Citat:
Ursprungligen postat av
Dontholdyourbreath
Om dom skulle få ihop pengarna till att köpa ett hus så skulle hon fortfarande vara hos kronofogden och dom tar väll varje krona även om det är en fond.
Och även om hon skulle betala hela sin skuld hos kronofogden så har hon fortfarande en prick och inte kan ta ett lån på 5 år och hyra första kontrakt.
Det ända alternstiv dom har är att jewels tjatar på socialtjänsten varje dag tills dom får en billigare lägenheten eller ringer försäkring kassan angående botillägget morfar kan väll ock så söka botillägg
Men istället väljer hon skylla på sina diagnoser och att hon inte orkar för hon tar hand om sin familj. Men om hon inte ringer och tjatar och folk i samhället slutar bryr sej så har hon ingen familj att ta hand om då hon åker på gatan
Men hon lägger den tiden på att spela sso eller fortnite och hoppas att det kommer swish donationer och att dom får 20 tusen views som hon själv sagt i en video gör att dom ska kunna klara sej så tjänar dom minst 2000 kr varje månad på yt. Och på en familj på 3 är det ganska lite, Om hon inte har ätstörningar vilket är 100% nästan att hon har.
Lägger all sin tid för att svara på kommentarer på Flashback istället för att ringa maila socialen om nytt boende men ändå kan hon klaga på dom.
Det är väll klart att dom inte skyndar sej om man inte ringer ofta till dom då tror dom inte att det är akut.
Om dom bokade ett möte med alla tre och dom fick berätta hur dom kände och hur issy känner sej kanske dom skyndar på sej.
Vad ska de flera telefonsamtalen till socialtjänsten syfta till menar du?? Någon bostad kommer inte komma därifrån, genom att det inte är lag på det, och därför försöker socialtjänsterna slippa det. Spelar mindre roll om man ringer 15 ggr eller om man ringer en gång. Ska den kontakten ge något, behöver det vara någon annan än Jewels som tar den, då hon antagligen har extremt svårt för såna kontakter. När det gäller bostadstillägg eller bostadsbidrag, lite oklart där vilket av dem är som krånglar, så är det inte FK som jävlas, det är hyresvärden som hyr ut lägenheten utan tillstånd. Han vill alltså försöka mörka detta så mycket som möjligt. Lär väl räkna med en svart inkomst, har väl antagligen halva hyran mot vad han tar ut av familjen.
Att hon klagar på soc kan jag förstå, sådant jäkla svart hål i jämförelse med vad som kommer ut, i fråga om skattepengar finns inte förutom socialtjänsterna i kommunerna, och att ett land med ett av världens högsta skattetryck inte klarar av garantera invånare tak över huvudet är ganska illa.
Sedan, Jewels har inga problem med att tjata, det har vi sett genom historien, men detta är inte en fråga om att tjata, det är snarare en fråga om att jobba smart snarare än hårt. Tyvärr är det nog en förmåga som Jewels har problem med, och borde därför få hjälp.
Vad eventuell ätstörning har med inkomsten och boendefrågan att göra har jag ingen aning om, måste vara en av de mest oreleventa bisatserna jag sett hittills i tråden. Enligt uppgift av Jewels i videona har ju soc full koll på hur de känner, men ser inte riktigt att det har någon relevans, soc arbetar efter SOL, och den förändras inte utefter hur brukarna känner sig eller inte.
Förresten, en betalningsanmärkning sitter väl bara i tre år tror jag, efter att skulden är betald, länge sedan jag höll på med det där, men då var det tre år.