Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Om det nu stämmer att hon har lämnat över någon form av bevisning till
en vän, så kan man väl anta att det ligger hos polisen nu.
Tyvärr så får man då också anta att det inte har bidragit till utredningen på
något betydande vis, dystert.
Det är bra att vi har ett rättssystem som kräver bevis och/eller en indiekedja för ett åtal och en fällande dom.
Det är ändå inte alltid lätt, svart eller vitt att veta om det är rätt gm som fälls/går fri. Därför har vi den inställningen inskrivet i våra lagar som ska oss från att fälla en oskyldig, "hellre fria än fälla".
Och självklart är en misstänkt våldshistorik, tecken och vittnen som bekräftat till att det förekommit otrevliga saker före mordet en del i varför man kommit att misstänka denna mgm.
Men det är inget bevis på att det är just han.
- Det räcker inte med att han skrivit det sista meddelandet.
- Det räcker inte heller med att han önskat ses.
- Det räcker inte ens med att någon sett honom ute i området vid tidpunkten för mordet.
Man måste kunna knyta ihop honom på plats med LW bakom planket.
Inte sannolikt, men det skulle kunna hända:
Mgm skriver det sista sms:et till LW på kvällen.
Han vill ses. Hon vill inte.
Han går ändå ner till hennes dörr.
Hon öppnar, blir förbannad.
Ber honom gå, annars ringer hon polisen.
Han går.
Hon går en bit efter för att kolla att han verkligen går hemåt. Han försvinner ut sikte.
Hon vänder för att gå hemåt.
Då kommer en granne som sett henne genom fönstret...
Han har alltid haft ett öga till LW...
Och hur iall sin dar han undvek att avsätta det mista lilla DNA:t, det är en gåta.
Därför tror jag inte på det. Om han inte hade inköpt vit skyddsdräkt gömd i en garderob för just ett sådant tillfälle.
Nej, det är därför jag inte tror på detta.
Men man måste
bevisa att det inte är någon annan som kan ha haft tillfället till att mörda LW.
Något jag undrar är hur länge kontakt DNA kan finnas kvar på kläder mm?
Tillägg:
Tänkte på det som Osamaj skrev:
[...]"
Det finns DNA spår så det räcker och blir över efter SD men problemet är att binda dessa spår till mordet då han menar att de haft en relation nära inpå."[...]
https://www.flashback.org/p66844668#p66844668