssjälar kämpar mycket med sina egna tankar och känslor - därav kreativiteten. Ingen aning om den där tjejen T och hurvida dom var tillsammans eller ej när han dog. Jag följer däremot en dansk DJ på Instagram och såg för nån vecka sen att han är tillsammans med henne nu...
Det jag vet är att hans familij gillade inte henne. Sen verkar hon helt galen
Citera
2019-06-06, 21:46
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Tror han ville döda avicii för att bara få vara Tim och tror inte han såg någon annan ut ur att vara avicii än självmord.
Läs den här artikeln annars http://depressiondissected.com/2018/05/20/did-ayahuasca-experiment-cost-swedish-dj-avicii-his-life-the-dangers-of-the-hallucinogenic-that-ment al-health-suffers-must-be-warned-of/

Enligt intervjun med malou hade han panikattacker och utmattningsdepression. Finns säkert fler faktorer. Men tror det var pressen av varumärket avicii och många ormar runt honom som ledde till suicid.
Det kan stämma faktiskt, i och med att han skulle börja göra shower igjen i Tyskland detta eller förra året...han blev pressad till att göra något han egentligen inte ville.
Citera
2019-06-06, 21:49
Medlem
Citat:
Det jag vet är att hans familij gillade inte henne. Sen verkar hon helt galen

Hur vet du att dom inte gjorde det?
Citera
2019-06-06, 22:09
Medlem
Citat:
Histroien hänger inte ihop alls, så du menar att Anton var där när det hände, eller menar du att det var han som satte seg på flyget til Oman och anlände några timmar för sent dagen Tim dog? Citerade fel innlägg

Jag tolkade det som goaldigger menade att den andre brodern var där.. Inte Anton.. eller? Jag kan också vara präglad av vad som framkommit i tråden tidigare..
Citera
2019-06-06, 22:10
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Så du tror inte hon påverkades det minsta av Tims död, bara för att de inte var ett par när det hände?!
Jag tycker inte det är det minsta osmakligt att man dejtar en ytlig bekant till sitt ex, nej. Jag tycker det är härligt att hon får känna kärlek igen, om det är det hon gör. Tyvärr har hon fortfarande hela världens ”Avicii-ögon” på sig och får utstå diverse vidriga påhopp.

Skillnaden är ju dock att det inte enbart är ett ex utan ett ex som inte är vid livet.
Jag håller med att hon ska få gå vidare i sitt liv och träffa någon ny. Dock borde man ha tillräcklig med fingerkänslighet att förstå att det inte är lämpligt att på instagram blotta rakt ut angående ny kärlek, åtmisntone inte på det gjorda sättet. Hon borde visa mer aktning och respekt.
Citera
2019-06-06, 22:32
Medlem
Citat:
Nu var det ju Tims avsikt att släppa ett NYTT album med sina NYA låtar. Det kan dom ju inte helt och hållet gå emot. Men det dom däremot skulle kunna ha gjort är att på något sätt inkludera vissa låtar såsom Lord, Faster than Light, Our Love, How Many Lovers, Forever Yours (Avicii Remix). Eftersom att oavsett hur mycket dom än försökte "nå Tims vision" så kunde det ändå aldrig bli det albumet som Tim skulle göra. Ingen förutom han själv kan göra det albumet och vem vet hur många förändringar han hade gjort. Därför kunde man ha tagit med 2016-låtarna och typ gjort det som en evolution från dom låtarna till hans nya låtar och hur han förändrades som musiker från att han precis slutade turnera till när han hade slutat turnera. Eller något. Fan vet jag.

Jo, har allt tänkt så också. Dock är jag ytterst tveksam om ''Peace of Mind'' verkligen är 80-90% Tim. Låter som det är 110% Vargas och Lagola. Inget fan.

Excuse Me Mr Sir har lite mer Avicii i sig, gillar den skarpt, men låter också som en hel del V&L-låt här också..
Citera
2019-06-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckendo83
Snälla du, berätta mer 😢
Ja snälla berätta, jag förstår ingenting! Han verkade må så mycket bättre. På något sätt vill man veta orsaken för att man skall få ett sammanhang!
Citera
2019-06-06, 23:52
Medlem
Citat:
Jag kan ju bara utgå från mig själv, men om min vän skulle försöka ta sitt liv så skulle jag vara i panik-mode och ta in människan på psyk, akuten, sjukhus, whatever. Jag skulle inte bry mig ett skit om personen säger "jag ska inte göra om det" eller något liknande. Nej, ett självmordsförsök (precis som prat om självmordstankar) ska man ta på ALLVAR. För i helvete. Därför har jag så svårt att förstå det. Men självklart kan det mycket väl ha varit så det gick till, jag var inte där och vet därför ingenting alls.

