2019-05-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Välkommen och tack för info. Det stämmer bra med hur HD agerat. Vet du om SD lät påskina till LW i början av deras förhållande att han och HD hade ett öppet förhållande eller att han var nära att skilja sig? Och hur är det med HDs och flickornas säkerhet nu? Jag antar att det är mycket svårt att veta hur SD agerat i deras förhållande, annat än att han varit otrogen och ljugit om det (mycket illa i sig), men vad talar för att HD inte råkar illa ut?

Om vi applicerar Rosamunds teori om varför LW är död (om SD är GM) lever väl HD för att hon gör som SD vill?
Citera
2019-05-02, 09:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Välkommen Strof. Har vi fått fel uppgifter i tråden då att HD tog av sig ringen även under äktenskapet på grund av sitt yrke där smycken på händer är förbjudna?
Varför ställer du en sådan konstig fråga?
Om smycken på händerna var förbjudna på jobbet så borde det vara en självklarhet att hon följde reglerna och tog av sig ringen då hon var på jobbet, även om hon var gift.
Citera
2019-05-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej inte det. Men aldrig lekt med och sårat oskyldiga människors känslor kanske genom att inleda en affär med SD? Tänker på HD och hennes barn.
Dessutom efter att ha berättat om sin affär med SD över en kopp kaffe passade hon även på att såra HD ytterligare genom att radera hennes cacher.

SmultrOn
Jag tycket att du får det att låta som HD är den med motiv.

För de allra flesta är det uppenbart att LW genom att avslöja för HD ville få hjälp att sätta stopp för SD´s hot och ofredanden, konstigt att en psykolog inte förstår det...
LW raderade en logg som HD fuskat till sig, inte en geocache, varvid SD direkt hotade LW. Ingen mer än jag som ser ett möjligt mördarpar?
De hade ju båda motiv och är kända för att ljuga, fuska och bedra. SD´s är välkända så jag vill belysa att HD flertal gånger fuskat med loggar på geocacher, sjukskrivit sig för att leka i skogen, åka på resor osv.
Citera
2019-05-02, 09:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Välkommen och tack för info. Det stämmer bra med hur HD agerat. Vet du om SD lät påskina till LW i början av deras förhållande att han och HD hade ett öppet förhållande eller att han var nära att skilja sig? Och hur är det med HDs och flickornas säkerhet nu? Jag antar att det är mycket svårt att veta hur SD agerat i deras förhållande, annat än att han varit otrogen och ljugit om det (mycket illa i sig), men vad talar för att HD inte råkar illa ut?
Det är en mycket intressant fråga.
Ljög han för LW också eller var han ärligt mot henne?

Standardbeteendet mot älskarinnor är ju att mannen lovar att lämna sin fru men inte gör det.

Berättade han för LW att han tänkte skilja sig? Sex år är rätt lång tid om LW väntade på det.
Eller var han tydlig med att han bara ville ha LW som älskarinna och att han inte tänkte skilja sig?
Citera
2019-05-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Om vi applicerar Rosamunds teori om varför LW är död (om SD är GM) lever väl HD för att hon gör som SD vill?

Jo, det kanske är därför hon umgås så mycket med honom trots att de är skilda. Hon kanske är rädd för vad han gör annars. Men även det känns mycket farligt. Jag tror att många som stannar i destruktiva förhållanden gör det för att de tror att just de är den enda på jorden som kan hantera förrövaren rätt. Men så knäpper det till och går snett.

Edit: Nu är det inte hotet mot HD utan mordet på LW tråden handlar om. Men jag tänker ändå att HD levt i ngnsorts medberoende/medotrogen roll. Och då ingår det att förneka för sig själv vad som borde vara uppenbart.
Senast redigerad av Elsa2018 2019-05-02 kl. 09:34.
Citera
2019-05-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Den här får jag som första träff när jag söker i tråden på "bråk"

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja man måste läsa allt kritiskt och jag menar verkligen allt.

Det är också den enda ”bevisning” som jag kan minnas som postats i frågan. Minns inte att det blev någon återkoppling till något mera konkret. Är ju såklart upp till var och en att bedöma trovärdigheten i uppgifterna. Delar av det kan kanske stämma men det finns uppgifter som klart talar emot att de inte skulle ha en bra relation vid tidpunkten för mordet.
Citera
2019-05-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För de allra flesta är det uppenbart att LW genom att avslöja för HD ville få hjälp att sätta stopp för SD´s hot och ofredanden, konstigt att en psykolog inte förstår det...
LW raderade en logg som HD fuskat till sig, inte en geocache, varvid SD direkt hotade LW. Ingen mer än jag som ser ett möjligt mördarpar?
De hade ju båda motiv och är kända för att ljuga, fuska och bedra. SD´s är välkända så jag vill belysa att HD flertal gånger fuskat med loggar på geocacher, sjukskrivit sig för att leka i skogen, åka på resor osv.

Jodå, scenariot med ett mördarpar har för mig många gånger
känts som ett högst motiverat och tänkbart alternativ.

