Citat:
Nyckeln till att se bra ut på utsidan är att hålla de inre organen i bra skick. Detta uppnås genom bra andning, ren luft, rent vatten, fri från stress, bra cirkulation i meridianerna, avgifta kroppen, örttéer och så vidare.
Men framförallt är det så att träning, hård sådan gör att de inre organen tar stryk. Detta gör att du åldras i förtid och ser ut som 50 när du är 30.
Har inga källor på detta utan hörde detta från en kompis.
Man kan inte få de inre organen att må bra genom hård träning utan de blir stressade och ur balans vilket avspeglar sig på utsidan.
Ju mer du tränar desto fulare blir du. Titta på alla träningsfanatiker, de ser äldre ut än vad de är. De får ett hårt, härjat utseende därför att de inre organen är stressade och ur funktion.
Nå, har jag rätt eller fel?
Men framförallt är det så att träning, hård sådan gör att de inre organen tar stryk. Detta gör att du åldras i förtid och ser ut som 50 när du är 30.
Har inga källor på detta utan hörde detta från en kompis.
Man kan inte få de inre organen att må bra genom hård träning utan de blir stressade och ur balans vilket avspeglar sig på utsidan.
Ju mer du tränar desto fulare blir du. Titta på alla träningsfanatiker, de ser äldre ut än vad de är. De får ett hårt, härjat utseende därför att de inre organen är stressade och ur funktion.
Nå, har jag rätt eller fel?
Hälsa din hippiekompis att han har helt fel.
Det enda som gäller för att hålla sig ung är hård träning och kött. Riktigt hård träning. Inte ofta dock men högintensitetsträning. Det gäller både kondis och styrka. Det är det enda som egentligen betyder nåt, ökar testosteron, IGF-1, tillväxthormon och diverse andra hormoner.
Det finns ingen anledning för någon människa att träna lugnt. Man måste upp i hög puls för att det ska ge effekt. Detta finns det otalet studier och forskning på.
Kött i mängder är också bra om man vill hålla sig ung och hälsosam. Fett från djur och kött. i massor. Helst utan grönsaker och frukt. Veganer däremot åldras fort och blir tillslut psykiskt sjuka. Jag skojar inte.
Andningen sköter sig själv. Kan man inte andas dör man. Den som tror att man måste lära sig andas ”rätt” är lurad. Ännu mer lurad om man tror andningen påverkar organens kapacitet eller sätt att fungera.
Det är nog aldrig bra att översta och fasta är också bra för att hålla sig ung. Skippa frukost så har du det.