Det är nog det alla tänker, men i praktiken fungerar det inte riktigt så. Vill en person inte in på psyket är det inte bara för dig som vän att lägga in personen liksom. För att någon ska läggas in för tvångsvård krävs rätt mycket, vill personen inte träffa en läkare som kan göra en bedömning kan man inte göra så mycket tyvärr.
Citera
2019-06-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Konstigt, men det är mycket som är märkligt med Tims bortgång. Det som jag inte kan släppa är faktumet att ingen såg det komma, att han hade pratat om planer efter Oman, att han var lycklig och i harmoni för första gången på länge, han skulle släppa ny musik osv. Även att han fram till den 20e april varit i kontakt med universal, Carl Falk etc angående planer. Jag kanske inte förstår mig på psykisk ohälsa men varför göra så om man vet att man ska avsluta sitt liv?

Många som bestämmer sig för att begå självmord hamnar i en sorts ”eufori” där allting känns så himla bra, och man blir taggad på allt och orkar t.om planera framför sitt tänkta tillfälle eftersom att de flesta tankar som driver en till det beslutet försvinner så får man tillbaka lite gnista när man ser slutet på sin smärta och sina problem... Säger inte att så var fallet med Tim, han kanske fick någon typ av backfire på någon/några av sina mediciner vem vet... hopps iaf att vi får lite klarhet i detta en vacker dag...

Ang det som många skriver om Heaven, som jag har förstått det har Tim gjort hela denna låt och valt ut just denna version bland många. Alls vår hårt arbetande Falk har inte varit o petat i denna.

Sagt set förut och säger det igen, tror inte CF ”förstört” så mycket som folk påstår... 80-90% av låtarna var ju klara... Jag står fast vid att jag tror Tim ville byta lite stil (märks tydligt på hans förra EP) självklart hade albumet låtit mer annorlunda om han färdigställt sista 20 % med mastering osv själv... men tror absolut att dom landat riktigt nära hans vision.

Jag tror många som kommenterar att det inte låter som ”Avicii” syftar på hand gaml stil. Att man inte känner av Tim håller jag inte med om! Hans musikalitet låg aldrig i de energiska droppen utan i melodierna... Tycker alla melodislingorna på ”Tim” albumet är dom bästa han tänkt ut hittills! Albumet är kanon enligt mig! Och texten till ”hold the line” tror jag verkligen symboliserar Tims kamp.

Fint gjort! Tack familjen och vänner! Strongt av Carl Falk att knega klart detta album! Enda jag saknade på albumet var en låt/melodi som var läkt på yt ett tag under titeln ”city of Angels” UNDERBAR melodi! Hoppas vi får höra denna i ett senare skede! (Samma med Tims version av Stepping Stone) tror dessa båda va planerade till hans 3:e EP... hopps innerligt att dom sista 4 av dom omtalade 16 låtarna släpps som ett tredje album och att någon av dessa 2 finns med!

Ser också fram emot en eventuell release av Lord, Faster than light osv! Men misstänker att Tim inte ville släppa dessa utan fokusera mer på sin nya ”avslappnade” stil
Citera
2019-06-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasisterarligister
Det är nog det alla tänker, men i praktiken fungerar det inte riktigt så. Vill en person inte in på psyket är det inte bara för dig som vän att lägga in personen liksom. För att någon ska läggas in för tvångsvård krävs rätt mycket, vill personen inte träffa en läkare som kan göra en bedömning kan man inte göra så mycket tyvärr.

Jag förstår, men ändå - in på akuten! Eller lås in på rummet så länge! Desperation här... Om goaldigger kunde vara så vänlig att inte bara säga A utan B också, så att man kunde få en liten förståelse för hur en person som försökt ta sitt liv 1 gång redan (?) och sedan kommer brorsan ner medan personen lever (?) och därmed har flera människor i sin närhet men ändå lyckas ta sitt liv dagen efter på en farm som tillhör en släkting till landets sultan... Ja. Det kanske var "så enkelt". Helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in