2019-06-04, 18:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är lite svårt att hänga med i era resonemang. Menar ni alltså att det kan vara så illa att ingenting av det här stämmer?

Att försöka undergräva ÅKs utredning genom att insinuera att hennes indiciekedja enbart bygger på det som kommit fram i Metros artikel strax efter försvinnandet där reportern av okänd källa (granne?) fått info om att det varit ett svartsjukedrama, Expressens info om flykten från Sverige och de blodiga kläderna, (också okänd källa,grannar som spekulerat?, alternativt kanske källa från polisen?) som enbart AB skrivit om är ju lönlöst.

Efter dessa artiklar har tusentals arbetstimmar arbetat sig igenom förhör, mobilanalyser, mastuppkopplingar, material som analyserats på NFC och utredningen pågår ännu. Skulle allt detta koka ner till de första ryktet om svartsjukedrama, flykt och blodiga kläder. Inget mer?

Det är ganska tröttsamt att du ständigt återkommer till det här.

Du vet lika lite som någon annan om vad ÅK har. Det kan absolut finnas saker som vi fått läsa om som stämmer, men allt är inte användbart i en indiciekedja. Det enda vi vet är att det ännu inte gått till åtal.

En indiekedja behöver visa att det är den åtalade som är den enda möjliga gm. Du måste kunna sätta honom på plats med LW bakom planket vid mordtillfället.

Det är ingen lätt grej utan bindande bevis eller vittnen som kan peka ut honom mitt i ett bostadsområde.
Citera
2019-06-04, 19:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
a) ... vinna SD och få HD att ge upp.

b) ... SD sagt till henne att han och hans fru HD hade en öppen relation och att HD följdaktligen inte brydde sig nämnvärt, utan snarare var glad om SD fann sex/sällskap på annat håll. Detta uppslag är helt baserat helt på en föreslagen möjlighet från kontot Snor-Johan som tidigt i tråden nämnde öppen relation som teoretisk möjlighet vid en diskussion om ifall HD hade motiv som försmådd, svartsjuk fru eller ej. Sedan har det funnits användare i tråden påstått att HD sagt på sitt arbete att hon varit glad över att hennes man hade sex med andra så hon själv slapp. Detta är ej bekräftat.

c) ... hon hade dåligt samvete, hade brutit med SD efter att ha slutat att tro på hans löften om en gemensam framtid (spekulation!) och ville få HD att fatta vilken tölp SD var. Kanske varit mot dem båda hela tiden?

d) ... LW var rädd för SD som inte lät henne gå vidare, filmade henne utanför hennes fönster, hade gnuggat knogarna mot henn... och i ett desperat försök att bli av med honom försökte vädja till hans fd fru om hjälp att få honom att besinna sig.

e) ... LW hade upplevt en farlig, våldsam sida av SD och när skimret fallit om honom insåg att HD kanske hade det ännu värre, varpå hon efter detta uppvaknande försökte förmå även HD att bryta sig loss från SD.

f) ... LW visste något ofördelaktigt om SD som hon ansåg HD borde få veta. I tråden har det givits förslag på att SD t ex skulle kunnat haft ytterligare otrohetsaffärer.

Samtliga uppslag här är bara spekulationer som kommit fram i tråden. Dvs ej bekräftade på något vis.

Jag tror att alternativ d) är det mest troliga...
Citera
2019-06-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror du verkligen att det är ett av ÅK argument?
Ja då är verkligen indiciekedjan inte mycket att hänga i julgranen.

Tja, jag vet ju inte det, men jag vet att TR inte va allt för imponerade av
ÅKs häktningsframställan.
Citera
2019-06-04, 19:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tja, jag vet ju inte det, men jag vet att TR inte va allt för imponerade av
ÅKs häktningsframställan.

Jag är säker på att i den fanns varken sms:en med sexuella inviter eller avsugningar .
Citera
2019-06-04, 20:17
Medlem
Citat:
Jag är säker på att i den fanns varken sms:en med sexuella inviter eller avsugningar .

