Citat:
Ursprungligen postat av
marcus20
Konstigt, men det är mycket som är märkligt med Tims bortgång. Det som jag inte kan släppa är faktumet att ingen såg det komma, att han hade pratat om planer efter Oman, att han var lycklig och i harmoni för första gången på länge, han skulle släppa ny musik osv. Även att han fram till den 20e april varit i kontakt med universal, Carl Falk etc angående planer. Jag kanske inte förstår mig på psykisk ohälsa men varför göra så om man vet att man ska avsluta sitt liv?
Många som bestämmer sig för att begå självmord hamnar i en sorts ”eufori” där allting känns så himla bra, och man blir taggad på allt och orkar t.om planera framför sitt tänkta tillfälle eftersom att de flesta tankar som driver en till det beslutet försvinner så får man tillbaka lite gnista när man ser slutet på sin smärta och sina problem... Säger inte att så var fallet med Tim, han kanske fick någon typ av backfire på någon/några av sina mediciner vem vet... hopps iaf att vi får lite klarhet i detta en vacker dag...
Ang det som många skriver om Heaven, som jag har förstått det har Tim gjort hela denna låt och valt ut just denna version bland många. Alls vår hårt arbetande Falk har inte varit o petat i denna.
Sagt set förut och säger det igen, tror inte CF ”förstört” så mycket som folk påstår... 80-90% av låtarna var ju klara... Jag står fast vid att jag tror Tim ville byta lite stil (märks tydligt på hans förra EP) självklart hade albumet låtit mer annorlunda om han färdigställt sista 20 % med mastering osv själv... men tror absolut att dom landat riktigt nära hans vision.
Jag tror många som kommenterar att det inte låter som ”Avicii” syftar på hand gaml stil. Att man inte känner av Tim håller jag inte med om! Hans musikalitet låg aldrig i de energiska droppen utan i melodierna... Tycker alla melodislingorna på ”Tim” albumet är dom bästa han tänkt ut hittills! Albumet är kanon enligt mig! Och texten till ”hold the line” tror jag verkligen symboliserar Tims kamp.
Fint gjort! Tack familjen och vänner! Strongt av Carl Falk att knega klart detta album! Enda jag saknade på albumet var en låt/melodi som var läkt på yt ett tag under titeln ”city of Angels” UNDERBAR melodi! Hoppas vi får höra denna i ett senare skede! (Samma med Tims version av Stepping Stone) tror dessa båda va planerade till hans 3:e EP... hopps innerligt att dom sista 4 av dom omtalade 16 låtarna släpps som ett tredje album och att någon av dessa 2 finns med!
Ser också fram emot en eventuell release av Lord, Faster than light osv! Men misstänker att Tim inte ville släppa dessa utan fokusera mer på sin nya ”avslappnade” stil