2019-05-25, 15:12
Medlem
DarkOceans avatar
Varför ska man inte äta antidepressiv medicin när man tar svamp? Vad händer är det farligt eller påverkar det bara effekten? Och gäller det all depressiva medicin?
Citera
2019-05-25, 15:20
Medlem
Horleifs avatar
Går du på antidepressiva ska du ge fan i svamp. Mår man dåligt i psyket är det lättare att snea på svamp
Citera
2019-05-25, 15:53
Medlem
Man ska helst inte blanda svamp med någon medicin, men när jag gick på SSRI så va det mest att man inte fick någon effekt.
Citera
2019-05-25, 18:10
Medlem
Presentpappers avatar
Du kommer sannolikt inte få särskilt mycket OEVs om du tar svamp samtidigt som du har Mirtazapin i kroppen.
Citera
2019-06-04, 21:04
Medlem
psypsy21s avatar
Från MIN erfarenhet så går det bra att blanda Mirtazapin med det mesta. För mig så slog den ut LSD helt, så möjligtvis så kommer den göra lika på svamp. Gör din egna research om blandningen, och bedöm själv. Sedan är det viktigt att set and setting är bra, och om du tar antidepressiva så kanske det inte är så bra ändå.

Lycka till.
Citera
2019-06-05, 19:21
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psypsy21
Från MIN erfarenhet så går det bra att blanda Mirtazapin med det mesta. För mig så slog den ut LSD helt, så möjligtvis så kommer den göra lika på svamp. Gör din egna research om blandningen, och bedöm själv. Sedan är det viktigt att set and setting är bra, och om du tar antidepressiva så kanske det inte är så bra ändå.

Lycka till.

Jag fick det mot stress inte depression, tydligen ska det hjälpa för det med
Citera
2019-06-05, 21:24
Medlem
psypsy21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Jag fick det mot stress inte depression, tydligen ska det hjälpa för det med
Jo men visst, det fungerar mycket bra för det. Jag tror inte det är någon fara, i värsta fall så trippar du inte alls då medicinen slår ut det.
Citera
2019-06-06, 11:41
Det går på att trippa samtidigt som du äter antidepressiva så länge du inte står på en jättehög dos. Då finns det en minimal risk för serotonergt syndrom. Vilket är livsfarligt och kan leda till en plågsam död. Annars är det som sagt mest effekten som uteblir när man tar SSRI/SNRI preparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in