Men det kanske fanns med i omhäktningsframställan; åkl lär väl då ha dukat bordet med en meny av allt graverande hon kunnat koka ihop?
Citera
2019-06-04, 20:23
Medlem
Citat:

Nä, det fanns nog inte med, å även om så vore så hade det
sannolikt gjort noll skillnad
Citera
2019-06-04, 21:40
Medlem
[quote=Philomena|67765733]
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Tidigare i tråden har vi diskuterat detta en hel del men aldrig fått några svar utan det har stannat vid spekulationer. Man skulle kunna spekulera om det eventuella (ej bekräftade?) samtalet mellan LW och SD som att LW ville berätta för HD för att...:

a) ... vinna SD och få HD att ge upp.

b) ... SD sagt till henne att han och hans fru HD hade en öppen relation och att HD följdaktligen inte brydde sig nämnvärt, utan snarare var glad om SD fann sex/sällskap på annat håll. Detta uppslag är helt baserat helt på en föreslagen möjlighet från kontot Snor-Johan som tidigt i tråden nämnde öppen relation som teoretisk möjlighet vid en diskussion om ifall HD hade motiv som försmådd, svartsjuk fru eller ej. Sedan har det funnits användare i tråden påstått att HD sagt på sitt arbete att hon varit glad över att hennes man hade sex med andra så hon själv slapp. Detta är ej bekräftat.

c) ... hon hade dåligt samvete, hade brutit med SD efter att ha slutat att tro på hans löften om en gemensam framtid (spekulation!) och ville få HD att fatta vilken tölp SD var. Kanske varit mot dem båda hela tiden?

d) ... LW var rädd för SD som inte lät henne gå vidare, filmade henne utanför hennes fönster, hade gnuggat knogarna mot henn... och i ett desperat försök att bli av med honom försökte vädja till hans fd fru om hjälp att få honom att besinna sig.

e) ... LW hade upplevt en farlig, våldsam sida av SD och när skimret fallit om honom insåg att HD kanske hade det ännu värre, varpå hon efter detta uppvaknande försökte förmå även HD att bryta sig loss från SD.

f) ... LW visste något ofördelaktigt om SD som hon ansåg HD borde få veta. I tråden har det givits förslag på att SD t ex skulle kunnat haft ytterligare otrohetsaffärer.

Samtliga uppslag här är bara spekulationer som kommit fram i tråden. Dvs ej bekräftade på något vis.

Angående det andra fetade så instämmer jag. Enligt källa i tråd som annars verkat haft insikt i fall kring Örebro så har det funnits vissa tecken på planering inför mordet. Samtidigt är val av BP underlig vid ett planerat mord. Riskabelt läge nära bostäder med risk för vittnen. En friluftsmänniska som SD kanske borde hellre ha passat på långt ute i skogen där han var van att navigera och lätt kunde ha fått mordet att se ut som en tragisk olycka. Allt detta tyder snarare på mord i affekt. Eller så har tankarna om att skada eller ta livet av LW funnits länge enligt vad polisen kan hitta men det är svårt att bevisa att just mordet som det skedde nu verkligen var planerat. Dvs, planering för mord kan ha funnits men inte specifikt för detta mord som nu kom att genomföras? Alternativt kan planering för mord betyda att det finns digital kontakt som går åt det hållet eller att det funnits något slags tillhygge på BP som GM bör ha tagit med sig och som inte borde funnits där naturligt. Men jag förstår inte heller varför ett ej fullskaligt planerat mord kunnat lämna så få tekniska bevis att GM inte åkt fast efter ett år!

