2019-07-20, 16:34
Medlem
Är mer bekymrad över Transgendergrejen än kosthållningen! Det verkar vara på modet bland unga tjejer som mår dåligt att vilja byta kön. På 90-talet skar de sig, men nu ska hela kroppen transformeras istället. Vanvett och jag hoppas en operation är otänkbar. Man kan inte låta ett barn som växer upp så instabilt byta kön, i synnerhet inte när det också KAN vara pga att mamman jagar följare på YT för att dryga ut kassan!
Citera
2019-07-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Det var väl bra att det länkades så att vi alla kan ta del av det sjuka? Helt otroligt att man kan utnyttja sitt barn på det sättet.

För det första så är Jewels antagligen ganska desperat, och beredd att gå väldigt långt för att se till så deras boendesituation blir stabilare än vad den är idag. Det går alltid att diskutera om det är moraliskt rätt eller fel att använda barnet med bild och annat i annonsen, det går också att diskutera om det är ett verkligt alternativ överhuvudtaget, och genom det värt att lägga ner tid på. Men som sagt, jag tror dessa två desperat drar i trådar just nu för att slippa trampa vatten och istället får börja må bra. För det andra, sjukt och sjukt, det får nog ställas mot hur desperat läget är, med tanke på att Jewels var på väg ut på gatan för mindre än några månader sedan, så är läget antagligen ganska desperat där hemma.
Citera
2019-07-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan vara märkligt, eller så tycker han bara synd om henne, utan baktankar. Men hon ligger i riskzonen att utnyttjas, förr eller senare. Skumma typer föredrar barn som har det svårt hemma.

Familjen skulle behöva boendestöd. Hjälp med städ och struktur i vardagen. En extra vuxen som håller lite koll på Izzys utveckling.

Eller så har han det själv svårt, och ville ha stöd av Issy, finns inget som säger att denna snubbe har ett bättre liv än Issy. Om det är han jag tror det vara, så är jag nästan säker på att han inte har en bättre tillvaro än Issy, så det är snarare Issy som tycker synd om 28åringen.

Familjens behov slutar inte vid boendestöd om jag ska vara ärlig. Boendestöd med besök minst en gång per dag. God man eller snarare förvaltare för Jewels, kontaktperson åt båda, så att Issy kommer ut, och Jewels får en vuxen att umgås med. Kanske även något avlastningsboende eller familj för Issy, så hon kommer iväg någon gång i månaden och tvingas göra saker. Helt enkelt avlossa hela batteriet på familjen, aldrig tycker jag behovet varit så tydligt av kommunal LSS som här.
Citera
2019-07-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Om dom skulle få ihop pengarna till att köpa ett hus så skulle hon fortfarande vara hos kronofogden och dom tar väll varje krona även om det är en fond.

Och även om hon skulle betala hela sin skuld hos kronofogden så har hon fortfarande en prick och inte kan ta ett lån på 5 år och hyra första kontrakt.

Det ända alternstiv dom har är att jewels tjatar på socialtjänsten varje dag tills dom får en billigare lägenheten eller ringer försäkring kassan angående botillägget morfar kan väll ock så söka botillägg

Men istället väljer hon skylla på sina diagnoser och att hon inte orkar för hon tar hand om sin familj. Men om hon inte ringer och tjatar och folk i samhället slutar bryr sej så har hon ingen familj att ta hand om då hon åker på gatan

Men hon lägger den tiden på att spela sso eller fortnite och hoppas att det kommer swish donationer och att dom får 20 tusen views som hon själv sagt i en video gör att dom ska kunna klara sej så tjänar dom minst 2000 kr varje månad på yt. Och på en familj på 3 är det ganska lite, Om hon inte har ätstörningar vilket är 100% nästan att hon har.

Lägger all sin tid för att svara på kommentarer på Flashback istället för att ringa maila socialen om nytt boende men ändå kan hon klaga på dom.
Det är väll klart att dom inte skyndar sej om man inte ringer ofta till dom då tror dom inte att det är akut.

Om dom bokade ett möte med alla tre och dom fick berätta hur dom kände och hur issy känner sej kanske dom skyndar på sej.

Vad ska de flera telefonsamtalen till socialtjänsten syfta till menar du?? Någon bostad kommer inte komma därifrån, genom att det inte är lag på det, och därför försöker socialtjänsterna slippa det. Spelar mindre roll om man ringer 15 ggr eller om man ringer en gång. Ska den kontakten ge något, behöver det vara någon annan än Jewels som tar den, då hon antagligen har extremt svårt för såna kontakter. När det gäller bostadstillägg eller bostadsbidrag, lite oklart där vilket av dem är som krånglar, så är det inte FK som jävlas, det är hyresvärden som hyr ut lägenheten utan tillstånd. Han vill alltså försöka mörka detta så mycket som möjligt. Lär väl räkna med en svart inkomst, har väl antagligen halva hyran mot vad han tar ut av familjen.