Dessutom med minst en person, JG, som har kännedom om
det hela. Kanske som dessutom assisterat i bortstädande
efteråt.
Citera
2019-05-02, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är också den enda ”bevisning” som jag kan minnas som postats i frågan. Minns inte att det blev någon återkoppling till något mera konkret. Är ju såklart upp till var och en att bedöma trovärdigheten i uppgifterna. Delar av det kan kanske stämma men det finns uppgifter som klart talar emot att de inte skulle ha en bra relation vid tidpunkten för mordet.

Det där har kontrollerats, någon anmälning till sociala myndigheter har aldrig kommit in. Då normala gräl med tonåringar är rätt vanliga har uppgifter om misshandel osv avfärdats som lögner, ryktesspridning och smutskastning.

Det fetade får du förklara dig för, vilka uppgifter skulle det vara? Enligt vänner till LW hade hon kort innan mordet sagt att "det skitigt sig riktigt" med SD. Hon hade även lämnat över materialet du först nämnde till en betrodd vän, "ifall något skulle hända".
Låter inte riktigt som "en bra relation"... och såhär i efterhand kan vi alla konstatera att relationen aldrig varit bra för någon av de inblandade. Såtillvida du inte tycker att otrohet, polisanmälningar, hot, ofredanden och misshandel hör till i en "bra relation".
Citera
2019-05-02, 09:53
Medlem
Citat:
Det där har kontrollerats, någon anmälning till sociala myndigheter har aldrig kommit in. Då normala gräl med tonåringar är rätt vanliga har uppgifter om misshandel osv avfärdats som lögner, ryktesspridning och smutskastning.

Det fetade får du förklara dig för, vilka uppgifter skulle det vara? Enligt vänner till LW hade hon kort innan mordet sagt att "det skitigt sig riktigt" med SD. Hon hade även lämnat över materialet du först nämnde till en betrodd vän, "ifall något skulle hända".
Låter inte riktigt som "en bra relation"... och såhär i efterhand kan vi alla konstatera att relationen aldrig varit bra för någon av de inblandade. Såtillvida du inte tycker att otrohet, polisanmälningar, hot, ofredanden och misshandel hör till i en "bra relation".

Kolla en gång till på inlägget jag svarade på. Det handlar om relationen mellan LW och äldsta barnet. D.v.s det finns ingenting som tyder på att de inte hade en bra relation vid tidpunkten för mordet.
Citera
2019-05-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Kolla en gång till på inlägget jag svarade på. Det handlar om relationen mellan LW och äldsta barnet. D.v.s det finns ingenting som tyder på att de inte hade en bra relation vid tidpunkten för mordet.

Ah fel av mig.
Nej jag träffade visserligen aldrig den äldste med LW, men ingenting från alla mina källor tyder på att de skulle ha en dålig relation eller våldsam.
Citera
2019-05-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som Du skriver så tycker jag att det hamnar lite OffT... att jag inte tackat Dig, vill Du att jag ska niga och bocka? Vilka "förståss också andra i tråden...?

Min fråga till Dig vad gäller när Du uppmanade trådskrivare att (flera månader efter mordet) gå och fota dörren... hur hjälper det till för att få fast en mördare? Hur ska vi veta om låset är utbytt?
Det jag fetat först:
Jag tänker mig i första hand på alla dem som kvalar in under kategorin 'läskunniga'. Som ser att du uppträder nonchalant när du inte anser dig behöva tacka för hjälp du får. Bara dem.

OnT (fetning två): Förstår inte varför du vill tjafsa om låset. Du exponerar okunskap i frågor rörande lås och om hur info om ett specifikt lås skulle kunna tillföra fakta i ärendet.
Tråden är fylld av tekniskt duktigt folk. Tråden är fylld (nåja?) av folk som kan ha varit på besök hos LW. Dugligt, observant folk som säkert hade kunnat uttala sig om låsbyte och låstyp. Sånt.
Du vet ju att, som "Tjajkovskij" skrev, inte bara Polisen lägger pussel, utan även vi här i tråden arbetar intensivt för att försöka lösa det här mordet. Därför vore det ju rent fantastiskt om fakta kring ett lås kunde bli till den nyckel(!) som upplöste/-låste hela det här dramat.
Tycker inte du det?
Citera
2019-05-02, 11:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det jag finner uppseendeväckande är att de flesta redan vet åtminstone en del av det, men fortsätter att låtsas som ingenting, varken tar avstånd eller talar ut.
Vi har ju faktiskt här i tråden vidriga människor som försvarar SD´s våld mot LW i bilen. De kan liksom JG säga att "Hon fick vad hon förtjänade".
Kanske fler tycker så, inte bara JG, Carina78, Daggmasken, Cabrio, Matsesa mfl. De kanske tycker att ofredandet, filmningarna och annat också var ok.
En del geocachare, särskilt då kvinnliga kanske var avundsjuka och störde sig på LW, särskilt som hon umgicks nästan uteslutande med män. Minns att någon talade illa om LW i början av tråden just på grund av det.

Så nej, jag tror faktiskt inte JG eller järngänget kommer ändra uppfattning efter materialet kommer ut. Några i periferin ja, men inte de närmaste och inte heller medhjälparna.

Välkommen till tråden förresten.

Välkommen tillbaka till dig. Angående det jag fetat, har JG verkligen sagt att Lena förtjänade det? Det känns himla svårt att tro på att någon kan tänka och säga så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in