Ja BP är onekligen illa vald bland alla hus och fönster, men ändå det lättaste ställe att lura ut LW till lite snabbt..kanske en plats de haft korta akuta möten tidigare? Tror LW visste vart hon skulle gå..han har nog drillat henne att vid en särskild signal från honom, att då ska hon gå dit till planket? Eller så lockade han bara dit henne och där tog GM över och slutförde medans han redan var på g hem?
Jag tror det kan vara en galen mix från a-ö, ett stort ego med gränslöst beteende som förmodligen kontrollerar med konstant järnhand för att inget skulle komma fram, nu blev det så i alla fall..det som han förmodligen var mest rädd för skapade han förmodligen helt själv och LW fick sona för hans egos skull. Jag hoppas de som utreder detta mord tänker ordentligt utanför boxen för att hitta exakta motiv och bevis, för det här känns så planerat det bara går i minsta detalj.
Inga bevis nu men tror det kommer!
Citera
2019-06-04, 21:58
Medlem
landbandys avatar
Tycker inte det är sjysst överhuvudtaget att vara otrogen så det är faktiskt fel utav både Lena och SD; det de höll på med....
Det hade varit bättre Lena hade sagt nej direkt till SD för då hade hon inte något ont att berätta för HD så att hon blivit ledsen .
Då hade Lena antagligen levt nu .
Om alla hade gjort rätt mot varandra .
Citera
2019-06-04, 22:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Ja BP är onekligen illa vald bland alla hus och fönster, men ändå det lättaste ställe att lura ut LW till lite snabbt..kanske en plats de haft korta akuta möten tidigare? Tror LW visste vart hon skulle gå..han har nog drillat henne att vid en särskild signal från honom, att då ska hon gå dit till planket? Eller så lockade han bara dit henne och där tog GM över och slutförde medans han redan var på g hem?
Jag tror det kan vara en galen mix från a-ö, ett stort ego med gränslöst beteende som förmodligen kontrollerar med konstant järnhand för att inget skulle komma fram, nu blev det så i alla fall..det som han förmodligen var mest rädd för skapade han förmodligen helt själv och LW fick sona för hans egos skull. Jag hoppas de som utreder detta mord tänker ordentligt utanför boxen för att hitta exakta motiv och bevis, för det här känns så planerat det bara går i minsta detalj.
Inga bevis nu men tror det kommer!
Mycket dåligt planerat, i synnerhet om SD är GM.
Att skicka ett sms liknande detta
"Kom ut , jag behöver snacka med dig"
(om det stämmer, det ska åtminstone vara "nära sanningen" enligt en skribent)
i nära anslutning till mordet känns inte som någon bra planering. Inte heller händelseförloppet med flera minuters skrikande (om det stämmer) känns som resultatet av en bra planering.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-06-04 kl. 22:41. Anledning: "Teknisk" korrigering
Citera
2019-06-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tycker inte det är sjysst överhuvudtaget att vara otrogen så det är faktiskt fel utav både Lena och SD; det de höll på med....
Det hade varit bättre Lena hade sagt nej direkt till SD för då hade hon inte något ont att berätta för HD så att hon blivit ledsen .
Då hade Lena antagligen levt nu .
Om alla hade gjort rätt mot varandra .

Ännu bättre on SD aldrig "stött på LW", det var Han som var gift och borde varit sin fru trogen. Nu gäller det Mordet på just LW.

Alla övriga nämnda tycks vara vid liv.
Citera
2019-06-04, 22:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ännu bättre on SD aldrig "stött på LW", det var Han som var gift och borde varit sin fru trogen. Nu gäller det Mordet på just LW.

Alla övriga nämnda tycks vara vid liv.

Ja jag håller med dej i det du skriver .
Citera
2019-06-04, 22:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Att försöka undergräva ÅKs utredning genom att insinuera att hennes indiciekedja enbart bygger på det som kommit fram i Metros artikel strax efter försvinnandet där reportern av okänd källa (granne?) fått info om att det varit ett svartsjukedrama, Expressens info om flykten från Sverige och de blodiga kläderna, (också okänd källa,grannar som spekulerat?, alternativt kanske källa från polisen?) som enbart AB skrivit om är ju lönlöst.

Efter dessa artiklar har tusentals arbetstimmar arbetat sig igenom förhör, mobilanalyser, mastuppkopplingar, material som analyserats på NFC och utredningen pågår ännu. Skulle allt detta koka ner till de första ryktet om svartsjukedrama, flykt och blodiga kläder. Inget mer?

Det är ganska tröttsamt att du ständigt återkommer till det här.

Du vet lika lite som någon annan om vad ÅK har. Det kan absolut finnas saker som vi fått läsa om som stämmer, men allt är inte användbart i en indiciekedja. Det enda vi vet är att det ännu inte gått till åtal.

En indiekedja behöver visa att det är den åtalade som är den enda möjliga gm. Du måste kunna sätta honom på plats med LW bakom planket vid mordtillfället.

Det är ingen lätt grej utan bindande bevis eller vittnen som kan peka ut honom mitt i ett bostadsområde.
Du får gärna utveckla det här. Menar du att åklagarens indiciekedja kan bygga på helt lösa grunder, och att kanske ingenting av det vi har kunnat läsa om i tidningarna är sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in