Att hon klagar på soc kan jag förstå, sådant jäkla svart hål i jämförelse med vad som kommer ut, i fråga om skattepengar finns inte förutom socialtjänsterna i kommunerna, och att ett land med ett av världens högsta skattetryck inte klarar av garantera invånare tak över huvudet är ganska illa.

Sedan, Jewels har inga problem med att tjata, det har vi sett genom historien, men detta är inte en fråga om att tjata, det är snarare en fråga om att jobba smart snarare än hårt. Tyvärr är det nog en förmåga som Jewels har problem med, och borde därför få hjälp.

Vad eventuell ätstörning har med inkomsten och boendefrågan att göra har jag ingen aning om, måste vara en av de mest oreleventa bisatserna jag sett hittills i tråden. Enligt uppgift av Jewels i videona har ju soc full koll på hur de känner, men ser inte riktigt att det har någon relevans, soc arbetar efter SOL, och den förändras inte utefter hur brukarna känner sig eller inte.

Förresten, en betalningsanmärkning sitter väl bara i tre år tror jag, efter att skulden är betald, länge sedan jag höll på med det där, men då var det tre år.
Citera
2019-07-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Morsan är rejält efterbliven, ja. Men det får du inte säga utan att aspie gänget i tråden kommer och ursäktar allt med autism

Efterbliven är hon med stor sannolikhet inte, det borde ha upptäckts under utredningarna i så fall, och då hon inte sagt något om saken så misstänker jag inte att det kommit fram. Men hon har en neuropsykiatriskt funktionsnedsättning, vid namn Autism, ja. För övrigt undrar jag om diagnosen efterbliven finns kvar idag, tror man slutat använda den, men det är jag osäker på.
Citera
2019-07-20, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Efterbliven är hon med stor sannolikhet inte, det borde ha upptäckts under utredningarna i så fall, och då hon inte sagt något om saken så misstänker jag inte att det kommit fram. Men hon har en neuropsykiatriskt funktionsnedsättning, vid namn Autism, ja. För övrigt undrar jag om diagnosen efterbliven finns kvar idag, tror man slutat använda den, men det är jag osäker på.

Man annder inte ordet neger heller men många gör det.
Du har asperger vilket också kan ses som lätt utvecklingsstörning.
Citera
2019-07-20, 18:26
Medlem
Tycker det är rätt udda att de aldrig tex går till någon badstrand eller kortare utflykt, det kostar inget.
Citera
2019-07-20, 18:44
Medlem
Vad jag menar med detta är att även rask har en tråd om säg själv här men han låtsas inte vara någon annan han svarar som sej själv det ger honom mer kredd om du frågar mej.

Men att låtsas vara någon annan och försvara varje inlägg som skrivs i tråden det är udda enligt mej vem skulle göra så jo en psykopat.
Citera
2019-07-20, 19:26
Medlem
Av vilken anledning flyttade de från norr?
Det är ju en jävligt simpel lösning för dem. I Norr- och Västerbotten finns mängder av hus som står öde. Eftersom de varken vill jobba eller ha ett socialt liv bör de kunna placera sig ute på vischan, vilket också skulle lösa problemet med "dålig luft". Win-win-win.
Citera
2019-07-20, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124
Av vilken anledning flyttade de från norr?
Det är ju en jävligt simpel lösning för dem. I Norr- och Västerbotten finns mängder av hus som står öde. Eftersom de varken vill jobba eller ha ett socialt liv bör de kunna placera sig ute på vischan, vilket också skulle lösa problemet med "dålig luft". Win-win-win.

Dåliga skolor för folk med diagnoser. Inskränkta gamlingar och epa-körare.
Citera
2019-07-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Dåliga skolor för folk med diagnoser. Inskränkta gamlingar och epa-körare.
Det är ett ganska stort område jag talar om, jag själv har inte sett en EPA på flera år.
Issy går ju för fan inte ens i skolan, finns det dessutom diagnos på papper har de samma rättigheter var de än bor.
De flyttar runt runt för att Jewels tror att bara de hittar rätt ställe att bo på så löser sig allt. Det gör det inte, det finns inte en enda stad eller ett enda boende som löser problemen åt en.
Citera
2019-07-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Tycker det är rätt udda att de aldrig tex går till någon badstrand eller kortare utflykt, det kostar inget.

Jewels har sagt att hon knappt går ut pga att hon inte vågar/vill/känner sig ha ork till att träffa folk. Hon har ju också berättat om att hon blivit jagad av två män eller liknande i en live. Issy gör väl det bästa av läget och går ut på promenader. Men sanningen är nog att de känner sig för dåliga i psyket för det. Det ironiska är, att de antagligen hade kunnat må bättre av att tvinga sig till att göra saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in